کد خبر: ۵۳۳۹۴۷
زمان انتشار: ۱۴:۰۶     ۰۸ بهمن ۱۴۰۲
هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در بخشی از اظهارات خود در برنامه تقاطع تاکید کرد: در بحث انتخابات چون دیگر مصادیق و اشخاص هستند، نمی‌توانیم موارد را به صورت عمومی مطرح کنیم چون در مورد انتشار عمومی باید قانون به ما مجوز بدهد.

به گزارش پایگاه خبری 598، سخنگوی شورای نگهبان درباره این‌که چرا شورا دلایل رد صلاحیت افراد را منتشر نمی کند توضیح داد.

هادی طحان نظیف در بخشی از اظهارات خود در برنامه تقاطع تاکید کرد: در بحث انتخابات چون دیگر مصادیق و اشخاص هستند، نمی‌توانیم موارد را به صورت عمومی مطرح کنیم  چون در مورد انتشار عمومی باید قانون به ما مجوز بدهد.

وی با اشاره به این‌که «دلایل رد صلاحیت‌ها را ما به خود افراد می‌گوییم و به طور مثال در انتخابات مجلس در این زمینه تکلیف قانونی داریم» ، افزود: یک بزرگواری در دوره‌ای خیلی در رسانه ها عنوان می‌کرد که رد صلاحیت شده و دلیلش را به او نگفتند. در حالی که ما به نوبت به افراد زنگ می‌زدیم و در نهایت با او تماس گرفتیم و گفتیم شما تشریف بیاورید تا مطالب را برای‌تان مطرح کنیم، اما نمی‌آمدند. وقتی تشریف آوردند موارد را برای‌شان مطرح کردیم، اما رفتند بیرون و خلاف گفتند.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به این سوال که چه برخوردی با ایشان شد، گفت: هیچ برخوردی نشد.

طحان نظیف درباره سازو کار برای برخورد با این رفتارها گفت: الان در سال ۱۴۰۲ در اصلاحیه قانون انتخابات گفته شده اگر کسی رفت و خلاف واقع گفت و حرف کذبی به نهادی منتسب کرد، حق دفاع برای آن نهاد قائل شده است. قبول دارم که ما داریم در این رابطه لطمه میبینیم اما همه باید به قانون پایبند باشیم چون با یک جمع حقوقی مواجه هستیم و از جمع حقوقی نخواهید که بر خلاف قانون عمل کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها