کد خبر: ۵۳۳۴۴۹
زمان انتشار: ۱۳:۵۷     ۲۱ دی ۱۴۰۲
برخی از مقامات اروپایی می‌گویند رئیس‌جمهور پیشین آمریکا زمانی که در قدرت بوده است به آنها هشدار داده در صورتی که کشورهای این حوزه مورد حمله قرار بگیرند، هرگز به آنها کمک نخواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از فارس، به گفته یک مقام بلندپایه اتحادیه اروپا «دونالد ترامپ» زمانی که رئیس‌جمهور آمریکا بود به مقامات ارشد اروپایی عنوان کرده است که اگر اروپا مورد حمله قرار گیرد، ایالات متحده هرگز به اروپا کمک نخواهد کرد.

 به گزارش «رویترز» «تیری برتون» کمیسر فرانسوی و مسوول بازار داخلی اتحادیه اروپا عنوان کرده است که ترامپ این سخنان را به «اورسولا فون»رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در مجمع جهانی اقتصاد در داووس، ژانویه سال ۲۰۲۰ بیان کرده است.


برتون در جریان یک میزگرد در بروکسل خاطرات خود را از این دیدار که او نیز در آن حضور داشت، بازگو کرد. اظهارات وی موجب انتقاد شدید از ترامپ در روز چهارشنبه از سوی ستاد انتخاباتی «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا جهت انتخاب مجددش شد.

برتون به نقل قول از ترامپ عنوان کرد که او گفته است: شما باید این موضوع را درک کنید که اگر اروپا مورد حمله قرار بگیرد، ما هرگز برای کمک و حمایت شما نمی‌آییم. وی همچنین به این گفته ترامپ اشاره کرد که ناتو را مرده توصیف کرده است و گفته است آمریکا از آن خارج می‌شود. ترامپ همچینین به مبلغ ۴۰۰ میلیارد دلار بدهی اشاره کرده است که آلمانی‌ها باید به آمریکا می‌دادند و این کار را نکرده‌اند.

دونالد ترامپ، پیشتازنامزدی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ است و نظرسنجی‌ها پیش‌بینی می‌کنند که او رقابت تنگاتنگی با بایدن در انتخابات ماه نوامبر دارد.

سخنگوی ستاد انتخاباتی بایدن در واکنش به اظهارات مقامات اروپایی در مورد ترامپ گفته است: این ایده که او اگر به خواسته‌اش نرسد، به راحتی متحدانش را رها می کند، چیزی است که ما از قبل درباره دونالد ترامپ می دانستیم. واقعیت این است که او به تنها کسی که اهمیت می‌دهد، خودش است.

ستاد انتخاباتی ترامپ هنوز هیچ پاسخی به این اظهارات مطرح شده، نداده است. برخی از سرنخ‌هایی که ترامپ در مورد سیاست خارجی‌اش در صورت پیروزی احتمالی در سال 2024 ارائه کرده، مقامات اروپایی را نگران ساخته است. مواردی همچون طرح این ایده که طی 24 ساعت به جنگ اوکراین پایان می‌دهد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها