کد خبر: ۵۳۳۵۲۵
زمان انتشار: ۱۴:۳۳     ۰۹ دی ۱۴۰۲
سالروز حماسه ۹ دی ، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت؛
بصیرت یعنی دانایی همراه با شناخت صحیح و قدرت تحلیل صحیح ، بصیرت یعنی تیزبین بودن و راه درست را شناختن قدرت تحلیل داشتن و تصمیم درست گرفتن.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری 598، بصیرت یعنی دانایی همراه با شناخت صحیح و قدرت تحلیل صحیح، بصیرت یعنی تیزبین بودن و راه درست را شناختن قدرت تحلیل داشتن و تصمیم درست گرفتن. بصیرت به بیان رهبر انقلاب یعنی شناخت زمان، شناخت نیاز، شناخت اولویّت، شناخت دشمن، شناخت دوست را داشتن ، اکسیربصیرت، نورافکن مه شکن در فضای مه آلود و قطب‌نمای انسان در تاریکی هاست. بصیرت یک ضرورت فردی و اجتماعی و با توجه به اینکه بصیرت, مقامی اکتسابی است، بایستی همواره به بصیرت افزایی اهتمام داشت و بی بصیرتی ، خسارت محض و حبط کننده همه اعمال نیک می باشد.

در همین خصوص به مناسبت یوم‌الله ۹ دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت در مصاحبه ای با دکتر سید جواد هاشمی فشارکی با موضوع : «ضرورتها و الزامات چراغ مه شکن بصیرت» به تبیین این موضوع پرداختیم:

ایشان در ابتدا در خصوص بی بصیرتی در صدر اسلام اظهار داشت: در تاریخ صدر اسلام ، ما شاهد چند دسته افراد بی بصیرت بودیم . افراد ساکت در برابر فتنه ها ، بخصوص در هنگام غصب خلافت امام علی (ع) ، افراد متمارض ، در عدم همراهی امام حسن ، تنها گذاشتن مسلم در کوفه ، افراد تقابل کننده ، در 3جنگ جمل، صفین و نهروان توسط سه گروه  ناکثین و قاسطین و مارقین ، کشتن امام علی ، مسلمانان در سپاه عمر سعد، افراد زمان نشناس ، که دیر هنگام از حق دفاع می کنند، مانندمختار نتوانست در قیام امام حسین(ع) شرکت کند.

وی در خصوص بی بصیرتی در عهد جمهوری اسلامی گفت: در زمان جمهوری اسلامی نیز چند دسته بی بصیرتی داشته ایم ، ساکتان ، سکوت کردن خواص سیاسی و اجتماعی و دینی در فتنه ها و عدم یاری جبهه حق ، تمارض ، در نق زدن های یاس اور گروههایی از مردم  ، تقابل با نظام اسلامی ، خوارج انقلاب ، فرقان ، مجاهدین خلق و اصلاح طلبان، تاخیر در شناخت حق ، افرادی که بعد از شهادت شهید بهشتی به حقانیت وی پی بردند و.... بوده اند.

ایشان در خصوص بی بصیرتی در فتنه 88 بیان داشت: پرشکوه ترین انتخابات دنیا با بالاترین میزان مشارکت یعنی 85 درصدی در کشور شکل میگیرد ولی بی بصیرتان آنرا به تلخ ترین آن تبدیل میکنند و 8 ماه نیز اشوب به پا میکنند و در این شرایط سخت هشت ماهه افراد بی بصیرت چند گونه رفتار داشتند، بسیاری از خواص ساکت فتنه بودند، بسیاری با باورتهمت تقلب، به تمارض در می ایند و معدودی نیز آشوب به پا میکنند.

وی در خصوص تجلی بی نظیر بصیرت اظهار داشت: اوج تجلی بصیرت در شرکت سراسری دهها ملیونی مردم بعد از 8 ماه شرایط سخت فتنه 88 ، در راهپیمایی 9 دی 88 شکل میگیرد و بساط فتنه  را خاموش میکند.

دکتر هاشمی فشارکی در خصوص نتیجه بی بصیرتی بیان داشت: نتیجه بی بصیرتی، نشانه گیری افکار به سمت غلط و تصمیم دیر و یا نابجا و عدم عمل به وظیفه و حتی عمل بر ضد اعتقادات  دینی و انقلابی بوده و نهایتا سبب حبط اعمال می شود. که بسیاری از آسیب نظام‌های اسلامی وجود خواص بی‌بصیرت  و برخی از مردم کم بصیرت و یا بی بصیرت می باشد.

وی در خصوص بی بصیرت در انتخابات گفت: بازگرگهای انقلاب در صدد شبهه پراکنی و فتنه انگیزی برای انتخاباتند تا در مردم تردید افکنی کنند ، یا رای ندهند ، یا رای سفید بدهند ، یا رای به افراد منفی بدهند .

ایشان در خصوص رسالت ما چنین تبیین کرد: مجهز شدن خود به بصیرت چراغ مه شکن و تلاش برای افزایش بصیرت اطرافیان خود و کمک به دیگران در بصیرت افزایی براساس جهاد تبیین و همچنین تشویق به شرکت در انتخابات و رای به افراد اصلاح می باشد . مهمترین رسالت ما در این مقطع ترویج و افزایش بصیرت جامعه می باشد .

وی در خصوص انواع بصیرت بیان داشت: بصیرت شقوقی دارد که بایستی انرا کسب و یا ارتقاع دهیم ، بصیرت دینی ، یعنی شناخت ناخالصی های انحرافی و بدعت امیز در دین ، بصیرت انقلابی ، یعنی شناخت غیر انقلابی ها و انقلابی نماها و رویه های مغایر اهداف انقلاب ، بصیرت سیاسی ،یعنی شناخت افراد و جریانات سیاسی و تلاشهای جریانات سیاسی ، بصیرت مجازی ، یعنی شناخت حق و باطل در مطالب منتشره در فضای مجازی ، بصیرت اخرالزمانی ، یعنی شناخت دوستان و دشمنان امام زمان و تشخیص حق و باطل در فتن اخرالزمانی می باشد

دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در پایان گفت: ان شاالله مجهز به سلاح بصیرت بوده و با عمل به جهاد تبیین و تلاش برای ساختن جامعه و بستر سازی ظهور مهدوی جز منتظران واقعی امام مهدی باشیم .

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها