کد خبر: ۵۳۳۲۱۰
زمان انتشار: ۱۴:۲۹     ۱۶ دی ۱۴۰۲
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:مکتب ما مکتبی است که با شهادت منسجم‌تر شده است، ۱۷ هزار شهید ترور داریم اگر اتفاق بزرگی همانند ۷ تیر رخ داد، در مقابل جامعه ایرانی را منسجم‌تر کرد.

به گزارش پایگاه خبری 598، محمدمهدی اسماعیلی امروز (شنبه ۱۶ دی‌ماه) در نشست با فعالان فرهنگی، هنری و اجتماعی شهرستان ایجرود با اشاره به سالگرد شهادت سردار سلیمانی و شهادت تعدادی از هموطنان در کرمان، با بیان اینکه امنیت یکی از مهم‌ترین دستاورد‌های جمهوری اسلامی است و دشمنان با اختلال در آن سعی در ایجاد ناامیدی و نگرانی برای مردم دارند و برای مسئولان مختلف کشور حرکت در جهت از بین بردن این اقدامات به عنوان یک فریضه و تکلیف در دستور کار بوده و خواهد بود، اظهار کرد: اتفاق کرمان یک اقدام تروریستی توسط افراد با نشانی به پشتییانی آمریکا جنایتکار و مجری عملی نقشه‌های رژیم صهیونیسیتی بود.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی در سه ماه گذشته بیشترین ضربات را از جبهه مقاومت خورده و بخش مهمی از نیرو‌های نظامی آن‌ها از بین رفته و در بدترین دوره تاریخی خود قرار دارد، ضربات سنگین جبهه مقاومت باعث استحصال درونی رژیم غاصب بوده و اگر حمایت‌های همه جانبه و پشتییانی کامل توسط کشور‌های غربی و آمریکا نبود این رژیم توان ایستادگی در برابر جبهه مقاومت را نداشت.

وی با بیان اینکه وزیر امور خارجه آمریکا چند روز بعد از عملیات طوفان‌الاقصی در سفر به رژیم صهیونیستی در گفتگو با مقامات مختلف اذعان کرده بود که وقتی وارد اسرائیل شد کاملا دولت فروپاشیده را از نزدیک دیدم و این قدرتی بود که جبهه مقاومت ایجاد کرده بود و دشمن درحال جبران اتفاقات رخ داده بود، افزود: کودک‌کشی در ذات این افراد است، در غزه بیش از ده هزار کودک مظلوم را کشتند و در کرمان نیز تعداد زیادی از شهدا، اطفال و دانش‌آموزان بودند و این کار همه ما را داغدار کرد.

این مسئول با بیان اینکه این ذات جریان ضد مقاومت است که هیچ مرزی را برای خود نمی‌شناسد، این اتفاق بیش از آن‌که باعث شکاف در جامعه ما شود، جامعه ما را منسجم‌تر کرد، تصریح کرد: مکتب ما مکتبی است که با شهادت منسجم‌تر شده است، ۱۷ هزار شهید ترور داریم اگر اتفاق بزرگی همانند ۷ تیر رخ داد، در مقابل جامعه ایرانی را منسجم‌تر کرد. خون شهدای بیگناه و مظلوم کرمان وحدت ملی، انسجام و همگرایی را تقویت کرده و مردم ایران را منسجم‌تر از همیشه در کنار هم برای میل به اهداف اسلام، انقلاب و ایران هدایت خواهد کرد.

صرفا برای شنیدن نیامده‌ایم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ما صرفا برای شنیدن نیامده‌ایم، اراده دولت، تحقق، پیشرفت، رفع مشکلات و کاهش مسائل و مشکلات مردم است، گفت: نکات اشاره شده را پیگیری می‌کنیم. کشور در ده سال گذشته قبل از شروع دولت یک عقب ماندگی‌های جدی را در حوزه زیرساخت‌ها پیدا کرده بود، در زمان شروع دولت بخش‌هایی از کشور مشکل برق داشته و حتی تهران نیز قطعی برق داشت. در حوزه انرژی نیز همین مشکل را داشتیم.

اسماعیلی با بیان اینکه در دهه ۹۰ رشد اقتصادی کشور نزدیک به صفر است، فرصت‌های زیادی از بین رفت و امسال در شش ماهه اول سال رشد اقتصادی به بالای ۵ درصد رسیده که اگر این آهنگ رشد در دهه قبل متوازن پیش می‌رفت حتما امروز این کاستی‌ها را نداشتیم، عنوان کرد: در حوزه آب مشکلات جدی داریم، عزم دولت برحل مسائل و مشکلات است. در حوزه انرژی و وزارت نفت اقدامات قابل توجهی رخ داده و کشور در حال حل مسایل است. بنای دولت این است که در این رفت و آمد‌ها ناظر بر رفع مشکلات باشد، تلاش می‌کنیم تا در حد امکان مشکلات را کاهش دهیم.

این مسئول با بیان اینکه در حوزه فرهنگ و هنر نیز مجموعه خوبی در این شهرستان افتتاح و در فاصله نزدیک به سالن سینما تجهیز خواهد شد تا در اختیار مردم قرار بگیرد، ۹۱ درصد بافت شهرستان روستایی است و نیاز به خدمات فرهنگی بیشتری دارد، خاطرنشان کرد: پیگیر خواهیم بود تا مسایل فرهنگ و هنر نیز کاهش یابد. دوره پررونقی را در کشور داریم، برنامه دولت رشد فضای فرهنگی و هنری است. هنرمندان و فرهنگ و هنر را متمرکز در مناطق عمده کشور نمی‌دانیم، نقطه به نقطه کشور هنرمندان حضور داشته و در دولت با شعار عدالت فرهنگی ادامه می‌دهیم. توقع ما از استان زنجان در حوزه فرهنگ و هنر توقع بالایی است و باید افراد این حوزه بیشتر کار کنند.

منبع: ایسنا

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها