کد خبر: ۵۳۳۷۴۱
زمان انتشار: ۱۰:۲۲     ۳۰ دی ۱۴۰۲
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از استقرار جو پایدار و افزایش آلودگی هوا در چهار کلانشهر همچنین نفوذ سامانه بارشی به غرب کشور از سه شنبه (۳ بهمن ماه) خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری 598، صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا درباره وضعیت جوی کشور اظهار کرد: شنبه (۳۰ دی) در غالب مناطق کشور جوی آرام و پایدار مستقر می‌شود. در نوار شمالی به‌ویژه در سواحل شمالی کشور روند افزایش نسبی دما انتظار می‌رود و در شهرهای صنعتی تهران ، کرج، اراک و اصفهان افزایش غلظت آلاینده‌های جوی پش‌بینی می‌شود.

وی افزود: از ظهر یکشنبه (اول بهمن) به‌تدریج از مقدار غلظت آلاینده‌ها در کلانشهرها کاسته می‌شود. در غرب و شمال غرب کشور ابرناکی و بارش پراکنده و وزش باد رخ می‌دهد. دوشنبه (۲ بهمن) نیز با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر ابرناکی، بارش و وزش باد همراه با کاهش نسبی دما در گیلان، مازندران و اردبیل آغاز می‌شود. در مناطقی از شمال غرب، غرب و ارتفاعات البرز مرکزی، افزایش ابر، بارش برف و باران و وزش باد مورد انتظار است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: سه‌شنبه(۳ بهمن) با ورود سامانه بارشی به غرب کشور گستره بارش کل نوار غربی کشور، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز و تهران و کل سواحل دریای خزر در را در بر خواهد گرفت. در این روز بارش برف در جنوب آذربایجان غربی، شمال کردستان و زنجان، نیمه شرقی آذربایجان شرقی، استان اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی و بارش باران در گیلان و غرب مازندران شدت خواهد داشت.

وی افزود: چهارشنبه (۴ بهمن) گستره بارش این سامانه در استان‌های واقع درنوار غربی و شمالی کشور  خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مخاطرات وضع هوا ادامه داد: در گیلان و غرب مازندران و شمال زنجان بارش باران و برف شدت خواهد داشت.

به گفته ضیاییان سه‌شنبه و چهار شنبه دریای خزر مواج خواهد بود.

 رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران گفت: آسمان تهران فردا(اول بهمن) صاف تا کمی ابری و در بعضی ساعت‌ها غبار محلی و در بعد از ظهر وزش باد با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتیگراد و در ‌روز دوشنبه (۲ بهمن) صاف، در بعضی ساعت‌ها غبار محلی، اوایل شب افزایش ابر و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا بندرعباس با دمای ۲۷ و ۲۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۹- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها