کد خبر: ۵۳۳۸۸۸
زمان انتشار: ۱۱:۵۷     ۰۴ بهمن ۱۴۰۲
جنگ سرخ دریایی
ارتش یمن کشتی باری نظامی آمریکایی «OCEAN JAZZ» را در خلیج عدن مورد اصابت موشک قرار داد
به گزارش پایگاه خبری 598، یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد در پاسخ به تجاوزات آمریکا و انگلیس علیه یمن و در حمایت از مردم غزه، نیروی دریایی ارتش یمن با موشک‌های مناسب کشتی باری نظامی آمریکایی «OCEAN JAZZ» را در خلیج عدن مورد هدف قرار داد. سرلشکر سریع تأیید کرد پاسخ به حملات آمریکا و انگلیس ناگزیر است و هرگونه حمله جدید بدون پاسخ و مجازات نخواهد ماند.
 
وی افزود: با هدف قرار دادن همه منابع تهدید در دریای سرخ و دریای عرب به هرگونه حمله آمریکا یا انگلیس علیه کشورمان پاسخ خواهیم داد. سرلشکر سریع با تاکید بر حمایت از غزه ادامه داد نیروهای مسلح یمن به اجرای اقدامات دفاعی و تهاجمی خود در چارچوب حق مشروع دفاع از یمن ادامه خواهند داد. بر اساس گزارش المیادین، وی با تاکید بر اینکه حرکت دریانوردی در ۲ دریای عرب و سرخ به همه مقاصد به جز بنادر فلسطین اشغالی ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: ممنوعیت دریانوردی اسرائیل یا کشتی‌هایی که به سمت بنادر فلسطین اشغالی حرکت می‌کنند تا پایان تجاوز و رفع محاصره غزه ادامه خواهد داشت. سخنگوی نیروهای مسلح یمن بامداد جمعه هم اعلام کرد ناو آمریکایی «کیم رنجر» در خلیج عدن با موشک‌های نیروی دریایی هدف قرار گرفت و موشک‌ها مستقیما به هدف اصابت کردند.
 
بعد از این حمله، آمریکا به بخشی از خاک یمن حمله کرد. سرلشکر سریع دیروز (۳ بهمن) در صفحه ایکس خود به حملات ائتلاف آمریکایی در دریای سرخ به استان‌های مختلف یمن در حمایت از اسرائیل واکنش نشان داد. او نوشت: «جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی طی ساعات گذشته ۱۸ حمله هوایی انجام دادند: ۱۲ حمله به پایتخت و استان صنعا، ۳ حمله به استان الحدیده، ۲ حمله به استان تعز و یک حمله به استان البیضا؛ این تجاوزات بدون پاسخ و مجازات نخواهد ماند». یک مقام آمریکایی بامداد دیروز به شبکه «الجزیره» خبر داد که نیروهای این کشور به همراه انگلیس و سایر متحدان‌شان برخی مواضع ارتش یمن را هدف حمله قرار داده‌اند. 
از سوی دیگر یک منبع نظامی نیز بدون ذکر نام خود به شبکه «المیادین» گفت: «در حملات هوایی به کشور [یمن] مواضعی هدف قرار گرفتند که پیش‌تر ده‌ها بار هدف قرار گرفته بودند». به گفته او در حمله بامدادی آمریکا به مناطقی «غیرمهم» حمله شده که نه در آن سلاح، نه تجهیزات و نه نیرو وجود داشته است.
 
این حمله در حالی انجام شده است که کاخ سفید بامداد سه‌شنبه اعلام کرد «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا و «ریشی سوناک» نخست‌وزیر انگلیس در تماس تلفنی، حملات به یمن و وضعیت امنیتی در دریای سرخ را بررسی کرده‌اند. آمریکا به همراه چند کشور دیگر از جمله انگلیس، استرالیا و بحرین برای جلوگیری از عملیات‌های ارتش یمن در دریای سرخ علیه کشتی‌هایی که به مقصد بندر ایلات در حرکت هستند، یک ائتلاف نظامی تشکیل داده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها