کد خبر: ۵۳۳۵۴۶
زمان انتشار: ۰۸:۳۸     ۲۵ دی ۱۴۰۲
رئیس ستاد مرکزی اعتکاف مطرح کرد:
تکیه‌ای با بیان اینکه در سال جاری 9 مسجد با مجموع ظرفیت 4000 نفر نسبت به سال گذشته اضافه شده است، خاطرنشان کرد: این عدد افزایش 28 درصدی ظرفیت مساجد در نظر گرفته شده برای اعتکاف در قم را نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری 598، حجت‌‎الاسلام و المسلمین سیدعلیرضا تکیه‌ای، رئیس ستاد مرکزی اعتکاف پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اهالی رسانه پیرامون برگزاری مراسم پرفیض اعتکاف در استان قم، اظهار کرد: به همین منظور 47 مسجد در نظر گرفته شده است که از این مقدار 19 مسجد برای برادران و 28 مسجد نیز برای خواهران است.

وی با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف در مساجد شاخص و بزرگ شهر قم، تصریح کرد: البته علت کمتر بودن مساجد در نظر گرفته شده برای برادران به این دلیل است که مساجد بزرگ _که ظرفیت 5 برابری مسجد معمولی دارد_ به آنان اختصاص یافته است.

تکیه‌ای با بیان اینکه آمار پذیرش معتکفین که در مساجد قم رقم‌گذاری شده است در مجموع 18000 نفر است، خاطرنشان کرد: از این مقدار در حدود 10000 نفر ظرفیت برای خواهران و حدود 8000 نفر ظرفیت نیز برای برادران است.

وی اضافه کرد: در سال جاری 9 مسجد با مجموع ظرفیت 4000 نفر نسبت به سال گذشته اضافه شده است که این عدد افزایش 28 درصدی ظرفیت مساجد در نظر گرفته شده برای اعتکاف در قم را نشان می‌دهد.

تکیه‌ای در ادامه با اشاره به برنامه‌های تدارک دیده شده در ایام اعتکاف، گفت: در تمامی مساجد، 188 برنامه برگزاری مراسم عرض توسل به صورت مداحی و مرثیه‌سرایی و سخنرانی برگزار می‌شود که این رقم شامل هر مسجد چهار برنامه است.

وی همچنین از تشکیل 500 حلقه معرفتی در خلال مراسم پرفیض اعتکاف خبر داد و در ادامه افزود: هر مسجد به‌طور میانگین 10 حلقه خواهد داشت و افزون 47 حلقه قرآنی نیز به درخواست آقای قرائتی در مساجد قم تشکیل می‌شود.

تکیه‌ای در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به حضور 300 متخصص مسائل فرهنگی، عنوان کرد: در ایام اعتکاف 47 میز مشاوره برای پاسخگویی به شبهات و سوالات معتکفین برپا می‌شود.

* پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها