کد خبر: ۵۳۲۹۵۲
زمان انتشار: ۱۴:۵۴     ۱۰ دی ۱۴۰۲
احمد توکلی رئیس هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت در نامه ای به دهقان؛ معاون حقوقی رئیس جمهور، از صدور بخشنامه اخیر این معاونت به عنوان یک بخشنامه‌ کاملاً فنی، دقیق و حاوی راهی روشن برای واگذاری و مشارکت بخش خصوصی، تقدیر کرد و نوشت: چنین اقدامات روشنگر و راهگشا نظم، شفافیت و عدالت را با عملیات اجرایی و امور فنی و اقتصادی آشتی می دهد.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از الف: متن این نامه بدین شرح است:

برادر ارجمند جناب آقای دکتر دهقان
معاون محترم حقوقی رئیس جمهور
سلام علیکم؛ 
      در حالی که دلسوزان به¬دنبال راه¬حلی برای برطرف ساختن مشکل طرح¬های نیمه‌تمام هستند، اقدام معاون محترم شما جناب آقای دکتر محمدهادی عبادی در صدور بخشنامه‌ی شماره 124398 مورخ 16 مهرماه 1402 به¬عنوان یک بخشنامه‌ کاملاً فنی، دقیق و حاوی راهی روشن برای واگذاری و مشارکت بخش خصوصی، جای تقدیر دارد. هنگامی که اعضای کارگروه معاملات عمومی در سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت مرا از صدور این بخشنامه باخبر ساختند، آن را خواندم و با خوشحالی گفتم، مسیر پر پیچ و خم و ناهموار فعلی هموار خواهد شد و دیگر، دزدان و مفسدان و بهانه جویان یا خود را اصلاح می¬کنند یا صحنه را ترک می¬کنند.  
جناب دکتر دهقان
این بخشنامه نشان می‌دهد که بخوبی میدانید اگر در سازمان دیده‌بان بیشتر با افکار عمومی صحبت می‌کنیم و مضرات فساد را می‌گوییم برای این است تا مفسدان بدانند که همواره، در دیدِ دیده‌بانان هستند، ولی در دولت و جایگاه¬های سیاسی و سیاستی بیشتر باید با مدیران اجرایی صحبت کنیم تا راهِ هموار، تدریجاً گشوده شود.
چنین اقدامات روشنگر و راهگشا که قانون¬گرایی، نظم، شفافیت و عدالت را با عملیات اجرایی و امور فنی و اقتصادی آشتی می¬دهد تا هزینه های کمرشکن و رفتارهای پرخرج و پرهزینه در حکمرانی فعلی کاهش یابد، در واقع همان کاری است که معاونت حقوقی جناب رئیس جمهور باید انجام دهد. از مقاماتی دلسوز و پاکدست چون شما و آقای عبادی، خلق همین باقیاتُ صالحات انتظار است. 
بخشنامه‌های دقیق و روشنگر همچون این بخشنامه، ضمن ترسیم راه درست، کژ روی ها را نیز آشکار می¬سازد و چون شاغولی برای دستگاه¬های نظارتی، امکان شناخت اعوجاجات و مقابله با آن را فراهم می¬سازد. این نمونه نشان¬داد که بدون نیاز به تقنین جدید، می¬شود با اقدامات پیش‌گیرانه و مبتنی بر دانش و دلسوزی - که ریشه در علم و تخصص و تسلط حقوقی همکاران شما دارد- کمبودها و ابهامات قانونی را رفع کرد. این اصلاحات افزون باد.

احمد توکلی
رئیس هیأت مدیره سازمان مردم نهاد
دیده بان شفافیت و عدالت

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها