کد خبر: ۵۳۲۷۰۲
زمان انتشار: ۱۲:۱۹     ۰۲ دی ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از الف: یکی ازابتدایی ترین و بدیهی ترین وظایف نمایندگان مجلس به عنوان وکلای مردم این است که بطور مداوم و مستمر در جلسات رسیدگی به لوایح حضورفعال داشته باشند تاخدای ناکرده حقی ازمردم وموکلین شان ضایع نشود.الان مدت هاست که شاهد "پدیده نمایندگان غایب"درجلسات رسیدگی به طرح ها ولوایح مربوط به شئونات زندگی مردم هستیم ،که متاسفانه این غیبت ها وعدم حضور دربررسی لوایح ورای ندادن ها عملا باعث تضییع حقوق مردم شده و می شود. 

البته معلوم هم نیست که آقایان "غایب الحضور" به چه کارمهمتری ازحضور در صحن علنی مجلس مشغول هستند که مرتکب غیبت می شوند؟ 

آمار زیر نه تنها ازعمق فاجعه خبر می دهد بلکه حکایت از بی تعهدی برخی نمایندگان غایب مجلس دارد و چه بسا مشکل از آنجا ناشی می شود که اصولا در قانون سازوکار مشخصی نیز برای برخورد بااین "تخلف ملی وعمومی"پیش بینی نشده است! 

1-درزمان تصویب اجرای آزمایشی لایحه عفاف وحجاب 89 نفرغایب بودند!
2- درزمان تصویب کلیات طرح شفافیت آرای قوای سه گانه 70نفرغایب بودند!
3- درزمان تصویب کلیات بودجه 1403تعداد 68نفرغایب بودند!
4- درزمان تصویب افزایش سن بازنشستگی 66نفرغایب بودند!
5- درزمان تصویب لایحه رتبه بندی معلمان 64نفرغایب بودند!
6- درزمان تصویب کلیات برنامه هفتم 62نفرغایب بودند!
7- درزمان تصویب اصلاح موادی ازقانون انتخابات مجلس 61نفرغایب بودند!
8- درزمان تصویب رد کلیات بودجه 1403تعداد 54 نفرغایب بودند!
9- درزمان تصویب مسکوت ماندن تشکیل وزارت بازرگانی 45نفرغایب بودند!
10- درزمان تصویب لایحه  امنیت زنان44نفرغایب بودند!

اگر نخواهیم آمارغیبت های نمایندگان آن هم درتصویب لایحه مهم وحیاتی برای کشور را "فاجعه " ننامیم پس چه اسمی باید برایش انتخاب کنیم؟ممکن است گفته شود اینها بیمار بودند یا مرخصی گرفته بوند.براستی مگر می شود در زمان بررسی چنین لوایحی این تعداد نماینده بیمارشده باشد یا مرخصی گرفته باشند؟

آنچه مشخص است، مردم شریف ایران باید بدانند که  برخی وکلای آن ها در بهارستان اولویت هایشان چیزهای دیگر است و در انتخابت آینده بااین قبیل نمایندگان تسویه حساب لازم را داشته باشند . از طرف دیگر شورای نگهبان ، وزارت کشور و مدیریت مجلس نیز برای این معضل اساسی و مهم چاره ای بیاندیشند که میلیاردها تومان بودجه بیت المال که برای مجلس درساعت و روز هزینه می شود اینگونه و اسهل انگاری به هدر نرود!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها