کد خبر: ۵۳۲۹۶۴
زمان انتشار: ۰۹:۲۷     ۱۱ دی ۱۴۰۲
در حالی که اصلاح‌طلبان بر سر دوراهی انتخاباتی هستند؛ سخنگوی حزب اعتدال و توسعه می‌گوید: اختلافات دیگر جریان‌ها فرصت خوبی برای ماست.
به گزارش پایگاه خبری 598، روزنامه اصلاح‌طلب آرمان با انتشار مطلب فوق نوشت: برخلاف طیفی از اصلاح‌طلبان، دسته‌ای دیگر از رویکرد صندوق‌محور دارند و معتقدند که باید از هر فرصتی ولو از روزنه‌های کوچک استفاده کرد و با مشارکت در انتخابات شرایط را تغییر داد. رویکردی که بیشتر از آن بوی ائتلاف برای حضوری مؤثرتر در انتخابات استشمام می‌شود. چه اینکه برخی احزاب اصلاح‌طلب همچون کارگزاران سازندگی، ندای ایرانیان و اعتماد ملی بر همین مبنا پیش می‌روند و احتمالا پس از 15 دی و اعلام نظر شورای نگهبان به سمت ائتلاف با اعتدالیون بروند و مدل مجلس دهم را تکرار کنند.
 
اما آنچه رویکرد و راهبرد کلی اصلاح‌طلبان و جبهه اصلاحات به عنوان نهاد اجماع‌ساز این جریان است، همان عدم کنشگری فعال در انتخابات است. 
 
محمدعلی ابطحی عضو مجمع روحانیون مبارز درخصوص رویکرد اصلاح‌طلبان در انتخابات پیش‌رو اظهار داشت: نکته حائز اهمیت این است که برای مشارکت و رقابت شرایطی لازم است که این شرایط را رهبر انقلاب هم در اول سال و هم اخیراً روی آن تأکید داشتند، اما تصور بنده این است که در بدنه قدرت حاکمیت همچنان که از ابتدای سال عزمی برای به وجود آوردن رقابت در آنها مشاهده نمی‌شود که فضای جامعه را متحول کنند. اما سخنگوی حزب اعتدال و توسعه (حزب حامی روحانی) درخصوص موضع این حزب در انتخابات پیش‌رو اظهار کرد: اعتدال و توسعه برای کسب بسیاری از صندلی‌های مجلس به میدان انتخابات ۱۴۰۲ وارد شده و به همین خاطر برنامه‌های بسیار مدون و جدی برای حل مشکلات کشور، ایجاد رضایت عمومی، مبارزه با فساد و حتی بحث رفع تحریم‌ها پیش‌بینی کردیم. در این راستا احتمال ائتلاف با گروه‌های دیگر هم وجود دارد و در بحث سیاسی و انتخاباتی همه دنیا مرسوم است که اگر نیاز باشد احزاب می‌توانند حتی با مخالفین خودشان هم ائتلاف کنند.
 
جواد هروی گفت: لذا حزب اعتدال و توسعه تمام همت و سعی خود را بر این گذاشته است که از مشارکت نخبگان حزب و حتی از جریان‌های دیگر هم استفاده کند. برنامه حزب در بخش داخلی این است که بیشتر به سمت رضایت مردم و کاهش نارضایتی مردم حرکت کنیم و تیمی که انتخاب خواهند شد به صورت خیلی مصمم، باید تابع شورای مرکزی و دفتر سیاسی حزب باشند.
 
هروی عنوان کرد: در دستورکار حزب داریم که از شایستگان اعتدالی و کسانی که در جریان‌های مختلف شاخصه اعتدال را دارند، استفاده کنیم. ما هیچ نگاه و واهمه‌ای از گروه‌های دیگر نداریم و از حضور چهره‌های اصولگرا و اصلاح‌طلب استقبال خواهیم کرد. این فعال سیاسی اعتدالگرا بیان کرد: امروز هر دو اردوگاه اصولگرایی و اصلاح‌طلبی دچار بحران وحدت رویه و تمشیت صحیح سیاسی شدند و این حداقل، موقعیت خوبی را برای ما فراهم می‌کند تا بتوانیم با کسب رضایت مردم در انتخابات مجلس موقعیت خوبی ایجاد کنیم و در حال حاضر خیلی به این موضوع امیدوار هستیم.
 
هروی درخصوص ائتلاف حزب متبوع خود با علی لاریجاتی تصریح کرد: زمینه‌های گفت‌وگو با آقای لاریجانی فراهم شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها