کد خبر: ۵۳۳۸۱۵
زمان انتشار: ۰۹:۵۸     ۰۲ بهمن ۱۴۰۲
منابع عبری زبان از درگیری و تنش در جلسه کابینه نتانیاهو خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری 598، مهر به نقل از المیادین، رسانه‌های اسراییلی از درگیری در جلسه کابینه نتانیاهو در جریان یک جلسه امنیتی خبر داده‌اند.

همچنین گزارش شده است در این جلسه وزرای نتانیاهو بر سر هم فریاد زده‌اند.

پیشتر گزارش شده بود که نتانیاهو، نخست وزیر و گالانت وزیر جنگ در جلسه کابینه به ناگهان از نشست خارج شده‌اند.

از سوی دیگر منابع عبری زبان گزارش داده‌اند که در ارتش اسراییل این اعتقاد وجود دارد که شانس بازگرداندن اسرای اسراییلی به صورت زنده در عملیات نظامی بسیار اندک است.

همچنین برای چندمین شب پیاپی، صدها نفر از خانواده‌های اسرای اسراییلی مقابل محل اقامت نتانیاهو دست به تظاهرات زدند.

معترضان خواستار امضای توافق فوری برای مبادله اسرا با حماس هستند.

این چندمین شب اعتراضی پیاپی در تل آویو است.

شب گذشته نیز بنا بر گزارش‌ها، هزاران صهیونیست به همراه خانواده اسرا در غزه با برپا کردن چادر مقابل اقامتگاه وی در شهر بندری قیصریه در اعتراض به بی‌توجهی نتانیاهو به سرنوشت اسرا نزد حماس خواستار محاکمه وی و توافقی فوری برای آزادی اسرای خود در غزه شدند.

به گزارش کانال ۱۲ عبری، معترضان در پیامی به کابینه جنگ اسراییل تاکید کردند که علی رغم دستور «بن غفیر» وزیر امنیت داخلی به پلیس در بدرفتاری و شلیک گلوله به سمت معترضان به تحصن خود ادامه خواهیم داد و خواستار محاکمه نتانیاهو هستیم، زیرا وی دارای اختلال عقلی است و بدترین جنایتکار است و باید محاکمه و روانه زندان شود.

همچنین برخی منابع عبری به نقل از معترضان اسراییلی گزارش دادند که معترضان مصمم بر ادامه محاصره خانه نتانیاهو در قیصریه تا بازگشت اسرای خود از غزه هستند.

تجمع خانواده‌های اسرای صهیونیستی در شهر ساحلی قیصریه از روز جمعه، ۲۹ دی آغاز شده و روز شنبه و یکشنبه نیز با شعارهایی ضد کابینه در این خصوص که آنان اعتماد خود را به نتانیاهو برای توافق بازگشت اسرا از دست داده‌اند، ادامه یافت.

سخنگویان خانواده‌های اسرای صهیونیستی نزد حماس به رسانه‌های عبری گفتند با وجود مهلت ۱۰۰ روزه به بنیامین نتانیاهو اکنون مهلت وی به سرآمده و هنوز وی و کابینه‌اش تلاشی برای توافق با گروه‌های فلسطینی جهت آزاد کردن اسرا نکرده‌اند.

بسیاری از تحلیلگران در فلسطین اشغالی معتقدند که نتانیاهو تنها فردی است که می‌خواهد جنگ غزه را برای اهداف شخصی خود طولانی کند تا جایی که یاییر لاپید رهبر اپوزیسیون اسراییل در اینباره گفته است که نتانیاهو هیچ اهمیتی به اسراییل نمی‌دهد بلکه فقط به منافع سیاسی خود می‌اندیشد.

از سوی دیگر، با تداوم جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در نوار غزه، پایتخت‌های مهم کشورهای اروپایی روز یکشنبه صحنه تظاهرات در حمایت از ملت مظلوم فلسطین بود.

در شهر پاریس در فرانسه نیز تظاهراتی در حمایت از غزه به سمت بروکسل به راه افتاده است.

شرکت کنندگان در این تظاهرات که قرار است تا اوایل نوامبر به بروکسل برسد، خواستار تحریم رژیم صهیونیستی به سبب جنایاتش در غزه شدند.

در شهر ویچنزا در ایتالیا هم پلیس با معترضین به حضور گروهی اسراییلی در نمایشگاه بین‌المللی جواهرات درگیر شد.

همچنین هزاران نفر در مادرید و برخی شهرهای دیگر اسپانیا با در دست گرفتن پرچم فلسطین به خیابان آمده و خواستار توقف نسل‌کشی در غزه شدند.

تظاهرات کنندگان شعارهایی علیه رژیم صهیونیستی و کشتارهای این رژیم در غزه سردادند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها