کد خبر: ۵۳۲۶۲۶
زمان انتشار: ۱۲:۵۵     ۲۸ آذر ۱۴۰۲
افزایش بی‌قاعده و حدود دو برابری قیمت شیر خشک صدای بسیاری از والدین را دراورده است.

به گزارش سرویس اقتصادی پایگاه خبری 598، افزایش بی‌قاعده و حدود دو برابری قیمت شیر خشک صدای بسیاری از والدین را دراورده است.

برای نمونه شیر خشک مارک «گیگوز» که در ماه آبان، هر قوطی به قیمت 70 هزار تومان به فروش می‌رسید؛ هم‌اکنون در داروخانه‌ها با نرخ هر قوطی 135 هزار تومان به فروش می‌رسد.

اما وزارت بهداشت برای حل این مشکل، داروخانه‌ها موظف کرده است تا نرخ گذشته شیر خشک را از مراجعه‌کننده دریافت و مابه‌تفاوت مبلغ را نیز توسط بیمه دریافت کنند.

با این وجود اکثر داروخانه‌ها به دلیل مشکلات عدیده با بیمه‌ها از تمکین به این دستورالعمل استنکاف کرده و نرخ حداکثری شیرخشک را از مراجعه‌کنندگان دریافت می‌کنند.

از طرفی دبیر انجمن داروسازان هم اگرچه وضعیت موجودی شیرخشک را نسبت به گذشته بهتر می‌داند؛ اما از کمبود دو برند پرمصرف یعنی «نان» و «آپتامیل» حکایت می‌کند.

کارشناسان علت این موضوع را عدم تخصیص ارز با هدف هدفمندی یارانه شیرخشک و جلوگیری از قاچاق آن می‌دانند؛ اما آنچه که در این بین واضح است عدم چاره‌اندیشی برای این موضوع _به‌گونه‌ای که تمامی ابعاد این مشکل را در بر گیرد_ است.

روی هم رفته مشکلات این چنینی و جهش‌های یک باره شیر خشک و سایر کالاها و اقلامی که با «فرزندآوری» مرتبط است؛ فشار به قشر آسیب‌پذیر را به‌دنبال دارد و می‌تواند اثر سوء و غیرقابل جبرانی بر سلامت کودکان بگذارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها