کد خبر: ۵۳۴۴۱۶
زمان انتشار: ۱۴:۴۳     ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
رئیس گروه سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به اکران ۱۶ فیلم چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر در سینماهای ونوس، تربیت و بازار شهر، گفت: امسال ۸ هزار نفر به تماشای فیلم‌های جشنواره فجر در قم نشستند و سه فیلم «مجنون»، «احمد» و «قلب رقه» پرتماشاگرترین آثار جشنواره بودند.

به گزارش پایگاه خبری 598، سعید ایلانلو در حاشیه شب پایانی چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر در قم، در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: امسال جشنواره‌ها و رویدادهای سینمایی متعددی به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد که از جمله آنها می‌توان به میزبانی همزمان از جشنواره ملی فیلم حوا و برگزاری دومین آیین مهر سینمای ایران، جشنواره فیلم مستند۱۷ و نهمین جشنواره ملی نماز و نیایش از نگاه دوربین اشاره کرد.
وی با بیان اینکه امسال استان قم برای دهمین سال میزبانی از جشنواره فیلم فجر را تجربه کرد، گفت: خوشبختانه برگزاری جشنواره فجر همزمان با سالگرد ایام پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در تقویت شور و نشاط اجتماعی و امیدآفرینی تأثیرگذار بود.
رئیس گروه سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم به برگزاری جشنواره فجر در روزهای ۱۶ تا ۲۲ بهمن ماه اشاره کرد و گفت: امسال ۱۶ فیلم جشنواره فجر در سه سینمای ونوس، تربیت و پردیس بازار شهر به روی پرده رفت.
ایلانلو یکی از ویژگی‌های متمایز برگزاری این دوره جشنواره را اختصاص یک سینمای ویژه برای اهالی فرهنگ و هنر و رسانه عنوان کرد و گفت: امسال عموم مردم و علاقه‌مندان در سینماهای تربیت و بازار شهر به تماشای آثار جشنواره فجر نشستند و در راستای تکریم هنرمندان و خبرنگاران، سینما ونوس به محل اصلی جشنواره تبدیل شد و آثار جشنواره برای مهمانان اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله مسئولان، خبرنگاران، هنرمندان، فیلمسازان، طلاب و هنرجویان سینما در این سالن به طور رایگان به نمایش درآمد.
وی تصریح کرد: در هر سانس سینما ونوس به طور میانگین ۲۰۰ نفر از هنرمندان، خبرنگاران، فیلمسازان و گروه‌های هنری و مردمی در سینما ونوس به تماشای آثار جشنواره نشستند.
رئیس گروه سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم همچنین به استقبال خوب علاقه‌مندان از آثار چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر اشاره کرد و گفت: امسال ۸ هزار نفر به تماشای فیلم‌های جشنواره فجر در قم نشستند.
ایلانلو همچنین به استقبال پرشور مخاطبان از فیلم‌های دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: امسال سه فیلم «مجنون»، «احمد» و «قلب رقه» پرتماشاگرترین آثار جشنواره در قم بودند.
وی همچنین به موفقیت علی ثقفی از فیلمسازان جوان قم با فیلم «پرویز خان» در جشنواره فیلم فجر اشاره کرد و گفت: خوشبختانه امسال فیلم «مجنون» با موضوع شهید زین‌الدین و رشادت‌های رزمندگان لشکر ۱۷ علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) در جشنواره حضور داشت و توجه بسیاری از قمی‌ها را به این جشنواره معطوف کرد.
ایلانلو در خصوص اینکه چرا برخی از فیلم‌های جشنواره در قم اکران نشد، عنوان کرد: ما آمادگی اکران تمامی فیلم‌های جشنواره را داشتیم اما بر اساس اعلام ستاد مرکزی جشنواره در تهران، تهیه‌کنندگان چند فیلم جشنواره اجازه نمایش آثار خود را در هیچ کدام از استان‌ها ندادند.
وی همچنین در خصوص جدول اکران جشنواره نیز گفت: جدول نمایش فیلم‌های جشنواره فجر در استان‌ها به صورت متمرکز توسط سازمان سینمایی کشور انجام شده و در اختیار استان‌ها نیست.
رئیس گروه سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم تصریح کرد: به عنوان مثال فیلم «مجنون» با موضوع شهید زین‌الدین در لیست اولیه اکران فیلم‌ها در قم نبود اما با پیگیری و مکاتبات صورت گرفته، این فیلم در جدول اکران قرار گرفت چراکه مطالبه به حقی برای اکران این فیلم در استان وجود داشت.
ایلانلو همچنین به تلاش عوامل اجرایی برای برگزاری مطلوب جشنواره فیلم فجر در قم اشاره کرد و گفت: امسال بیش از ۳۰ نفر در قالب کمیته اجرایی، کمیته حراست، کمیته تبلیغات محیطی، کمیته اطلاع رسانی و کادر اجرایی سینماهای ونوس، تربیت و بازار شهر در روند امور برگزاری جشنواره مشارکت و نظارت داشتند.
وی در پایان از حمایت‌های مسئولان سازمان سینمایی بویژه محمد خزاعی رئیس سازمان و محمدرضا سوقندی مدیرکل دفتر امور استان‌ها و همراهی استانداری، سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری، انجمن سینماداران، انجمن سینمای جوانان، صداوسیما، خانه مطبوعات و اصحاب رسانه استان قم در برگزاری جشنواره فجر قدردانی کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها