کد خبر: ۵۳۴۵۱۶
زمان انتشار: ۱۲:۴۷     ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
بر اساس توضیحات جدید مسئولان وزارت رفاه، در طرح کالابرگ فجر که به مدت سه ماه اجرایی می شود، یارانه خرید شهروندان نسبت به یارانه نقدی تا حدود قابل توجهی افزایش پیدا می کند.

به گزارش پایگاه خبری 598، بر اساس جزئیات این طرح، با اجرای طرح فجرانه، اصلاحاتی در سیستم یارانه‌ها اعمال می‌شود. بر این اساس، فردی با درآمد کمتر از دهک دارای سه رده درآمدی یک تا سه، به جای دریافت ۴۰۰ هزار تومان یارانه، مبلغ ۶۲۰ هزار تومان دریافت خواهد کرد. همچنین، فردی با درآمد بین چهار تا هفت دهک، به جای دریافت ۳۰۰ هزار تومان یارانه، مبلغ ۵۲۰ هزار تومان یارانه دریافت خواهد کرد.

سبد غذایی برای حمایت از خانوارهای مستحق این یارانه‌ها تهیه می‌شود. این سبد شامل ۳ لیتر شیر، یک بسته ۴۰۰ گرمی پنیر UF، یک دبه ۲.۵ کیلویی ماست کم‌چرب، یک کیلو تخم مرغ، یک کیلو گوشت مرغ، یک بسته ۸۱۰ گرمی روغن مایع، یک بسته ۷۰۰ گرمی ماکارونی، ۲ کیلو برنج، نیم کیلو قند و شکر، یک کیلو و ۲۰۰ گرم حبوبات و نیم کیلو گوشت منجمد گوساله می‌باشد.

برای اعمال این اصلاحات، شرط ۲۰۰ هزار تومان خرید از یارانه حذف شده و اعتبار تشویقی از ۱۲۰ هزار تومان به ۲۲۰ هزار تومان افزایش یافته است. این اعتبارها برای تأمین هزینه‌های خرید سبد غذایی معین شده است.

قیمت روز سبد مشتمل بر ۱۱ قلم کالا که حجم و وزن معینی دارد، ۷۴۳ هزار و ۷۵۰ تومان است. خانوارهای مستحق در صورت خرید این سبد، مبلغ ۵۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان را به عنوان قیمت سبد درآمدی سال ۱۴۰۱ می‌پردازند، و تفاوت مابین این قیمت و قیمت روز (به مبلغ ۲۲۰ هزار و ۴۵۰ تومان) از محل اعتبار جدید دولت تأمین می‌شود.

با این تغییرات، هر یک از اقلام موجود در سبد غذایی اعتبار تشویقی مشخصی دارند، که در صورت خرید تنها اعتبار تشویقی آن قلم به فرد تعلق می‌گیرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها