کد خبر: ۵۳۳۹۵۹
زمان انتشار: ۱۵:۱۲     ۰۸ بهمن ۱۴۰۲
رییس سازمان امور عشایر کشور گفت: در سال قبل حدود ۳۰ درصد دام‌های مولد کشور ذبح و باعث کاهش تولید در سال جاری شد، اما با برنامه ریزی انجام شده از محل تولید قراردادی، کسری تولید جبران و حتی بیشتر از قبل تولید خواهیم داشت.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از تسنیم: شایان نادری رییس سازمان امور عشایر امروز در نشست خبری اظهار داشت: در ایام دهه فجر ۲۹۴ پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیارد تومان افتتاح میشود که ۲۰ هزار خانواده عشایری از منافع آن منتفع می‌شوند.

وی افزود: آبرسانی، راه‌های عشایری تامین آب شرب از اولویت‌های پروژه‌های خواهند بود.

رییس سازمان امور عشایر ادامه داد: برای بهبود وضعیت تامین آب شرب عشایر امسال ۲۹۲ تانکر آب باید اضافه شود.

وی با اشاره به پراکندگی در خدمات رسانی به عشایر تصریح کرد: ۵۰ دستگاه در حوزه عشایر فعال هستند، اما جور آن‌ها نیز باید توسط سازمان امور عشایر کشیده شود به طوری که پنل‌های خورشیدی را وزارت نیرو باید برای جوامع عشایری تامین کند یا خانه‌های بهداشت را باید وزارت بهداشت ایجاد کند، زیرا ما بودجه‌ای در این ارتباط نداریم.

نادری گفت: امسال ۱.۶ همت تسهیلات مربوط عشایر بود که در استان‌های مختلف پرداخت شد.

رییس سازمان عشایر ایران ادامه داد: در سال جاری ۲۰ درصد دسترسی به آب سالم در جوامع عشایری افزایش یافته است.

نادری با بیان اینکه عشایر ۲۵ درصد گوشت کشور را تامین میکنند گفت: عشایر کشورمان ۲۹ میلیون راس دام دارند که هرسال ۸ تا ۹ میلیون راس خود را در بازار عرضه میکنند.

وی اظهار داشت: در سال قبل حجم زیادی از دام‌های مولد کشور ذبح و باعث کاهش تولید در امسال شد به طوری که اعلام شده حدود ۳۰ درصد دام مولد کشور در سال قبل ذبح شد.

نلادری گفت: با تامین به موقع نهاده ها، کاهش تولید جبران و حتی در مقایسه با قبل تولید بیشتر خواهد شد به طوری که طرحتولید قراردادی گوشت قرمز در دستور کار قرار دارد؛ در این طرح با تحویل نهاده به دامداران، دامآن‌ها بر اساس قیمت توافقی خریداری می‌شود.

وی اظهار داشت: با روش‌های مختلف در حال جبران کسری تولید هستیم به طوری که پیش بینی می‌شود در این طرح ۶ میلیون راس تولید شود.

نادری در پاسخ به تسنیم اظهارداشت: در طرح تولید قراردادی دام عشایر به نرخ روز خریداری می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها