کد خبر: ۵۳۴۷۸۴
زمان انتشار: ۱۳:۱۱     ۰۸ اسفند ۱۴۰۲
«اسامه حمدان» عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) تاکید کرد که پیش‌نویس توافق مبادله اسرا هنوز در مذاکرات پاریس به توافق نرسیده است.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از ایرنا، اسامه حمدان در گفت و گو با شبکه «العربی» تاکید کرد که طرف اسرائیلی از موافقت با پیش نویس ارائه شده توسط ایالات متحده خودداری کرده است.

این مقام حماس ادامه داد که پیش نویس توافق آمریکا و تعداد اسرای مورد نظر برای تبادل، حیله رژیم اشغالگر است و پیش نویس پاریس یک پیشنهاد آمریکایی است و هدف آن حفظ آبرو و زمان خریدن برای تل‌آویو است تا برای حمله جدید آماده شود.

شبکه العربیه نیز پیشتر در گزارشی اعلام کرد که دوحه پایتخت قطر روز دوشنبه میزبان دور جدیدی از گفت و گوها درباره آتش بس در غزه بود که با حضور نمایندگان رژیم صهیونیستی و نمایندگان حماس و میانجی‌هایی از قطر، مصر و آمریکا برگزار شد.

اوایل ماه جاری میلادی نیز قاهره میزبان مذاکراتی در سطح بالا بین هیأت‌های آمریکایی، قطری و رژیم اسرائیل برای توقف جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه بود اما این مذاکرات به هیچ نتیجه قابل توجهی منجر نشده است.

روز شنبه هفته جاری نیز کابینه جنگ رژیم اسرائیل اجازه داد که هیاتی از سوی این رژیم برای ادامه مذاکراتی که در روزهای اخیر در پاریس با هدف دستیابی به توافق آتش بس در غزه که شامل آزادی اسیران صهیونیست برگزار خواهد شد، به قطر اعزام شود.

پاریس پایتخت فرانسه نیز از طریق میانجی‌ها بین رژیم اسرائیل و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) میزبان نشست های جدید مذاکرات طرفین برای توافق مبادله اسیران دو طرف و برقراری آتش بس بشردوستانه است.

تا پیش از این مذاکرات برای برقراری آتش بس و مبادله اسیران میان حماس و رژیم اسرائیل بی نتیجه‌ بوده است.

در حالی که از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه ( ۱۵ مهر) تلاش‌های میانجی‌ها برای حل این بحران ادامه دارد، نظامیان اشغالگر این رژیم همچنان به جنایت در این باریکه ادامه می دهند و در حال خلق یک تراژدی و فاجعه‌ای دیگر، این بار در شهر «رفح» در جنوب نوار غزه هستند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها