کد خبر: ۵۳۳۴۸
زمان انتشار: ۱۰:۴۹     ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۱
مهمترین اخبار حوادث ۲۴ ساعت گذشته؛
«پرايد» يك‌ميليون، «پژو» یک و نیم ‌ميليون تومان، بازى وحشت 3 كودك در حياطى پر از اسيد،‌ قتل زن جوان چند ساعت پس از سال تحويل و انكار قتل همسر بعد از بخشيده شدن از مهمترین اخبار حوادث 24 ساعت گذشته است.
*«پرايد» يك‌ميليون، «پژو» یک و نیم ميليون تومان

به گزارش گروه خواندنی های مشرق،‌ دستگيري سارق حرفه‌اي به كشف 22 خودرو مسروقه منجر و مشخص شد اين مرد اتومبيل‌ها را با قيمتي بسيار پايين به فروش مي‌رسانده است.

كارآگاهان اداره دوم پليس آگاهي چندي قبل از فعاليت‌هاي دو برادر كه از مجرمان سابقه‌دار در زمينه خريد و فروش خودروهاي مسروقه بودند اطلاع پيدا كردند.

اخبار به‌دست‌آمده حكايت از آن داشت كه اين دو متهم به نام‌هاي محمدمهدي (29ساله) و مرتضي (38ساله)، يك خودرو پژو 405 را با جعل اسناد در استان همدان فروخته‌اند. با شناسايي هويت خريدار و انجام بررسي‌هاي فني از خودرو مشخص شد پژو در استان تهران سرقت شده و متهمان پس از انتقال آن به استان همدان سند يك خودرو مشابه ديگر را براي اين اتومبيل جعل كرده و آن را فروخته‌اند.

كارآگاهان پس از پي بردن به اين جزييات دو برادر را دستگير و در بازرسي از مخفيگاه متهمان نيز دو خودرو پژو 405 مسروقه را كشف كردند. متهمان پس از انتقال به پليس آگاهي در اعترافات اوليه خود به خريد هشت دستگاه خودرو مسروقه پژو 206، پژو 405 و پرايد از سارقي به نام تقي اعتراف كردند. اين مرد 32ساله يكي از سارقان حرفه‌اي در زمينه سرقت خودرو در سطح كشور است كه سوابق متعدد كيفري دارد و بارها روانه زندان شده است.

كارآگاهان با بهره‌گيري از بانك اطلاعات مجرمان سابقه‌دار و اطلاعات موجود در پرونده تقي مخفيگاه او را در منطقه رباط‌كريم شناسايي كردند و اين محل را تحت مراقبت‌هاي نامحسوس قرار دادند. ماموران پس از چندين روز كنترل و مراقبت نامحسوس تقي را در عملياتي بامدادي در خانه‌اش دستگير و در بازرسي از مخفيگاه وي علاوه بر كشف ابزار و آلات مورد استفاده در سرقت خودرو، اسناد و مدارك و همچنين سوييچ متعلق به سه دستگاه اتومبيل را پيدا كردند و متهم در همان لحظه دستگيري به سرقت سه دستگاه خودرو پژو 405، پرايد و روآ اعتراف كرد و هر سه خودرو همان روز در رباط‌كريم كشف شد.

سارق حرفه‌اي بعد از انتقال به پليس آگاهي تحت بازجويي‌هاي تخصصي قرار گرفت و ضمن اعتراف به فروش خودروهاي مسروقه به «محمدمهدي» و «مرتضي» عنوان كرد: خودروهاي پرايد را در ازاي مبلغ يك‌ميليون و خودروهاي پژو را نيز به قيمت يك‌ميليون و 500‌هزار تومان در اختيار محمدمهدي و مرتضي قرار داده است.

كارآگاهان در ادامه رسيدگي به اين پرونده و با شناسايي خريداران خودروهاي مسروقه در همدان، كرج، رباط‌كريم، پرند و شهرك انديشه، با اخذ نيابت قضايي به اين شهرها رفتند و در مجموع موفق به كشف 14 دستگاه خودرو مسروقه ديگر و انتقال آنها به پليس آگاهي تهران شدند و با انجام اقدامات فني، هويت مالكان اصلي خودروهاي مسروقه شناسايي شد.

سرهنگ حميد نيكان‌فر، معاون مبارزه با سرقت وسايط نقليه پليس آگاهي تهران، ضمن اعلام به كشف 22 دستگاه خودرو مسروقه از متهمان گفت: «برابر اعترافات به‌دست‌آمده از فروشندگان خودروهاي مسروقه مشخص شد اين متهمان پس از تهيه اسناد مجعول، با مراجعه به مراكز خريد و فروش خودرو اقدام به فروش اين خودروها كرده‌اند و خريداران خودروها به هيچ عنوان از مسروقه بودن آنها اطلاعي ندارند.» وي ادامه داد: «با توجه به سوابق متعدد متهمان در زمينه سرقت خودرو و احتمال افزايش ديگر جرايم ارتكابي متهمان، دستور بازداشت قانوني براي هر سه متهم صادر شده است و متهمان براي انجام تحقيقات تكميلي در اختيار اداره دوم پليس آگاهي تهران قرار دارند.»

*بازى وحشت 3 كودك در حياطى پر از اسيد

بازى كودكانه 3 بچه در حياط خانه شان با واژگون شدن گالن پر از اسيد سناريوى وحشتناكى را
كليد زد. پدر و مادر اين بچه ها وقتى صداى فريادهاى آنان را شنيدند به سمت كودكانشان دويدند و خود نيز در اسيد سوختند.

همسايه هاى خانه اى در خيابان مولوى تهران وقتى فريادهاى دردناك كودكان و جيغ هاى پدر و مادرشان را شنيدند خود را به خانه وحشت رساندند و صحنه هولناكى را ديدند. باوركردنى
نبود كف حياط پر از اسيد سوزان بود و 5 عضو خانواده در آن دست و پا مى زدند.

مدير روابط عمومي اورژانس تهران با اعلام خبر سوختگي 5 تن از اعضاي يك خانواده با اسيد گفت:
سهل انگاري پدر اين خانواده علت بروز اين حادثه بود.

حسن عباسي در تشريح اين خبر با بيان اينكه تكنسين هاي اورژانس در ساعت 14:43 روز جمعه در پى تماس با 115 در جريان يك اسيدپاشي در خيابان مولوي قرار گرفتند، گفت: با توجه به نوع گزارش دريافتي بلافاصله چند آمبولانس براي پوشش درماني اين حادثه به محل اعزام شد.

وي افزود: تكنسين هاي اورژانس پس از حضور در صحنه حادثه دريافتند كه 5 عضو يك خانواده
با اسيد دچار سوختگي شده اند كه بلافاصله اقدامات درماني روي اعضاي اين خانواده انجام و آنان به بيمارستان شهيد مطهري تهران منتقل شده اند. مدير روابط عمومي اورژانس تهران گفت: تحقيقات اوليه از اعضاي اين خانواده نشان داد كه آنان يك گالن اسيد روي ديوار نگهداري مي كردند كه در لحظه حادثه پدر خانواده از كنار اين ظرف عبور كرده و باعث سقوط آن به حياط شده است.

وي افزود: 3 كودك 5 تا 10  ساله اين خانواده در حياط مشغول بازي بودند كه ظرف اسيد روي آنان سقوط كرده و آنان دچار مصدوميت شدند كه در اين لحظه پدر 35 ساله و مادر 27 ساله اين كودكان نيز كه مى خواستند به آنان كمك كنند، دچار سوختگي شدند.

عباسي در پايان افزود: در حال حاضر اعضاي اين خانواده 5 نفره در بيمارستان مطهري بستري هستند.

*قتل زن جوان چند ساعت پس از سال تحويل

مرد جوان که در قرار مرگبار، زن بدهکار را با ضربه‌های سخت به قتل رسانده و طلاهایش را سرقت کرده بود در جریان تحقیقات کارآگاهان پلیس، شناسایی و دستگیر شد.

چند ساعتی از تحویل سال 91 نگذشته بود که کارآگاهان پلیس آگاهی استان فارس از کشف جسد زن ناشناسی در محله سعدی شیراز باخبر شدند.

دقایقی بعد تیمی از ماموران همراه بازپرس کشیک قتل در محل جنایت حاضر شدند. در نخستین بررسی‌ها مشخص شد زن جوان با ضربه های جسم سخت به قتل رسیده و قاتل جسد او را در منطقه ای کم تردد رها کرده است. از سوی دیگر پزشک جنايی نیز اعلام کرد حدود 72 ساعت از قتل این زن می گذرد.

پس از تحقیقات مقدماتی جسد برای تعیین علت اصلی مرگ و شناسايی هویت مقتول به پزشکی قانونی منتقل شد.تیم جنايی هم برای کشف راز این جنایت، شناسايی هویت مقتول را در دستور کار قرار دادند، به همین خاطر به بررسی پرونده افراد فقدانی پرداختند.

بررسی‌ها نشان داد سه روز قبل خانواده زن جوانی به نام مونا با مراجعه به پلیس آگاهی از ناپدید شدن او خبر داده بودند.

در ادامه، خانواده مونا به پزشکی قانونی منتقل شدند که با مشاهده جسد، دخترشان را شناسايی کردند.آنها در جریان تحقیقات اظهار داشتند: مونا سه روز قبل برای انجام کاری از خانه خارج شد و دیگر بازنگشت. در این مدت به هرجا که احتمال می دادیم آنجا باشد سر زدیم اما تلاش های ما برای یافتن او بی نتیجه ماند. به همین خاطر با مراجعه به پلیس طرح شکایت کردیم.تا اینکه از قتل او باخبر شدیم.

با شناسايی هویت مقتول روند رسیدگی به این پرونده وارد مرحله تازه ای شد و کارآگاهان با تجسس های گسترده متوجه شدند مقتول آخرین بار با مردی به نام سامان قرار داشته است.

با کشف این سرنخ سامان دستگیر و برای تحقیقات به اداره آگاهی منتقل شد. او در نخستین بازجويی‌ها منکر هرگونه آشنايی با مقتول شد اما در ادامه لب به اعتراف گشود و گفت: مدتی قبل به واسطه آشنايی با مقتول مقداری پول به او قرض دادم اما مونا از پس‌دادن آن خودداری می کرد.روز حادثه با طرح نقشه ای شیطانی با او در محله سعدی قرار گذاشتم. از مونا خواستم طلبم را بدهد اما بازهم منکر این پول شد. تصمیم گرفتم او را بکشم و به جای طلبم طلاهایش را سرقت کنم.

زمانی که مقتول در حال ترک محل قرار بود ضربه های سنگینی به سرش زدم که باعث مرگش شد. جسد را همانجا رها کرده و سریع گریختم.

متهم پس از اعتراف به این جنایت و بازسازی صحنه قتل با قرار بازداشت روانه زندان شد.

*انكار قتل همسر بعد از بخشيده شدن

مردي كه متهم است همسرش را در پي اختلافات خانوادگي خفه كرده است با رضايت اولياي دم مقتول بخشيده شد. اين در حالي است كه اين مرد همچنان قتل را انكار مي‌كند.

اين مرد كه داوود نام دارد متهم است روز 10خرداد سال 89 همسرش به نام زهرا را خفه كرده است. او كه از آن زمان در بازداشت به‌سر مي‌برد، ديروز در شعبه 113 دادگاه كيفري استان تهران محاكمه شد.

در ابتداي جلسه دادگاه، نماينده دادستان با گناهكار دانستن متهم خواستار صدور حكم قانوني براي او شد.

در ادامه، مادر مقتول در جايگاه ايستاد و با گذشت از خونخواهي گفت: داوود دختر من را كشت اما دو سال است به جاي اعتراف دروغ‌پردازي مي‌كند به همين خاطر از قضات دادگاه مي‌خواهم او را براي مدت طولاني به زندان محكوم كنند. سپس دختر 10ساله مقتول نيز به عنوان يكي ديگر از اولياي دم به قضات گفت: من هم از قصاص پدرم مي‌گذرم. او به خاطر زن دومش هميشه مادرم را كتك مي‌زد و بالاخره هم او را كشت.

پس از آن محمدسلطان همتيار-رييس دادگاه- اتهام قتل عمد را به داوود تفهيم كرد و از او خواست از اتهامش دفاع كند. اين مرد با رد اتهامش گفت: من اين كار را نكردم. من و همسرم مدت‌ها بود با يكديگر اختلاف داشتيم اما دو روز قبل از جنايت با هم آشتي كرديم. قرار شد به شهرستان برويم و در آنجا زندگي كنيم زهرا نيز دادخواست طلاقش را پس بگيرد.

وي ادامه داد: صبح روزي كه قرار بود اسباب‌كشي كنيم زهرا به يك آموزشگاه رانندگي رفت. او مي‌خواست براي گواهينامه امتحان دهد كه من مانعش شدم. با دلخوري به خانه برگشتيم. در طول مسير چند خودرو ما را تعقيب مي‌كردند. وقتي به خانه رسيديم او به داخل اتاق رفت و من در حياط مشغول صحبت با خواهرم شدم. حدود 15دقيقه بعد وقتي وارد خانه شدم زهرا در آشپزخانه روي زمين افتاده بود و يك روسري خون‌آلود نيز در كنارش بود. او را با كمك اورژانس به درمانگاه منتقل كردم كه پس از 20دقيقه پزشكان اعلام كردند همسرم جان باخته است.

در اين هنگام رييس دادگاه به متهم گفت: شما در بخشي از اظهارات قبلي‌تان مدعي شده بوديد همسرتان رگ دستش را بريده است در اين خصوص چه توضيحي داريد؟ داوود جواب داد: وقتي روسري خونين را كنارش ديدم تصور كردم رگ دستش را زده است.

متهم به قتل در پاسخ به اين سوال كه اگر او مرتكب قتل نشده چه كسي همسرش را كشته است، گفت: «من در اين زمينه به دو نفر مشكوك هستم از آنها شكايت نيز كرده اما تاكنون به نتيجه نرسيده‌ام. روز حادثه وقتي وارد خانه شدم كسي آنجا نبود احتمال دارد قاتل در حمام مخفي شده و زماني كه ما به بيمارستان رفتيم از آنجا فرار كرده باشد.»

 سپس رييس دادگاه پرسيد: چه دليلي براي قتل همسرتان توسط فرد ديگري وجود داشت؟ و متهم به قتل پاسخ داد: «در اين‌باره به صورت خصوصي توضيح مي‌دهم. صاحبخانه من فرد خلافكاري بود و همسرم با او كار مي‌كرد. اين جنايت، به كار همسرم و گم شدن يك چمدان از او در تهران مربوط است. اگر معماي آن چمدان را كشف كنيد، راز قتل فاش مي‌شود.»

بنابر اين گزارش بعد از پايان دفاعيات متهم و وكيلش، هيات قضات وارد شور شدند تا درباره حكم اين مرد تصميم‌گيري كنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها