کد خبر: ۵۳۳۷۸۲
زمان انتشار: ۱۱:۱۳     ۰۱ بهمن ۱۴۰۲
رپرتاژ| شرکت خدمات حمایتی کشاورزی نسبت به تدارک و تامین انواع نهاده‌های تولید در بخش کشاورزی اقدام نموده و سپس توزیع انواع نهاده‌های تولید در سطح کشور را از طریق مدیریت‌های شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در تمامی استان‌ها و از طریق کارگزاران خود در سراسر کشور، ساماندهی و انجام میدهد.

پایگاه خبری 598: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با تکیه بر نزدیک به یک قرن تجربه اجرائی در زمینه تامین، تدارک و توزیع نهاده‌های کشاورزی، معتبرترین و شناخته شده‌ترین برند ایرانی در این حوزه در سطح بین الملل است، و به پشتوانه شبکه توزیع مویرگی با ۳۵۰۰ کارگزار توزیع نهاده‌های کشاورزی در سراسر کشور و تامین بموقع و با کیفیت انواع نهاده‌های مورد نیاز کشاورزی ایران، مورد اعتماد کشاورزان ایرانی و ابزار مطمئن تامین امنیت غذائی برای وزارت جهاد کشاورزی است.

این شرکت طبق قانون وظیفه خطیر تامین و توزیع انواع نهاده‌های تولید در بخش کشاورزی مانند: کود، سم و بذر را با قیمت یارانه‌ای، در اقصی نقاط کشور بعهده دارد و حتی در یکی دو سال اخیر پشتیبانی عملی از طرح ملی توسعه کشاورزی قراردادی را نیز بر عهده گرفته است.

این شرکت با حضور موثر خود در بازار‌های بین المللی و ایجاد ارتباط با تولید کنندگان داخلی، نسبت به تدارک و تامین انواع نهاده‌های تولید در بخش کشاورزی اقدام نموده و سپس توزیع انواع نهاده‌های تولید در سطح کشور را از طریق مدیریت‌های شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در تمامی استان‌ها و از طریق کارگزاران خود در سراسر کشور، ساماندهی و انجام میدهد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قم گفت: در حال حاضر و با در نظر گرفتن میانگین وزنی کود‌های شیمیایی ۳ گانه یارانه‌ای ازته، فسفاته و پتاسه حدود ۳۰% قیمت تمام شده این کود‌ها توسط کشاورز پرداخت میگردد و حدود ۷۰% آن مشمول یارانه و حمایت دولت میباشد.

وی در ادامه بیان کرد: سال‌های اخیر از ویژه‌ترین سال‌های عملکردی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی بوده است، علیرغم تمامی مشکلات، چالش‌ها، تحریم‌های ظالمانه و کمبود و محدودیت‌های منابع مالی و ارزی، کود‌های شیمیایی یارانه‌ای مورد نیاز بخش کشاورزی به موقع تامین و تدارک و توزیع گردیده است. در سال گذشته در استان قم نیز برنامه مصوب ابلاغی کود بطور کامل تامین و تدارک گردید و از حیثت تدارک و توزیع و مصرف  کود‌های یارانه‌ای در مقایسه با سال ۱۴۰۰ حدود ۲۶ درصد معادل ۴۵۰۰ تن رشد داشت.

در سالجاری نیز و از ابتدای سال تاکنون و در ۹ ماهه ابتدای سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۶ هزار تن معادل ۹۰% برنامه ابلاغی کود استان تامین و تدارک شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱ بیش از ۲۵% معادل بیش از ۳۰۰۰ تن رشد داشته ایم. در حال حاضر نیز بیش از ۴ هزار تن انواع کود‌های ازته، فسفاته و پتاسه بعنوان ذخیره استراتژیک برای توزیع به موقع و تامین نیاز کشاورزان در انبار‌های تحت پوشش این شرکت در استان موجود میباشد و عملیات تدارک کود تا پایان سال طبق برنامه زمانبندی شده بطور مستمر ادامه خواهد داشت.

مهندس زند افزود: نکته حائز اهمیت و قابل توجه در توزیع و مصرف کود در سالجاری در کشت پائیزه میباشد که با توجه به اهمیت کشت پائیزه که شامل محصولات اساسی و استراتژیک گندم، جو و کلزا میباشد میزان کود‌های ازته، فسفاته و پتاسه مصرفی در کشت پائیزه سالجاری در مقایسه با سال ۱۴۰۱  حدود ۸۰% رشد داشته است.

شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در سطح استان قم ۲۱ کارگزار توزیع نهاده‌های کشاورزی دارد که شبکه رسمی توزیع انواع نهاده‌های تولید شرکت میباشند و از این طریق کود‌های یارانه‌ای را بر اساس سهمیه تعیین شده از طرف سازمان جهاد کشاورزی استان، به دست کشاورزان و بهره برداران در بخش کشاورزی میرسانیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها