کد خبر: ۵۳۴۱۳۶
زمان انتشار: ۱۰:۲۰     ۱۴ بهمن ۱۴۰۲
المیادین در خصوص حملات شب گذشته آمریکا به مناطقی از سوریه و عراق، در واکنش به کشته شدن سه سربازش در پایگاهی در اردن نوشت از قول منابع خود نوشت: اکثر مراکزی که توسط آمریکا هدف قرار گرفت، قبل از تجاوز به طور کامل تخلیه شده بود.

به گزارش پایگاه خبری 598، المیادین در خصوص حملات شب گذشته آمریکا به مناطقی از سوریه و عراق، در واکنش به کشته شدن سه سربازش در پایگاهی در اردن نوشت از قول منابع خود نوشت: اکثر مراکزی که توسط آمریکا هدف قرار گرفت، قبل از تجاوز به طور کامل تخلیه شده بود.

به گزارش «انتخاب»، در همین راستا، مدیر عملیات ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز اعلام کرد: احتمالا تعدادی از گروه‌های شبه نظامی در روز‌های اخیر تجهیزات و نیرو‌های خود را جابجا کرده بودند.

همچنین الجزیره از قول منابع ایرانی خبر داد که «در مناطقی که در معرض بمباران آمریکا در سوریه قرار گرفته است، هیچ پایگاهی متعلق به سپاه پاسداران یا نیروی قدس وجود ندارد.»

جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی نیز گفت که پس از حمله‌ای که منجر به کشته شدن سه آمریکایی شد، هیچ تماس و ارتباطی از طریق کانال‌های پشت پرده یا دیگر، با ایران وجود نداشته است.

گفتنی است سنتکام شب گذشته در بیانیه‌ای درباره این حملات اعلام کرد: نیرو‌های فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) حملات هوایی را در عراق و سوریه علیه نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و گروه‌های شبه نظامی وابسته به آن انجام دادند. نیرو‌های ارتش ایالات متحده بیش از ۸۵ هدف را با هواپیما‌های متعدد از جمله بمب‌افکن‌های دوربرد که از ایالات متحده پرواز کردند، هدف قرار دادند. در این حملات هوایی بیش از ۱۲۵ مهمات دقیق به کار گرفته شد. تاسیساتی که مورد اصابت قرار گرفت شامل عملیات فرماندهی و کنترل، مقرها، مراکز اطلاعاتی، راکت‌ها و موشک‌ها و انبار‌های وسایل نقلیه بدون سرنشین (پهپادها) و تاسیسات زنجیره تامین تدارکات و مهمات گروه‌های شبه‌نظامی و حامیان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که حملات علیه نیرو‌های آمریکایی و ائتلاف را تسهیل می‌کردند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها