کد خبر: ۵۳۴۳۲۷
زمان انتشار: ۱۴:۲۴     ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
اعتدالی‌ها: تایید صلاحیت ۵۵۰ تن از کاندیداهای معترض شاه کلید افزایش مشارکت و رقابت انتخاباتی خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از مشرق: برخی چهره‌های نزدیک به جریان اعتدالی ضمن افزایش فشارهای رسانه‌ای خود به شورای نگهبان مبنی بر اقدام موثر شورای نگهبان برای تایید صلاحیت ۵۵۰ تن از کاندیداهای معترض تصریح می‌کنند، تایید این افراد شاه کلید افزایش مشارکت و رقابت انتخاباتی خواهد بود.

این چهره‌ها تاکید دارند که «شمارش معکوس» برای مشخص شدن کاندیداهای نهایی انتخابات مجلس دوازدهم آغاز شده و روز پنج شنبه تکلیف پرونده تایید صلاحیت شدگان این انتخابات بسته خواهد شد تا طیف‌های سیاسی با قطعیت بیشتری به سمت «لیست بندی» و «ترکیب بندی» کاندیداهایشان در انتخابات پیش رو و تبلیغات انتخاباتی بروند.

این گروه در ادامه با بیان اینکه بعد از ورود شورای نگهبان به بررسی صلاحیت‌ها تعداد زیادی از معترضین به نحوه عملکرد هیات های اجرایی مجوز حضور درانتخابات را گرفته اند، تصریح می کنند اما نکته آنجاست که در بین این تعداد زیاد تایید صلاحیت شدگان همچنان نام چهره های شاخص از طیف اصلاح طلب، اعتدالی و البته نمایندگان ادوار به چشم نمی خورد، حتی ۲۶ نماینده فعلی ردصلاحیت شده تا این لحظه مجوز شورای نگهبان را نگرفته اند.

اما خبرهای رسیده حکایت از آن دارد که شورای نگهبان در چند روز باقیمانده تا پایان زمان بررسی اعتراضات کاندیداها، بررسی پرونده هایی را در دستور کار دارد که ۵۵۰ پرونده می تواند فضایی متفاوت را در انتخابات پیش رو رقم بزند. براین اساس پرونده چهره های شاخصی که در فاز اول ردصلاحیت شده اند و اعتراض کرده اند هنوز از سوی این شورا بررسی نشده و در این زمان اندک باقیمانده باید مورد بررسی فقها و حقوقدانان شورای نگهبان قرار بگیرد.

به باور حامیان دولت گذشته چنانچه مُهر قرمز ردصلاحیت بر این این پرونده ها زده نشود و این افراد مجوز ورود به انتخابات را دریافت کنند پیش بینی می شود دست این سه طیف(اصلاح طلبان، اعتدالیون و نمایندگان ادوار مجلس) برای معرفی کاندیدا تا حدودی باز شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها