کد خبر: ۵۳۳۲۹۳
زمان انتشار: ۱۵:۰۹     ۱۸ دی ۱۴۰۲
محسن هاشمی از اعضای رده بالای حزب کارگزاران سازندگی از جمله افرادی است که به دنبال بالا آوردن «لیست یاران هاشمی» در انتخابات است.

به گزارش پایگاه خبری 598، اصلاح‌طلبان و اعتدالی‌ها از لیست انتخاباتی خود با نام «یاران هاشمی» در انتخابات مجلس و خبرگان رونمایی کردند، این لیست سیاسی قرار است دربرگیرنده احزاب، گروه‌ها و اشخاصی باشد که در انتخابات آتی مشارکت خواهند داشت.

گفته شده است که در این لیست انتخاباتی افرادی قرار می‌گیرند که با تفکرات هاشمی یا همان حزب کارگزاران سازندگی نزدیکی داشته باشند، این لیست آلترناتیو اصلاح‌طلبان میانه‌رو در برابر اصلاح‌طلبان رادیکال خواهد بود.

اصلاح‌طلبان رادیکال قصد دارند با بهانه‌هایی چون نداشتن نامزد انتخابات را تحریم خاموش کنند، در آن سو اصلاح‌طلبان مشارکت‌جو معتقدند که می‌توان در انتخابات پیش‌رو در تهران و شهرستان‌ها لیست‌های قابل قبول داده و حتی یک فراکسیون قوی نیز شکل داد.

محسن هاشمی از اعضای رده بالای حزب کارگزاران سازندگی از جمله افرادی است که به دنبال بالا آوردن «لیست یاران هاشمی» در انتخابات است.

میانه‌روها اعتقاد دارند که این لیست نه تنها زمینه کار فراکسیونی در مجلس است بلکه می‌تواند پایه حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات سال 1404 نیز باشد.

محسن هاشمی معتقد است شرایط برای تشکیل و موفقیت ائتلاف میانه‌روها به شدت سخت شده و با این حال هنوز ممکن است با الگوگیری از مدل سیاست‌ورزی مرحوم هاشمی‌رفسنجانی، به میدان آمد و این ائتلاف را به پیروزی رساند.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی درباره امکان تاثیرگذاری ائتلاف میانه‌روها بر فضای سیاسی کشور گفته است که باید به سابقه چنین ائتلافی نگاه کنیم؛ یک‌بار در سال ۹۲ این اتفاق افتاد. هنگامی که شورای نگهبان اعلام کرد صلاحیت هاشمی را برای حضور در انتخابات احراز نکرده است، ایشان قهر نکرد و به میدان آمد.

محسن هاشمی همچنین خبر از تشکیل معدود جلساتی میان آقایان روحانی، ناطق‌نوری، خاتمی، سیدحسن خمینی و اسحاق جهانگیری داده و گفته است که با این‌که تعداد این جلسات زیاد نبود اما امید می‌رفت که حاصل آن، اتفاق جدیدی باشد و بتواند یک حرکت جدی را شکل دهد.

منبع : مشرق
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها