کد خبر: ۵۳۴۵۷۴
زمان انتشار: ۱۰:۱۲     ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه نگار و مدرس رسانه:
روزنامه نگار و مدرس رسانه تصریح کرد: از جمله مهم ترین پیش نیازها و الزامات در راستای تقویت مشارکت مردم در عرصه انتخابات، اهتمام در راستای ارتقای سطح سواد رسانه ای اعضای جامعه است.

به گزارش پایگاه خبری 598، سید محمدمهدی موسوی طی سخنانی در کرسی آزاداندیشی با موضوع انتخابات و با عنوان" قهر با صندوق رأی، راهش این نیست" که با حضور دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشگاه حضرت معصومه (س) در سالن همایش این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: با وجود تلاش های صورت گرفته در سال های اخیر در راستای تعمیق و توسعه آموزش های سواد رسانه، متأسفانه هنوز وضعیت جامعه از این منظر مطلوب نیست و حال آن که یکی از ضرورت های فرهنگی و رسانه ای ما همین بحث است.

وی با اشاره به اهمیت ارتقای سطح سواد رسانه در جامعه گفت: جامعه دانشگاهی به خصوص اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه ها در این راستا می توانند نقش بسیار مهمی ایفا کنند، ضمن آن که در کلان بحث جهاد تبیین، این عزیزان رسالت بسیار سنگینی برعهده دارند.

وی در ادامه با اشاره به برخی آمارها از پیش بینی میزان مشارکت مردم در انتخابات پیش رو ابراز داشت: اگر نگاه عقلانی به موضوع داشته باشیم متوجه می شویم که عدم شرکت در انتخابات برای افرادی که به جهت نارضایتی از عملکرد مسئولان دنبال تغییر وضعیت هستند، هیچ فایده ای ندارد چرا که با رأی ندادن هیچ تغییری حاصل نمی شود.

این فعال رسانه ای خاطرنشان کرد: تغییر و تحولات در ساختار سیاسی کشور ما در سایه انتخاب درست میسر می شود، ضمن آن که در حال حاضر مهم تر از چگونگی انتخاب، اصل حضور حداکثری مردم در انتخابات حائز اهمیت است.

وی با بیان این که بر اساس نگاه و کلام امامین انقلاب، انتخابات مظهر مشارکت مردم و از پایه های اقتدار نظام اسلامی است، گفت: به تعبیر رسای رهبر معظم انقلاب به هر میزان که انتخابات پرشورتر باشد، زمینه ناکامی دشمن در رسیدن به اهدافش فراهم می شود و از آن سو شرایط برای اصلاح امور مهیا می گردد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها