کد خبر: ۵۳۴۱۵۷
زمان انتشار: ۱۲:۴۵     ۱۴ بهمن ۱۴۰۲
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ورود سامانه بارشی جدید از روز سه شنبه در کشور و افت محسوس دما خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری 598، صادق ضیاییان در گفت‌وگو با ایسنا در تشریح وضعیت جوی استان‌های کشور اظهار کرد: امروز (۱۴ بهمن ماه جاری) در برخی مناطق گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و ارتفاعات البرز شرقی بارش برف و باران و در برخی مناطق جنوب سیستان و بلوچستان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود.

همچنین امروز در بخش‌هایی از دامنه های جنوبی البرز و مناطق مرکزی و شرق کشور وزش باد شدید و احتمال خیزش گردوخاک دور از انتظار نمی باشد.

وی ادمه داد: طی روزهای شنبه و یکشنبه(۱۴ و ۱۵ بهمن ماه جاری) در برخی نقاط غرب و شمال غرب بارش پراکنده برف و وزش باد رخ خواهد داد. در روز دوشنبه(۱۶ بهمن ماه جاری) در برخی نقاط شمال غرب، غرب و ارتفاعات البرز مرکزی بارش برف و باران پیش بینی می شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اظهار کرد: روز سه شنبه با ورود سامانه جدید بارشی در غرب ، شمال غرب، سواحل دریای خزر برخی مناطق واقع در دامنه های جنوبی البرز و شمال شرق کشور بارش برف باران و وزش باد رخ می دهد و همچنین روز چهارشنبه سامانه بارشی در شمال شرق فعالیت خواهد داشت و بتدریج از مرزهای شرقی خارج خواهد شد.  همچنین در سایر مناطق کشور آسمان صاف خواهد بود.

ضیاییان گفت: طی امروز و فردا  (۱۴ و ۱۵ بهمن ماه) در نیمه غربی دامنه های جنوبی البرز و نوار شمالی و طی روزهای یکشنبه تا سه شنبه(۱۵و ۱۷ بهمن ماه)  در شرق و جنوب شرق کشور افت محسوس دما پیش بینی می شود.

وی یاد آوری کرد: با توجه به میزان بارش برف و وزش باد احتمال وقوع بهمن در ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی و شمالی وجود دارد. همچنین طی سه روز آینده خلیج فارس تنگه هرمز و دریای عمان مواج می باشد.

وی در مورد وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۵بهمن‌ماه) صاف تا کمی ابری در بعضی ساعت ها افزایش باد گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای منفی ۳ درجه و حداکثر دمای ۵ درجه سانتیگراد و طی دوشنبه (۱۶بهمن‌ماه) قسمتی ‌ابری تا  نیمه ابری در بعضی ساعت ها افزایش باد گاهی وزش باد شدید و در اواخر وقت بارش پراکنده با حداقل دمای یک درجه و حداکثر دمای ۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: فردا  همدان با کمینه ۷- درجه سانتیگراد سردترین و بندرعباس با بیشینه دمای ۲۵ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین مراکز استان‌ کشور گزارش شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها