کد خبر: ۵۳۴۱۹۰
زمان انتشار: ۱۳:۳۱     ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
جام ملت‌های آسیا؛
قطعا یکی از حسرت‌های قلعه‌نویی در بازی روز چهارشنبه، عدم حضور کی‌روش روی نیمکت قطر است؛ چرا که این دیدار فرصت خوبی بود تا انتقادهایی که ژنرال در طول سال‌ها حضور کی‌روش در فوتبال ایران از این مربی کرده بود را به انتقام تبدیل کند و به پیرمرد پرتغالی نشان دهد که فوتبال ایران توانایی بازی هجومی هم دارد.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از ایرنا، تیم ملی فوتبال ایران در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا توانست با انجام یک بازی قدرتمندانه تیم مدعی ژاپن را مغلوب کند و راهی نیمه نهایی شود. این دیدار باعث تحسین همگان شد و حتی منتقدان امیر قلعه‌نویی هم به تمجید از عملکرد او پرداختند.

حریف ملی‌پوشان فوتبال ایران در نیمه نهایی این رقابت‌ها تیم قطر است که روز گذشته و پس از بازی ایران و ژاپن به مصاف ازبکستان رفت و با شکست این تیم در ضربات پنالتی به نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا صعود کرد. روی کاغذ قطر تیم بسیار ضعیف‌تری نسبت به ژاپن محسوب می‌شود و ایران نباید کار سختی برای شکست این تیم داشته باشد؛ اما یک ترس بزرگ وجود دارد. فوتبال ایران در بازی‌های حساس مقابل تیم‌های عربی معمولا نمی‌تواند عملکرد خوبی داشته باشد و این بار هم در شرایطی باید به مصاف قطر برود که برنده این بازی راهی فینال جام ملت‌های آسیا خواهد شد.

جای خالی کی‌روش

اواخر مهر ماه بود که تیم ملی ایران در تورنمنت چهارجانبه اردن به مصاف قطر رفت و این تیم که هدایتش با کارلوس کی‌روش بود را با ۴ گل تار و مار کرد. این شکست مفتضحانه قطری‌ها باعث شد کی‌روش از سمتش برکنار شود و جای خود را به مارکس لوپس بدهد. قطعا یکی از حسرت‌های قلعه‌نویی در بازی با قطر، عدم حضور کی‌روش روی نیمکت این تیم است؛ چرا که این دیدار فرصت خوبی بود تا انتقادهایی که او در طول سال‌ها حضور کی‌روش در فوتبال ایران از این مربی کرده بود را به انتقام تبدیل کند و به پیرمرد پرتغالی نشان دهد که فوتبال ایران توانایی بازی هجومی هم دارد.

مسیر آسان قطری‌ها تا نیمه‌نهایی

قطری‌ها که در گروه A جام ملت‌های آسیا حضور داشتند با ۳ پیروزی مقابل لبنان، تاجیکستان و چین به یک هشتم نهایی صعود کردند. در یک هشتم نهایی هم شانس با آنها یار بود و به مصاف تیم فلسطین رفتند و با پیروزی ۲ بر یک مقابل این تیم راهی یک چهارم نهایی شدند و در این مرحله هم تیم ازبکستان را به سختی مغلوب کردند.

عنابی‌ها تا این مرحله با تیم بزرگی بازی نکرده‌اند و این بار مجبورند در نیمه نهایی به مصاف تیم ایران بروند. قطعا قلعه‌نویی در این دیدار هم ترکیبی هجومی را به زمین خواهد فرستاد؛ اما باید مراقب باشد که اسیر عافلگیری قطری‌ها نشود.

خستگی مهمترین مشکل تیم ملی

ملی پوشان فوتبال ایران ۲ بازی بسیار سنگین مقابل سوریه و ژاپن برگزار کرده‌اند و خستگی آنها می‌تواند یک چالش جدی برای قلعه‌نویی در بازی با قطر باشد. با توجه به اینکه دست این مربی برای تغییر در ترکیب تیم ملی باز است شاید او تیمش را با چند جابجایی به مصاف قطر بفرستد. بازگشت طارمی به ترکیب هم بهترین خبر برای قلعه‌نویی است تا این بازیکن بتواند یک بار دیگر زوج خطرناکی را در خط حمله تیم ملی با سردار آزمون تشکیل دهد.

دیدار تیم‌های ملی ایران و قطر در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا ساعت ۱۸:۳۰دقیقه چهارشنبه هفته جاری برگزار خواهد شد. دیگر دیدار مرحله نیمه نهایی بین تیم‌های اردن و کره جنوبی خواهد بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها