کد خبر: ۵۳۲۷۷۴
زمان انتشار: ۱۴:۲۸     ۰۴ دی ۱۴۰۲
سرپرست وزارت خارجه طالبان در دیدار با کارمندان سفارت افغانستان در تهران گفت که روابط این گروه با جمهوری اسلامی ایران در «بهترین حالت» است. امیرخان متقی افزود: در سفر اخیر عبدالغنی برادر، معاون رئیس‌الوزرای طالبان به تهران توافقات بسیار زیادی شد.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از خبرگزاری شفقنا افغانستان؛ وزیر خارجه طالبان بدون ارائه جزئیات از این توافقات ابراز امیدواری کرد که همه آنان اجرایی شود.

امیرخان متقی در توضیح روابط طالبان با جمهوری اسلامی ایران گفت سفارت و قنسلگری‌های ایران در کابل و برخی ولایات افغانستان فعال است و سفارت افغانستان در تهران و قنسولگری‌های مشهد و زاهدان فعالیت دارند. او از گسترش روابط اقتصادی با تهران هم خبر داد.

آقای متقی که برای شرکت در کنفرانس حمایت از فلسطین به تهران رفته، روز گذشته با امیرحسین عبداللهیان، وزیر خارجه ایران و حسن کاظمی قمی، نماینده رئیس‌جمهور ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

پیش از او، ملا عبدالغنی برادر در راس یک هیئت ۳۰ نفره ۱۳ آبان ماه سال جاری به دعوت جمهوری اسلامی به تهران رفته بود. هدف از آن سفر ارتقای سطح همکاری‌های تجاری و اقتصادی ایران و افغانستان و توسعه مناسبات دوجانبه در حوزه‌های تجاری، حمل و نقل، ترانزیت، سرمایه‌گذاری و همکار‌های گمرکی اعلام شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها