کد خبر: ۵۳۴۵۹۷
زمان انتشار: ۱۴:۱۴     ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
یحیی سنوار در اردوگاه خان یونس متولد شد. ۲۲ سال را در زندان اشغالگران گذراند و اکنون تبدیل به کابوس صهیونیست‌ها شده. کسی که گفته می‌شود طراح طوفان الاقصی است و صهیونیست‌ها آرزوی ترورش را دارند.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از مشرق: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، گفته است، یحیی سنوار «مرد مرده‌ای در حال راه رفتن» است. نتانیاهو او را اولین دشمن خود می داند و صهیونیست‌ها معتقدند سنوار مغز متفکر "شنبه سیاه نفرین شده" یا همان ۷ اکتبر (۲۰۲۳) است.

خبرنگار شبکه آمریکایی بلومبرگ گفته تصویر فردی با موهای خاکستری و سبیل‌های کمتر سفید، با نام یحیی سنوار که سمت ریاست «حماس» را در نوار غزه دارد، در صدر فهرست افراد تحت تعقیب در مقر وزارت جنگ رژیم صهیونیستی نصب شده است.

دکتر حسین رویوران تحلیل‌گر ارشد مسائل منطقه غرب آسیا در گفتگو با مشرق درباره این عضو جنبش حماس در غزه گفت، رژیم صهیونیستی اعلام کرده، یحیی سنوار مسئول پرونده اسرای صهیونیست در غزه است و باید ترور شود، اما واقعیت این است که سنوار جایگاه مهمی در نوار غزه دارد، ولی نمی توان جنبش مقاومت اسلامی «حماس» را به یک فرد خلاصه کرد. صهیونیست ها فکر می کنند، اگر سنوار را ترور کنند، جنبش حماس در نوار غزه از بین می ورد.

 

این کارشناس مسائل غرب آسیا افزود، برخی اعضای دفتر سیاسی «حماس» دارای جایگاه حقوقی هستند و برخی هم انتخاب می شوند. نوار غزه، کرانه باختری، اسرای فلسطینی و آوارگان فلسطینی در خارج از فلسطین در جنبش حماس نماینده دارند. یحیی سنوار از سوی اعضای حماس در غزه به عنوان مسئول این منطقه انتخاب شده است.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی و دستگاه‌های نظامی و اطلاعاتی آن در بحبوحه جنگ غزه، در به در به دنبال یافتن و ترور یحیی سنوار است، گفت، کابینه جنگ رژیم صهیونیستی احساس می کند، سنوار سمبل مقاومت و حماس در غزه است، و اگر این فرد بازداشت یا کشته شود، می تواند تصویر پیروزی را به صهیونیست ها القا کند.

حسین رویوران تاکید کرد، بزرگترین اشتباه و توهم رژیم صهیونیستی این است که تشکیلات را به افراد متکی می دانند. حماس دارای ساختار تشکیلاتی است و به عنوان یک سازمان عمل می کند و افراد در این سازمان نقش ایفا می کنند، اما به این معنا نیست که اگر فردی حذف شد، سازمان تعطیل یا از بین می رود.

این کارشناس مسائل غرب آسیا در پایان گفت، رژیم صهیونیستی از همان ابتدای تاسیس جنبش «حماس» اعضای مهم این جنبش را ترور کرد. شیخ احمد یاسین رهبر حماس، عبدالعزیر رنتیسی، یحیی عیاش و دیگر اعضای برجسته حماس به شهادت رسیدند و حماس تضعیف نشد و روز به روز قدرتمندتر شد. با وجود اینکه یحیی سنوار عضو مهم جنبش حماس است، و حتی اگر رژیم صهیونیستی بتواند او را ترور کند،‌ قطعا تغییری در توان «حماس» به وجود نخواهد آمد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها