کد خبر: ۵۳۲۷۳۱
زمان انتشار: ۱۲:۳۳     ۰۳ دی ۱۴۰۲
سازمان هواشناسی کشور نسبت به مواج شدن آب‌های دریای خزر و خلیج فارس که احتمال آسیب به شناورها را به دنبال دارد، هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از تسنیم، بر اساس هشدار دریایی سطح نارنجی سامانه افزایش وزش باد و ارتفاع امواج از عصر دوشنبه آغاز شده و تا پایان پنج‌شنبه موجب افزایش وزش باد شمال غربی با بیشینه سرعت ۲۶ نات و بیشینه ارتفاع امواج در مناطق ساحلی تا ۱.۵ متر و در مناطق دور از ساحل بیش از ۱.۵ متر می‌شود.

این سامانه مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر در خلیج فارس و نواحی ساحلی شرق خلیج فارس و تنگه هرمز را در بر می‌گیرد.

اثر این مخاطره آسیب به قفس‌ها و پاره شدن تورهای صیادی، آسیب به شناورها به خصوص شناورهای تفریحی و سبک، اختلال در ترددهای دریایی و احتمال خسارت به تاسیسات ساحلی و فراساحل اعلام شده است.

سازمان هواشناسی به ممانعت از تردد شناورهای سبک و تفریحی، منع فعالیت‌های شیلاتی، ممانعت از ورود و خروج کشتی‌ها به بنادر و منع تردد کشتی‌های تجاری، منع فعالیت‌های پشتیبانی صنایع فراساحلی همچنین آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی توسط فعالان دریایی توصیه کرده است.

سامانه دوم افزایش وزش باد شمال غربی و افزایش ارتفاع امواج است که روز دوشنبه موجب وزش باد با بیشینه سرعت ۳۴-۲۶ نات و بیشینه ارتفاع امواج در سواحل به میزان یک تا ۱.۵ متر و در فراسواحل بیش از ۱.۵ متر خواهد شد.

منطقه اثر مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان، مازندران و گلستان در دریای خزر اعلام شده است.

این سامانه خطراتی از جمله آسیب به قفس‌ها و پاره شدن تورهای صیادی، آسیب به شناورها به خصوص شناورهای تفریحی و سبک، اختلال در ترددهای دریایی و احتمال خسارت به تاسیسات ساحلی و فراساحل را به دنبال دارد.

ممانعت از تردد شناورهای سبک و تفریحی، منع فعالیت‌های شیلاتی، ممانعت از ورود و خروج کشتی‌ها به بنادر و منع تردد کشتی‌های تجاری، منع فعالیت‌های پشتیبانی صنایع فراساحلی همچنین آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی توسط فعالان دریایی توصیه شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها