کد خبر: ۵۳۴۱۱۴
زمان انتشار: ۱۴:۱۸     ۱۲ بهمن ۱۴۰۲
بررسی میدانی بازار ارز نشان می دهد که در ۲۴ ساعت گذشته قیمت دلار در بازار غیررسمی با کاهش مواجه شده است.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از فارس، افزایش قیمت دلار در روزهای گذشته نگرانی فراوانی را برای اقشار مختلف مردم ایجاد کرد؛ طی یک ماه گذشته و در بحبوبحه اتفاقات منطقه، قیمت دلار حدود ۱۷ درصد یعنی ۸ هزار تومان افزایش یافت و به تبع آن قیمت کالاهایی مانند خودرو نیز با افزایش مواجه شد.

اما از ابتدای هفته بانک‌مرکزی شیوه مدیریت ارز را تغییر داد‌ و به مداخله مستقیم در بازار دست زد‌، افزایش حجم معاملات درهم نیز موید همین موضوع است.

کارشناسان اقتصادی معتقدند افزایش قیمت‌ها در بازار ارز و سکه دلیل اقتصادی ندارد و بیشتر به دلیل تحولات سیاسی و بین‌المللی بوده است؛ افزایش ریسک به دلیل رشد تنش در منطقه اصلی‌ترین دلیل بالارفتن قیمت ها در بازار ارز بوده است.

در این‌باره، صمد حسن زاده، رئیس اتاق بازرگانی ایران در گفت‌‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، می‌گوید: عده‌ای از دشمنان در تلاش هستند با انتشار اخبار نادرست در اقتصاد ایران و بازارهای مالی، التهاب ایجاد کنند، افزایش قیمت ارز و طلا در روزهای گذشته نیز به همین دلیل بود‌ و نباید برای این التهابات در بازارهای ایران به دنبال دلیل علمی و اقتصادی گشت.

با اقدامات بازارساز در زمینه کنترل نرخ ارز از ابتدای هفته، روند افزایش قیمت در این بازار متوقف شده و از روز گذشته نیز شاهد کاهش قیمت در این بازار هستیم.

از ساعت ۱۴ روز گذشته تا لحظه تنظیم این گزارش، قیمت دلار با افت یک‌هزار تومانی به ۵۷ هزار و ۶۰۰ تومان رسیده است.

کارشناسان اقتصادی معتقدند تدابیر دولتمردان و بانک مرکزی به زودی تاثیر خود را در بازار ارز نشان خواهد داد و قیمت‌ها به محدوده هفته‌های گذشته باز می‌گردد، در همین چند روز اخیر نیز ‌شاهد کاهش قیمت‌ها بوده‌ایم.

پیش از این نیز کارشناسان معتقد بودند. نرخ ها در بازار ارز کاهشی خواهد شد زیرا این نوسانات به دلیل هیجانات رخ داده است.

در همین زمینه کامران رحیمی، اقتصاددان گفته بود: به نظر می‌رسد، بازارساز به هر طریقی اجازه نخواهد داد، افزایش قیمت دلار ادامه داشته باشد؛ بازار ارز این روزها با هر خبری دچار شوک می‌شود و فعالان اقتصادی باید از ایجاد شوک در بازار خودداری کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها