کد خبر: ۵۳۳۴۲۱
زمان انتشار: ۰۷:۲۳     ۲۱ دی ۱۴۰۲
رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه برای اولین بار در تاریخ جعلی خود در پرونده‌ای که آفریقای جنوبی علیه این رژیم به اتهام نسل کشی و ارتکاب جنایات جنگی علیه ملت فلسطین تشکیل داده است، در برابر دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه حاضر می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری 598،  روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری سما، آفریقای جنوبی یک پرونده مستند ۸۴ صفحه‌ای را تهیه کرده که باعث شده رژیم اسرائیل شوکه شود، چرا که تصمیم دادگاه نافذ است و امکان پیگرد قانونی سران نظامی و سیاسی آن وجود دارد.

بر این اساس، رژیم صهیونیستی تصمیم گرفت کارشناسان حقوقی ارشد از جمله یکی از بازماندگان هولوکاست را به دادگاه لاهه بفرستد تا با اتهامات ارتکاب نسل کشی علیه فلسطینی‌ها در غزه مقابله کنند.

این رودرویی با دیوان بین‌المللی دادگستری برای رژیم اشغالگر امری غیرعادی و غیر معمول است، چرا که صهیونیست‌ها معمولا تصمیمات سازمان ملل و دادگاه‌های بین‌المللی را غیرعادلانه و مغرضانه می‌دانند.

برپایه این گزارش، تصمیم برای شرکت به جای تحریم، نشان دهنده ترس رژیم صهیونیستی از این است که قضات دستوری برای اسرائیل صادر کنند تا جنگ خود علیه غزه را متوقف کند و وجهه آن در سطح بین‌المللی مخدوش شود.

خبرگزاری سما درباره جزئیات این پرونده گزارش داد: در پرونده ۸۴ صفحه‌ای آفریقای جنوبی آمده است که کشتار فلسطینی‌ها توسط اسرائیل و ایجاد آسیب‌های جدی روحی، روانی و جسمی جنبه «نسل کشی» دارد و مقامات اسرائیل قصد نسل کشی را ابراز کرده‌اند.

طبق این گزارش، این پرونده احتمالا سال‌ها به طول می‌انجامد، اما شکایت آفریقای جنوبی شامل درخواستی از دادگاه برای صدور فوری دستورات موقت الزام آور قانونی برای رژیم صهیونیستی به منظور تعلیق فوری حمله نظامی خود علیه غزه است.

آلون لیل مدیر کل سابق وزارت خارجه رژیم صهیونیستی و سفیر سابق این رژیم در آفریقای جنوبی در این باره گفت: اسرائیل نمی‌تواند از چنین اتهامی با این سطح از جدیت فرار کند.

شبکه المیادین صبح امروز گزارش داده بود که رژیم صهیونیستی عضو دیوان دادگستری بین‌المللی است و نمی‌تواند در حضور در این دادگاه و یا پایبندی به آن تعلل کند.

وی افزود که آفریقای جنوبی پرونده کاملی در خصوص مساله جنایت نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه آماده کرده است.

دیوان دادگستری بین‌المللی در ۱۱ و ۱۲ ژانویه (۲۱ و ۲۲ دی) شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی درباره نسل‌کشی علیه مردم فلسطین در نوار غزه و درخواست برای تعلیق اضطراری عملیات نظامی این رژیم علیه این منطقه را بررسی می کند.

این دیوان هشتم دی ماه از شکایت آفریقای جنوبی به این مرجع قضایی بین‌المللی درباره نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزه خبر داد.

دیوان دادگستری بین‌المللی در این باره اعلام کرد: مبنای شکایت آفریقای جنوبی بر این است که (رژیم) اسرائیل اقداماتی را با هدف پاکسازی نژادی در غزه انجام داده است.

هم آفریقای جنوبی و هم رژیم اسرائیل کنوانسیون نسل‌کشی مصوب سال ۱۹۴۸ را امضا کرده‌اند که به دیوان دادگستری بین‌المللی صلاحیت قانونی برای قضاوت درباره این پرونده را می‌دهد.

همه کشورهایی که کنوانسیون نسل کشی را امضا کرده‌اند، موظفند نه تنها مرتکب نسل‌کشی نشوند، بلکه از آن جلوگیری و محکوم کنند.

در مقابل، رژیم صهیونیستی این شکایت آفریقای جنوبی را بی‌اساس خوانده و قصد دارد که برای دفاع از خود نماینده ای را اعزام کند. رسانه های رژیم صهیونیستی اخیرا فاش کردند که سران صهیونیست درباره اینکه چه کسی را اعزام کنند، اختلاف دارند.

همزمان درخواست هایی در سطح برخی کشورها برای پیوستن به این شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی مطرح شده است.

ارتش رژیم صهیونیستی در طول جنایات خود در نوار غزه بیش از ۲۳ هزار فلسطینی را شهید و بیش از ۵۸ هزار نفر دیگر را زخمی کرده است که ۷۰ درصد آنها را کودک و زن تشکیل می دهد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها