کد خبر: ۵۳۳۶۸۹
زمان انتشار: ۰۸:۳۹     ۲۸ دی ۱۴۰۲
بامداد امروز رخ داد؛
معاون امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان به تلویزیون ایران گفته است که «بر اثر حمله موشکی پاکستان به روستایی در خاک ایران، سه زن و چهار کودک تبعه غیرایرانی کشته شده‌اند.»

به گزارش پایگاه خبری 598، معاون امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان گفته است که «بر اثر حمله موشکی پاکستان به روستایی در خاک ایران، سه زن و چهار کودک تبعه غیرایرانی کشته شده‌اند.»

این حمله ساعت ۴:۳۰ بامداد امروز در یکی از روستاهای مرزی سراوان چند انفجار رخ داده است.

همزمان شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل مقام های امنیتی در پاکستان می‌نویسد که این کشور هفت نقطه در ایران را هدف گرفته است.

حساب توییتری «اخبار نیروهای مسلح پاکستان» که خبر حمله به مواضعی در ایران را منتشر کرده بود با انتشار نقشه‌ای می‌گوید که ارتش پاکستان به «هفت هدف در سه منطقه مختلف در سراوان، شمسر و حنق» در سیستان و بلوچستان ایران حمله کرده و «کمپ‌های تروریست‌های سرمچار» را منهدم کرده است.

 ایران و پاکستان نیروهای مخالف مسلح بلوچ و افغان موسوم به «سرمچار» را «تروریستی» می‌دانند.

وزارت خارجه پاکستان بیانیه‌ای پیرامون حمله بامداد امروز: به حاکمیت و تمامیت ارضی ایران احترام کامل می‌گذاریم

بخشی از این بیانیه: پاکستان به حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران احترام کامل می‌گذارد. تنها هدف از اقدام امروز تامین امنیت و منافع ملی خود پاکستان بود که در درجه اول اهمیت قرار دارد و قابل خدشه نیست.

توضیحات معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان پیرامون حادثه سراوان/ وزارت خارجه پاکستان: به حاکمیت و تمامیت ارضی ایران احترام کامل می‌گذاریم

وزارت خارجه پاکستان صبح پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در مجموعه حمله‌هایی که «دقیق و هدفمند» و «بر اساس اطلاعات گردآوری شده» توصیف شده به مخفیگاه «تروریست‌ها»‌ در سیستان و بلوچستان حمله کرده است. این بیانیه مدعی است که این حمله‌‌ها تعدادی کشته برجا گذاشته است. در این بیاینه همچنین تاکید شده است که پاکستان به تمامیت ارضی و حق حاکمیت جمهوری اسلامی ایران احترام می‌گذارد و حمله‌های روز پنجشنبه طبق اصول منشور سازمان ملل و در راستاری امنیت و منافع ملی پاکستان انجام شده است.

در این بیانیه ایران «کشور برادر» خوانده شده و بر همکاری در جهت پرهیز از تقابل در چالش‌های مشترک شامل مقابله با تروریسم و یافتن راه‌حل‌های مشترک تاکید شده است./ ایندیپندنت

وزیر دفاع سابق پاکستان:یادمان نرود که ایران در شرایط دشوار همواره پشتیبان ما بوده است

خواجه محمد آصف - وزیر سابق دفاع پاکستان در گفتگو با ایرنا: برخی‌ها در منطقه همواره علیه روابط ایران و پاکستان دست به توطئه زده و هیچگاه از روابط تاریخی ما بویژه حمایت‌های تهران از مواضع منطقه‌ای اسلام‌آباد خرسند نیستند.

توضیحات معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان پیرامون حادثه سراوان/ وزارت خارجه پاکستان: به حاکمیت و تمامیت ارضی ایران احترام کامل می‌گذاریم
ما باید به یاد داشته باشیم که در دشوارترین شرایط همواره حامی پاکستان بوده و به ما کمک کرده است و در تاریخ نیز ثبت است.

ایران و پاکستان قطعا قادر به کار مشترک و اقدام همزمان علیه مشکلات مشترک یکدیگر هستند.

تروریسم قطعا یک چالش جدی برای دو کشور است و ما باید در کنار هم این بحران را حل کنیم.

پاکستان همواره از روابط برادرانه و تاریخی با جمهوری اسلامی ایران برخوردار بوده و ما باید مراقب اهمیت این روابط باشیم و اجازه تخریب آن را ندهیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها