کد خبر: ۵۳۴۱۸۲
زمان انتشار: ۱۰:۴۰     ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
مهدی عظیمی میرآبادی:
تهیه کننده سینما تصریح کرد: جشنواره فیلم فجر اتفاق خوبی برای سینمای ایران محسوب می‌شود اما چند سالی است مسیر اصلی خود را گم کرده و درحالی که باید مبلغ انقلاب اسلامی باشد تنها به ویترینی برای نمایش آثار سینمایی تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری 598، مهدی عظیمی میرآبادی، تهیه‌کننده سینما در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه گفت: جشنواره فیلم فجر از اساس اتفاق خوبی برای سینمای ایران محسوب می‌شود اما چند سالی است این رویداد مسیر اصلی خود را گم کرده و تنها به ویترینی برای نمایش آثار سینمایی تبدیل شده است، در حالی که جشنواره با این هدف راه‌اندازی شد تا در آن آرمان‌های انقلاب اسلامی مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: منظورم این نیست که در این جشنواره صرفاً فیلم‌های انقلابی یا دفاع مقدسی نشان داده شود بلکه هدف این است حتی اگر فیلم طنز یا اجتماعی تولید می‌شود در آن به مفاهیم دینی و انقلابی توجه شده باشد، این اتفاق ممکن است اما به شرطی که برای آن برنامه‌ریزی مدون طولانی مدت در نظر گرفته شود.

تهیه کننده سینما تصریح کرد: جشنواره فیلم فجر اگر بتواند همسو با انقلاب حرکت کند مطمئناً در جریان فیلم سازی تاثیرگذار خواهد بود حتی ما کارکرد آن را در اکران هم شاهد خواهیم بود. جشنواره حتی در بعد بین المللی هم می‌تواند تاثیرگذاری داشته باشد به شرطی که در حوزه بین الملل فیلم‌ها و عوامل دعوت شده به لحاظ اعتقادی با آرمان‌های انقلاب همسو باشند.

وی اظهار کرد: بخش بین الملل جشنواره عاری از تماشاگر است و ما تنها در اختتامیه شاهد اعلام اسامی برگزیده شدگان هستیم و برای رفع این معضل باید برنامه‌ریزی صحیح صورت گیرد البته من با جداسازی بخش ملی با بخش بین الملل موافق نیستم اما با این شکل برگزاری هم مشکل دارم.

تهیه‌کننده سینما تصریح کرد: به عقیده من چیزی که در جشنواره فیلم فجر شاهد آن هستیم آن چیزی نیست که مدیران فعلی سینما مدنظرشان باشد اما به دلیل اجباری که برای نمایش آثار در این فستیوال وجود دارد شاهد برخی آثار هستیم که چندان ربطی با عنوان فجر ندارد، البته متذکر می‌شوم در این دوره هیئت انتخاب تلاش کرده آثار ارزشمندی را انتخاب کند؛ خواسته‌ای که نسبتا در رسیدن به آن هم موفق بوده است.

عظیمی میرآبادی درباره فیلم های بخش بین‌الملل جشنواره همچنین توضیح داد: به شخصه فیلم‌های بخش بین‌الملل را ندیدم چون فرصت این کار پیش نمی‌آید. درباره بخش بین‌الملل باید بگویم می‌بایست سیاستی اندیشیده شود که این قسمت نیر دیده شود البته منظور این نیست که مجدد این بخش جدا شود اما به هر حال با وضع موجود، بخش بین‌الملل دیده نخواهد شد.

وی با بیان اینکه بخش بین‌الملل باید در سینمای جهان جریان‌ساز باشد، بیان کرد: هدف از برگزاری این بخش جریان‌سازی در سینمای جهان به ویژه کشورهای مسلمان است، زیرا همانگونه که بیان کردم تنها در پی نمایش هستیم درحالی‌که باید بتوانیم در بین سینماگران به ویژه فیلمسازان کشورهای مسلمان ایجاد انگیزه کنیم.

عظیمی میرآبادی اظهار کرد: برای رسیدن به این خواسته باید سیاستگذاری‌های بسیار خوبی در امر تولید و پخش صورت گیرد. همچنین در بازار فیلم جشنواره باید محصولات به درستی معرفی شود. همچنین باید فیلمسازان خارجی بر اساس معیارهای مشخص انتخاب شود تا افرادی در بخش بین‌الملل حضور داشته باشند که به باورهای انقلاب معتقد باشند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها