کد خبر: ۵۳۴۳۳۴
زمان انتشار: ۱۴:۳۳     ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
ادعای مصونیت ترامپ در پرونده مداخله در انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا از سوی یک دادگاه استیناف رد شد.

به گزارش پایگاه خبری 598، قضات دادگاه استیناف واشنگتن در جریان صدور حکمی عنوان کردند که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا از مصونیتی در پرونده مداخله در انتخابات ۲۰۲۰ برخوردار نیست و باید محاکمه شود.

به گزارش ان‌بی‌سی نیوز، به موجب حکم سلب مصونیت ترامپ، دادگاه می‌تواند وی را به اتهام توطئه جهت تغییر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا تحت پیگرد قانونی قرار دهد. موضوعی که می‌تواند در روند نامزدی‌اش برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا خلل ایجاد کند.

به احتمال بسیار زیاد ترامپ از دیوان عالی درخواست خواهد کرد تا جهت به تعویق انداختن بیشتر روند محاکمه‌اش در واشنگتن دی‌سی وارد عمل شود. در نهایت دیوان عالی تصمیم‌گیری در مورد رسیدگی به این پرونده را خواهد گرفت.

دادگاه به ترامپ فرصت داده است تا دوشنبه هفته آینده قبل از اقدام دوباره دادگاه بدوی، نسبت به حکم صادر شده درخواست تجدید نظر دهد.

ترامپ با انتشار پستی در شبکه اجتماعی حقیقتِ خود حکم مذکور را بسیار بد و خطرناک خوانده است و عنوان کرده نباید به هیچ وجه ادامه پیدا کند.

در همین رابطه استیو چونگ، سخنگوی ستاد انتخاباتی وی نیز عنوان کرده است به منظور حفاظت از ریاست جمهوری و قانون اساسی درخواست تجدید نظر در مورد این حکم را مطرح خواهند کرد.

هیئت قضات دادگاه استیناف ناحیه کلمبیا در حکمی عنوان کرده است که هیچ مبنایی برای تایید ادعای ترامپ مبنی بر مصونیت کاملش از تعقیب در برابر هر اقدامی که به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا مرتکب شده است، وجود ندارد.

تحت تاثیر این حکم محاکمه ترامپ به دلیل نقشی که در جریان شورش ۶ ژانویه و تلاش برای رد نتایج انتخابات ۲۰۲۰ داشته، بدون مانع بوده است و می‌تواند ادامه پیدا کند .

پیشتر وکلای ترامپ در اظهاراتی عنوان کرده بودند که حذف وی اقدامی «ضد دموکراتیک» بوده است و تصمیم دادگاه کلرادو جهت سلب صلاحیت نامزدی وی در این ایالت را مورد انتقاد قرار دادند.

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها