کد خبر: ۵۳۳۴۵۸
زمان انتشار: ۰۲:۰۷     ۲۳ دی ۱۴۰۲
سی‌ان‌ان به نقل از یک مقام نوشت که حمله تازه در ابعاد خیلی کوچکتری نسبت به عملیات شب قبل انجام شده و یک سامانه راداری مورد استفاده حوثی‌ها را هدف گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری 598، رسانه‌ها در آمریکا گزارش می‌دهند که ارتش این کشور درحال انجام حملات هوایی تازه علیه «حوثی های یمن» است.

خبرگزاری رویترز، شبکه سی‌ان‌ان و خبرگزاری آسوشیتدپرس جملگی این خبر را منتشر کرده‌اند.

این خبرها دقایقی بعد از آن منتشر می‌شود که تلویزیون المسیره حوثی ها اوایل روز شنبه از حمله به اهدافی در صنعا پایتخت خبر داد.

این یک روز بعد از آن است که آمریکا و بریتانیا برخی مواضع حوثی‌ها در خاک یمن را هدف گرفتند.

سی‌ان‌ان به نقل از یک مقام نوشت که حمله تازه در ابعاد خیلی کوچکتری نسبت به عملیات شب قبل انجام شده و یک سامانه راداری مورد استفاده حوثی‌ها را هدف گرفته است.

حوثی‌ها بعد از عملیات شب قبل آمریکا و بریتانیا، حداقل یک موشک بالستیک به سوی یک کشتی تجاری شلیک کردند.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، پیشتر در روز جمعه بار دیگر به حوثی‌ها در مورد حمله به کشتیرانی در دریای سرخ هشدار داد.

او گفت «تا زمانی که حوثی‌ها به اقدامات خود در دریای سرخ ادامه دهند ما به آنها پاسخ خواهیم داد.»

یک مقام ارشد ارتش آمریکا به خبرنگاران گفت که در عملیات شب قبل «کمتر از سی نقطه مختلف» توسط نیروهای آمریکایی و بریتانیایی در یمن مورد حمله قرار گرفت.

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا، سنتکام، در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک ناو نیروی دریایی ایالات متحده با موشک یک سایت راداری حوثی‌ها را هدف قرار داده است.

در بیاینه سنتکام آمده است: «روز شنبه ساعت ۳:۴۵ بامداد به وقت صنعا، نیروهای آمریکایی یک سایت راداری حوثی‌ها در یمن را مورد حمله قرار دادند. این حمله توسط ناو یو اس اس کارنی و با موشک‌های تاماهاوک انجام شد.»

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا می‌گوید٬ این حمله با یک هدف نظامی خاص طراحی شده بود و با حملات بامداد روز جمعه مرتبط بود که برای تضعیف توانایی حوثی‌ها برای حمله به کشتی‌های تجاری انجام شد.

سنتکام می‌گوید از ۲۸ آبان تاکنون شبه نظامیان حوثی ۲۸ حمله به مسیر کشتیرانی بین‌المللی در دریای سرخ و خلیج عدن انجام داده‌اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها