کد خبر: ۵۳۳۱۲۱
زمان انتشار: ۲۰:۲۴     ۱۳ دی ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری 598،  محمد ایمانی در کانال تلگرامی خود نوشت:

نوبت همدلی

رژیم صهیونیستی بیش از ۲۲ هزار غیر نظامی را در غزه به شهادت رساند، اما هشتاد روز بعد از جنایات روزانه، هیچ کس در دنیا، این رژیم را به عنوان پیروز جنگ یا حتی طرفی که توانسته موفقیتی در میدان به دست بیاورد، معرفی نمی کند.

بر عکس تحلیلگران، از تل آویو گرفته تا واشنگتن و لندن، معتقدند اسرائیل دو بار در ۹۰ روز گذشته متحمل شکست شد؛ نخست در عملیات طوفان الاقصی، و دوم، در عملیات ناکام علیه غزه.

غرض این که جنایت، آدم کشی و ترور، به خودی خود، برای هیچ جنایتکاری دستاورد حساب نمی شود، بلکه اسباب سرشکستگی اوست. موفقیت جنایتکاران، فقط هنگامی ممکن است که بتوانند پس از جنایت، در طرف مقابل، اختلاف و دودستگی یا سرخوردگی ایجاد کنند.

به همین دلیل هم هست که بلافاصله پس از جنایت تروریستی امروز در اطراف مزار سردار سلیمانی، رسانه های عبری و غربی و مزدوران آنها، شروع به عملیات روانی از قبل هماهنگ شده کردند.

هدف، انتقام از ملتی است که ایستادگی آنها، انبوه نقشه های مستکبران شرور عالم را نقش بر آب کرده و از تهدید ها و جنایات دشمن، فرصت بیداری و سلحشوری و پیشروی ساخته است؛

درست مثل خود جنگ تحمیلی و اقدامات تروریستی دهه اول انقلاب، که بر خلاف نقشه دشمنان، به تقویت اقتدار نظامی و امنیتی و از همه مهم تر، بسیج ظرفییت های ملی و سپس، گسترش فرامرزی اقتدار ایران انجامید.

هنگامی که دشمن جنایتی را مرتکب می شود -فارغ از این که قصور و تقصیر و غفلتی در طرف خودی صورت گرفته یا نه- اولویت با همدلی و اتحاد و انسجام ملی است؛ و نه سرزنش و شماتت و مجادله، که به دشمن روحیه می دهد و هدفگذاری اول او از ارتکاب جنایت است.

نکته بدیهی اما مغفول: فضای مجازی آن هم از نوع عاریتی، فضای عمومی است و نه فضای خصوصی و امن. آه و ناله و مجادله و تخطئه و سرزنش و تندی با یکدیگر و... در این فضا، هیچ آورده ای جز امیدوار کردن اغیار و دلزده کردن دوستان ندارد.

اتحاد و همدلی و هم افزایی، همیشه لازم است، و در مواقعی که دشمن زخم خورده و مستاصل، ضربه می زند، واجب تر و پر اهمیت تر.

ما در میانه یک جنگ بزرگ هستیم، جنگی که نه از چند هفته یا چند ماه پیش، بلکه از چند دهه قبل علیه ملت ما و ملت های دیگر منطقه به تناوب تحمیل شده است.

تفاوت مهم امروز با چند دهه قبل این است که در گذشته دشمن فعال ما یشاء بود، اما امروز ضربات دردناک و عمیقی را متحمل شده است.

در برابر دشمن زخم خورده نباید منفعل بود؛ چاره کار، گسترش ضربات دردناک به منابع و منافع حیاتی دو رژیمی است که نقش اول را در شرارت های اخیر در منطقه ایفا کرده اند. سنگ را باید به همان جا که از آنجا پرتاب شده برگرداند، که شرارت را جز شرّ دفع نمی کند.

نکته آخر: جنایت امروز، انتقام از ملت بزرگی است که سردار سلیمانی، آنان را "ملت شهادت و ملت امام حسین (ع)" خواند؛ ملتی که منطق و ضرورت ازاله رژیم تروریست صهیونیستی را در جهان تکثیر کرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها