کد خبر: ۵۳۳۲۷۱
زمان انتشار: ۱۰:۵۴     ۱۸ دی ۱۴۰۲
«طوفان الاقصی»/ نودوچهارمین روز؛
در ادامه جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین، حمله جنگنده‌ها و نیروی زمینی رژیم به مناطق مختلف کرانه باختری افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری 598، خبرنگار شبکه الجزیره و رسانه‌های فلسطینی اعلام کردند که جنگنده‌ها و نظامیان صهیونیستی بامداد امروز دوشنبه نیز به مناطق مختلف هجوم بردند و شماری از فلسطینی‌ها را بازداشت کردند و هم‌زمان حمله‌های هوایی به مناطق نوار غزه نیز ادامه دارد.

راهپیمایی باشکوه مردم دانمارک در حمایت از مردم فلسطین در نوار غزه

در ادامه محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه و حمایت از مردم فلسطین، جمعیت بزرگی از مردم دانمارک با راهپیمایی در خیابان‌های شهر کپنهاگ، ضمن محکومیت نسل‌کشی مردم فلسطین در نوار غزه، خواستار توقف جنگ رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین شدند.

شهادت ۱۸ فلسطینی در مرکز نوار غزه

شبکه الجزیره اعلام کرد در ادامه حمله‌های ارتش اشغالگر صهیونیستی به خانه‌ای در دیر البلح درمرکز نوار غزه ۱۸ نفر شهید و ده‌ها نفر زخمی شدند.

سفر وزیر خارجه آلمان به تل‌آویو

هم‌زمان با سفر آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا به سرزمین‌های اشغالی، رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند «آنالنا بائربوک» وزیر خارجه آلمان برای چهارمین بار پس از عملیات «طوفان الاقصی» برای دیدار با مقامات رژیم صهیونیستی وارد تل‌آویو شده است.

وزیر خارجه آلمان در این سفر قرار است با اسحاق هرتزوگ، رییس و یسراییل کاتس، وزیر خارجه آلمان و خانواده‌های اُسرای صهیونیستی در غزه دیدار و گفت‌وگو کند.

بائربوک پیش از سفر به فلسطین اشغالی با پیامی در فضای مجازی بدون اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه و نسل‌کشی مردم فلسطین در این باریکه خواستار «توقف چرخه خشونت» در منطقه شد.

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در ادامه سفر منطقه‌ای خود دیروز یکشنبه وارد قطر شد و قرار است امروز دوشنبه به تل‌آویو سفر کند. قطر به همراه کشور مصر از آغاز جنگ غزه، نقش میانجی‌گری بین اسراییل و حماس بازی کرده و در تبادل اُسرا و زندانی‌های صهیونیستی و فلسطینی نقش مهمی بازی کرد.

اعتراف تل آویو به حمله سنگین حزب الله علیه مقر صهیونیست‌ها

دو روز پس از حمله سنگین نیروهای حزب الله به مهمترین پایگاه کنترل هوایی و و مخابراتی ارتش رژیم صهیونیستی در کوه میرون واقع در شمال مناطق اشغالی، سرانجام «دانیل هاگاری»، سخنگوی ارتش این رژیم حمله سنگین حزب‌الله به مقر حفاظتی ارتش در قله کوه میرون را تایید کرد.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی بدون اشاره به جزییات بیشتری از این حمله سنگین اعلام کرد که کارشناسان ارتش در حال بررسی جوانب مختلف حمله حزب الله به پایگاه حفاظتی و کنترل هوایی میرون هستند.

هاگاری در عین حال مدعی شد که ارتش در پاسخ به حمله اخیر حزب الله، اهداف نظامی مهمی را در لبنان هدف قرار داده و حدود ۷ نفر از نیروهای لبنانی را نیز کشته است.

به ادعای هاگاری، آسیب و خسارت حمله حزب الله به مقر هوایی ارتش در میرون در حال مرمت و اصلاح است.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی همچنین در واکنش به حملات حزب الله ادعا کرد که تل آویو مصمم است تا یک واقعیت امنیتی جدید در شمال را ایجاد کند و حزب الله را از مرز شمالی دور کند.

پس از حمله گسترده یگان‌های موشکی حزب الله به پایگاه کوهستانی میرون، واحد رسانه‌ای این جنبش با صدور هفت بیانیه جداگانه مسؤولیت سلسله عملیات‌های مقاومت علیه اسراییل را در نقاط مرزی پذیرفت.

یمن: باوجود نظامی‌سازی دریای سرخ به حمایت خود از غزه ادامه می دهیم

«محمد عبدالسلام»، رییس هیات مذاکره کننده صنعا در سخنانی تاکید کرد که اظهارات مقامات آمریکایی درباره تحولات دریای سرخ با هدف منحرف کردن توجه افکارعمومی جهانی از کشتار شهروندان در غزه است.

به گفته این مقام یمنی، آمریکا باید بداند که نظامی‌سازی دریای سرخ مانع از ادامه عملیات‌های حمایتی یمن از مقاومت فلسطین در غزه نخواهد شد و یمن همچنان به حمایت خود از نیروهای مقاومت فلسطین در غزه ادامه خواهد داد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها