کد خبر: ۵۳۴۴۵۲
زمان انتشار: ۱۲:۴۷     ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
با انتشار تصویر مهاجم جدید تیم پرسپولیس در تهران رسماً اعلام شد «اوستون ارونوف» به جمع سرخ پوشان تهرانی پیوست.

به گزارش پایگاه خبری 598، اوستون ارونوف هافبک تهاجمی تیم پرسپولیس که به تازگی به تهران رسیده، خود را برای حضور در تمرینات این تیم آماده می کند تا بتواند پس از ثبت قراردادش در دیدار نخست پرسپولیس روبروی آلومینیوم اراک شاگردان اوسمار را همراهی کند.

پرسپولیس بازیکن ۵۹ میلیاردی  جذب کرد؟ +عکس

*مهره تأثیرگذار نوف باخور

نگاهی به کارنامه عملکرد این بازیکن در تیم قبلی اش در لیگ برتر ازبکستان مشخص می کند اوستون ارونوف یکی از مهره های تأثیرگذار تیمش بوده و حالا می تواند نقطه ضعف پرسپولیس در دور رفت لیگ برتر و مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا را به خوبی پوشش بدهد.

پرسپولیس بازیکن ۵۹ میلیاردی  جذب کرد؟ +عکس

* ۲۳ ساله و خوش اندام

اوستون ارونوف متولد نوزدهم دسامبر سال ۲۰۰۰ و ۲۳ ساله است و از این نظر یک فوتبالیست جوان به شمار می رود. این بازیکن ۱۸۳ سانتی متر قد و ۸۲ کیلوگرم وزن دارد که به نظر می رسد اندامی متناسب برای همراهی تیم فوتبالش دارد.

*Attacking Midfield

پست تخصصی این بازیکن Attacking Midfield یا همان هافبک تهاجمی است ولی قابلیت بازی در دو پست وینگر چپ و راست را نیز در رزومه فوتبالی اش طی این سالها داشته است.

*قبلا هم لژیونر بوده است

«اوستون ارونوف» از سن ۱۷ سالگی و با پیوستن به باشگاه پاختاکور ازبکستان فوتبال حرفه ای اش را استارت زد اما در همان فصل اول به نوف باخور رفت و تا ۲۰۱۹ در همان تیم توپ زد. در نیم فصل دوم لیگ ۲۰۱۹ به لوکوموتیو ازبکستان رفت و با درخشش در آن تیم نظر باشگاه های روسیه را به خود جلب کرد تا لژیونر شده و به تیم Ufa روسیه بپیوندد. سپس بعد از یک نیم فصل به صورت قرضی به «اسپارتاک مسکو» پیوست و مجددا از ابتدای فصل ۲۰۲۰-۲۱ مجددا به تیم قبلی اش برگشت و تا ۲۰۲۳که به نوف باخور برگشت در همان تیم توپ زد.

پرسپولیس بازیکن ۵۹ میلیاردی  جذب کرد؟ +عکس

*با ۹ گل چشم پرسپولیس را گرفت

حضور درخشان «اوستون ارونوف» در فصل ۲۰۲۳ با تیم نوف باخور موجب شد تا مدیران باشگاه پرسپولیس بعنوان قهرمان هر دو جام فصل قبل ایران این فوتبالیست را به خدمت بگیرند. حضور در ۲۵ بازی فصل قبل نوف باخور، به ثمر رساندن ۹ گل و ارسال ۲ پاس گل برای هم تیمی هایش از این بازیکن یک ستاره برای تیمش ساخت. میانگین ۶۸.۲ دقیقه حضور در همه مسابقات و تنها ۵ بار اضافه شدن از روی نیمکت به ترکیب اصلی مشخص می کند او جزو نفرات ثابت تیمش بوده و از مهره های غیرقابل انکار نوف باخور به شمار می رفته است.

پرسپولیس بازیکن ۵۹ میلیاردی  جذب کرد؟ +عکس

*ارزش‌گذاری یک میلیون یورویی

سایت ترانسفر مارکت برای این بازیکن مبلغ یک میلیون یورو را به عنوان ارزش ارزی ارونوف تعیین کرده است. مبلغی که با قیمت امروز هر یورو ۵۹۲۰۰ تومان در بازار ارز عددی معادل ۵۹ میلیارد تومان را مشخص می‌کند. گرچه شاید این رقم مبلغ اصلی پرداختی باشگاه پرسپولیس به ارونوف نباشد اما قطعاً مدیران باشگاه پرسپولیس برای قرارداد یک سال و نیمه با این بازیکن عدد قابل توجهی را به او پرداخت کرده‌اند.

پرسپولیس بازیکن ۵۹ میلیاردی  جذب کرد؟ +عکس

*مدت زمان قرارداد

طبق آنچه در صفحه رسمی این بازیکن در سایت ترانسفر مارکت می‌توان مشاهده کرد او تا تاریخ ۳۰ ام جون سال ۲۰۲۵ یعنی دوشنبه نهم تیرماه سال ۱۴۰۴ با باشگاه پرسپولیس قرارداد دارد و از این رو در فصل آینده لیگ برتر نیز همراه سرخ پوشان خواهد بود.

*فوتبالیست متعادل؛ نه خشن نه آرام

از دیگر نکات قابل توجه مربوط به این بازیکن جوان این است که او در طول مدت مدت زمان ۱۷۱۰ دقیقه حضورش در تیم نوپاخور در سوپرلیگای ازبکستان تنها ۳ بار با کارت زرد گرفته و هرگز با کارت قرمز داوران مواجه نشده است که مشخص می‌کند از این نظر فوتبالیست خشنی نیست.

*۳ بار به نساجی گل زد

ارونوف در مسابقات چمپیونز لیگ آسیا نیز به مدت ۳۵۱ دقیقه برای تیم نوف باخور به میدان رفته و توانسته سه گل در لیگ قهرمانان آسیا برای تیمش به ثمر برساند که هر سه گل او نیز مقابل تیم نساجی مازندران بوده است. نوف باخور در دو دیدار رفت و برگشت مقابل نساجی مازندران این تیم را به ترتیب با نتایج ۲ بر ۱ و ۳ بر یک شکست داد که از این ۵ گل، سه گل سهم ارونوف بوده است.

پرسپولیس بازیکن ۵۹ میلیاردی  جذب کرد؟ +عکس

*به تیم قلعه‌نویی هم گل زد

همچنین این بازیکن جوان ازبکستانی تاکنون سابقه بازی ملی برای تیم فوتبال ازبکستان را نیز در کارنامه دارد. او در دو دیدار مقدماتی جام ملت‌های آسیا و دو مسابقه در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ در ترکیب تیم فوتبال ازبکستان به میدان رفته که در مقدماتی جام جهانی نیز توانسته یک گل مقابل تیم فوتبال کشورمان بزند. دیداری که با نتیجه تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید او گل اول تیم ازبکستان را به ثمر رساند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها