کد خبر: ۵۳۲۸۴۴
زمان انتشار: ۱۰:۲۹     ۰۶ دی ۱۴۰۲
در الگوی جدید زیارت، چهل خدمت جدید به زائر را بر اساس مفهوم نصرت امام علیه السلام مطرح می کنیم و ظرفیت بزرگ زیارت را در خدمت نصرت امام و اصلاح سبک زندگی قرار می دهیم!

پایگاه خبری 598: حجت‌الاسلام علی کشوری (دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی) - در نوشتاری ضمن تبیین ابعادی از الگوی جدید زیارت نوشت: در راستای ارتقای خدمات زیارتی آستان قدس به مردم، چند پیشنهاد عملیاتی را به مجموعه خادمان امام رضا علیه‌السلام پیشنهاد می کنم. اجرای این خدمات زیارتی به درک مفهوم نصرت امام مدد می رساند و الگوی جدیدی از ارتباط با امام را در ذهن ها تصویر می کند:

پیشنهاد اول: شخصیت های مدفون در حرم امام رضا علیه السلام -و خدماتی را که در راستای نصرت امام علیه السلام داشته اند- را به اشکال مختلف نمایشگاهی و... به زائران معرفی کنید. اطلاع مردم از نصرت شخصیت ها به مقام امام علیه السلام، تصویر بهتری از نصرت امام را در ذهن مردم متولد می کند. آستان قدس رضوی با این اقدام به ایده پردازی در حوزه نصرت امام ورود پیدا می کند و رفتار مردم در تعامل با امام را ارتقاء می بخشد!

پیشنهاد دوم: آستان قدس جشنواره ملی و جهانی غذای رضوی را به صورت منظم برگزار نماید و زائران امام را با مفهوم و مصادیق طیبات آشنا نماید. متأسفانه در عصر ما، مردم به دلیل مصرف حداکثری غذاهای صنعتی درک بسیار پائینی از مفهوم مترقی طیبات دارند و دوری مردم از مصرف غذای طیب علاوه بر تولید بیماری های متنوع، درک مردم را هم به چالش می کشد. از نظر فقه اسلامی غذا، زیرساخت سلامت جسمی و سلامت اخلاقی محسوب می شود. جشنواره غذای رضوی مفهوم انتخاب غذا با معیار تناسب با مزاج و تناسب با قلب را آموزش می دهد و کسانی که مهارت آشپزی متناسب با مزاج و قلب را دارند؛ تشویق می کند. (ارزیابی غذا بر اساس مولکولهای زیستی یکی از خطاهای فاحش پزشکی سلول پایه و کُدِکْسِ آلیمنتاریوس است.)

پیشنهاد سوم: آستان قدس رضوی با تبدیل یکی از صحن های حرم مطهر به بازار موقت، زمینه تجارت فقرای شهر مشهد با زائران را فراهم نماید. متأسفانه سود ناشی از زیارت در شهر مشهد، نصیب اغنیای این شهر می شود و مردم فقیر نصیب بسیار کوچکی از گردش مالی اطراف حرم دارند. با ایجاد بازار موقت در حرم مطهر، گردش پول ناشی از زیارت به صورت عادلانه توزیع می گردد و نگرانی حضرت رضا علیه السلام از وضعیت فقرای شهر کمتر می شود.

در الگوی جدید زیارت، چهل خدمت جدید به زائر را بر اساس مفهوم نصرت امام علیه السلام مطرح می کنیم و ظرفیت بزرگ زیارت را در خدمت نصرت امام و اصلاح سبک زندگی قرار می دهیم!

حجت‌الاسلام علی کشوری (دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی) - تبیین ابعادی از الگوی جدید زیارت- بامداد جمعه انتظار (۱۳ مرداد ۱۴۰۲)- مشهد مبارک

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها