کد خبر: ۵۳۳۵۲۴
زمان انتشار: ۱۱:۲۵     ۱۹ دی ۱۴۰۲
یادداشت؛
دکتر سید جواد هاشمی فشارکی

پایگاه خبری 598: یک شاه بی سواد با رفتارفرعونی، بجای توجه به نیاز‌های مردم و فرهنگ اسلام برمردم سلطنت میکرد. درباری پرهزینه و کم بهره وکم خدمت بود. ۴۰ هزار متسشاربا دریافت حق توحش از ایران، مشغول کاوش در ایران و چپاول کشور مشغول بودند و توسعه محدودی براساس برنامه‌های استعماری امریکا انجام میشد. وضعیت کشور از لحاظ علم و وسواد، ضعیف وعقب افتادگی علمی داشتیم. درفناوری متکی بر واردت محدود بود. مردم فقر و محرومیت شدید داشتند بهداشت وخیم بود. درسیاست خارجی در دنیا بحساب نمیامدیم. در حوزه نظامی وابسته و ناتوان بودیم. فساد علنی بود و تلاش دولت برضد دستورات اسلام بوده و به اسلام زدایی از جامعه پرداخته میشد. ساواک با اختناق و سرکوب، رژیم جنایتکاری را رقم زده بود و وضعیت کشور در دوران شاه بسیار بحرانی و وخیم بود، لذا با رفتن وی حقیقتا مردم شاد شدند.

این فرار حاصل رهبری امام از خرداد سال ۴۲ بود که ابتدا نصیحت سپس هشدار و در نهایت گفتند شاه باید برود؛ و پیشوا با قیام و نثار خون در ۱۵ خرداد ۴۲، جز پیشتازان نهضت هست؛ و پس از آن فتنه شاه برای سرکوب و فریب ملت بود. مقاله ایران و استعمار سرخ و سیاه اطلاعات بمناسبت سالگرد کشف حجاب رضاخانی در سال دی ۹۶ در همین راستا بود، که بعلت توهین روزنامه به امام تظاهرات اعتراضی مردم قم در ۱۹ دی ۱۳۵۶ به خون کشیدند ودرچهلم این شهدا، قیام ۲۹ بهمن مردم تبریز و درچهلم شهدای تبریز نیز ۱۰ فروردین ۵۷ قیام مردم یزد به خون کشیده شد و همه شهر‌ها عناصر انقلابی شهر‌ها به میدان امدند و انقلاب شعله ور شد و منجر به وحشت شاه و فرار وی شد. ونهایتا منجر به پیروزی بی نظیر انقلاب گردید.

بعد از فرارشاه، هم اوار برداری شد و توسعه در بخش‌های مختلف کشور ایجاد شد، و جمهوری اسلامی یک چله پرافتخار داشته است و اگر تحریم‌های دشمنان و نااهلان داخلی نمی‌بود، این پیشرفت‌ها چند برابری می‌بود.

قیام مردم قم، الگوی قیام‌های مردمی بسیاری ملل شده و بسترساز دومینوی انقلاب کشور‌ها درگام دوم انقلاب خواهد بود!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها