کد خبر: ۵۳۲۸۴۹
زمان انتشار: ۱۱:۰۱     ۰۶ دی ۱۴۰۲
«اینطور به نظر می رسد که رژیم اشغالگر قدس که در میدان های جنگ غزه به شدت گرفتار شده و البته اعضای مختلف محور مقاومت نیز تاکنون ضربات مهلکی را به آن وارد کرده اند، سعی داشته با ترور سردار شهید سید رضی موسوی، تا حدی هم روحیه نظامیان خود و هم افکار عمومی در اراضی اشغالی را که به شدت علیه نتانیاهو و ناکارآمدی های دولتش بسیج شده اند، تقویت کند.»

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از الف؛ رژیم صهیونیستی روز دوشنبه(4دی ماه 1402)، در ساعت 16 عصر، با شلیک سه موشک که ظاهرا از جولان اشغالی شلیک شده اند، خانه سردار سرتیپ "سید رضی موسوی"، مستشار نظامی کشورمان در سوریه را که در منطقه زینبیه دمشق واقع شده، هدف قرار داد و وی را به شهادت رساند. گفته شده که "یوآف گالانت" وزیر جنگ صهیونیست ها خود شخصا با حضور در اتاق های عملیات شمال اراضی اشغالی، فرمان اجرای عملیات ترور شهید موسوی را صادر کرده است. 

شهید سید رضی موسوی از یاران سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی بود که که از وی به عنوان یکی از باسابقه ترین نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه یاد شده است. شهید موسوی بیش از سه دهه در حوزه سوریه فعال بوده و بسیاری از ناظران و تحلیلگران معتقدند که بایستی وی را از جمله چهره های کلیدی محور مقاومت در سوریه ارزیابی کرد. 

باید توجه داشت که شهید موسوی به عنوان یک عضو کادر دیپلماتیک و نظامی کشورمان در خاک سوریه فعالیت داشته و اقدام رژیم اشغالگر قدس در ترور وی، نقض صریح کلیه کنوانسیون های بین المللی و همچنین حاکمیت ملی کشور سوریه به شمار می آید. 

در واقع، همچون واقعه ترور سردار شهید قاسم سلیمانی در نزدیکی فرودگاه بغداد به دست نیروهای آمریکایی در حالی که این شهید در ماموریت رسمی به سر می برد و قرار بود برای نخست وزیر عراق حامل پیام باشد، شهید موسوی نیز در شرایطی که در یک کشور خارجی و در قالب کادر رسمی دیپلماتیک و نظامی ایران در سوریه حضور داشت، به شهادت رسید. مولفه ای که هم عدم رعایت پروتکل های بین المللی از سوی صهیونیست ها را برجسته می سازد و هم از حیث حقوقی، دست ایران را برای ارائه پاسخِ درخور، کاملا باز می گذارد. 

به نظر می رسد رژیم اشغالگر قدس با توجه به نقش محوری شهید موسوی در تقویت جریان مقاومت در سوریه و همچنین جنوب لبنان، به نوعی سعی داشته تا پالس هایی را به جریان مذکور برساند و البته که در روند تقویت جریان مقاومت در سوریه و لبنان(به زعم خود) اختلال ایجاد کند. این در حالی است که تجربیات تاریخی نشان داده اند که افرادی نظیر شهید سید رضی موسوی همواره شاگردان و یارانی داشته اند که خیلی زود جای آن ها را پُر کرده و خیال بافی‌های دشمنان را نقش بر آب کرده اند. 

 این اشتباه محاسباتی صهیونیست ها را در قالب اقدامات تروریستی آن ها در زمینه ترور دانشمندان هسته‌ای کشورمان نظیر شهید فخری زاده نیز مشاهده کرده ایم. رویدادی که در قالب آن نیز نه تنها روند توسعه و یپشرفت توانمندی‌های اتمی کشورمان متوقف نشد بلکه اکنون در مقایسه با زمان حیات شهید فخری زاده، شاهد پیشرفت های قابل توجه و سریعتر ایران در حوزه مذکور نیز هستیم. 

رژیم اشغالگر قدس که در میدان های جنگ غزه به شدت گرفتار شده و  اعضای مختلف محور مقامت نیز ضربات مهلکی را به آن تاکنون وارد کرده اند، سعی داشته با ترور سردار شهید سید رضی موسوی، تا حدی هم روحیه نظامیان خود و هم افکار عمومی در اراضی اشغالی را که به شدت علیه نتانیاهو و ناکارآمدی های دولتش بسیج شده اند، تقویت کند. 

این در حالی است که تحولات میدانی حاکی از این هستند که هیچ بعید نیست این محاسبه صهیونیست ها نیز به نقطه عکس خود تبدیل شود و ضربات سنگین تری به رژیم اشغالگر قدس وارد شود. در عین حال، اینطور به نظر می رسد که صهیونیست ها با انجام این ترور به نوعی سعی دارند تا پای ایران را نیز به درگیری های گسترده‌ترِ منطقه ای باز کنند. رویکردی که صهیونیست ها از ابتدای جنگ غزه نیز قویا آن را دنبال کرده و سعی داشته اند از این رهگذر، فرصت ها و زمینه های بقای خود را تقویت کنند. مساله ای که هوشمندی ایران را می طلبد. 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها