کد خبر: ۵۳۴۸۰۷
زمان انتشار: ۱۶:۱۰     ۰۹ اسفند ۱۴۰۲
«طوفان الاقصی» / صدوچهل‌وپنجمین روز؛
بمباران شدید بخش‌های مسکونی نوار غزه و تشدید قحطی و سو تغذیه در این باریکه از جدیدترین اخبار مربوط به فلسطین است.

به گزارش پایگاه خبری 598، همزمان با تشدید حمله‌های هوایی و زمینی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه اوضاع بهداشتی و قحطی در این باریکه رو به وخامت گذاشته است.

آمار جدید شهدا و مجروحان حمله های اشغالگران به غزه

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۸ کشتار و جنایت دیگر را در این باریکه مرتکب شده است که بر اثر آن ۷۶ نفر شهید و ۱۱۰ نفر هم زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری شهاب، وزارت بهداشت غزه آمار جدیدی از شهدا و مجروحان حمله های رژیم صهیونیستی به غزه اعلام کرد.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۸ کشتار و جنایت دیگر را در این باریکه مرتکب شده است که بر اثر آن ۷۶ نفر شهید و ۱۱۰ نفر هم زخمی شدند.

همچنین وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که هنوز پیکرهای زیادی زیر آوار و در جاده ها هستند و اشغالگران مانع از رسیدن تیم های امدادی و اورژانسی به محل حادثه می شوند.

بدین ترتیب، شمار شهدای جنگ در غزه از هفتم اکتبر تا این لحظه به ۲۹ هزار و ۹۵۴ نفر و شمار مجروحان نیز به ۷۰ هزار و ۳۲۵ نفر افزایش یافت.

مبارزان مقاومت مواضع اشغالگران را در جبالیا درهم کوبیدند

مبارزان مقاومت فلسطین به عملیات علیه نظامیان رژیم صهیونیستی در غزه ادامه دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری شهاب، مبارزان مقاومت فلسطین مراکز تجمع نظامیان صهیونیست را در هم کوبیدند.

بر اساس این گزارش، سرایا القدس و گردان‌های ناصر صلاح الدین با خمپاره مرکز تجمع نظامیان صهیونیست را در شرق جبالیا هدف قرار دادند.

پیش از این نیز، گردان‌های عزالدین قسام با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که گروهی از نظامیان اشغالگر را در خان یونس از پا درآورده است.

گردان‌های قسام اعلام کرد که گروهی از نیروهای پیاده ارتش رژیم صهیونیستی را در داخل ساختمانی در منطقه عبسان بزرگ در شرق خان یونس در جنوب نوار غزه با راکت ضدنفر هدف قرار داده و آن‌ها را از پا درآورده است.

قسام همچنین از هدف قرار دادن یک یک نفربر اسرائیلی در خان یونس خبر داد.

مجاهدان گردان‌های قسام یک نفربر اسرائیلی را در منطقه عبسان بزرگ در شرق خان یونس با دو بمب شواظ و جانبیه هدف قرار دادند.

حمله موشکی قسام از نقاط مرزی لبنان علیه پایگاه‌های صهیونیستی

گردان های عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد که مقر فرماندهی تیپ شرقی و یک پایگاه اسرائیلی در مرزهای شمالی را هدف حمله موشکی قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه های فلسطینی، گردان‌های قسام اعلام کرد مقر فرماندهی تیپ شرقی ۷۶۹ پایگاه گیبور و پایگاه المطار در بیت هلل واقع در شمال فلسطین اشغالی را از سمت جنوب لبنان با ۴۰ موشک گراد هدف قرار داده است.

قسام اعلام کرد که این دو عملیات پاسخی به جنایات دشمن صهیونیستی در حق غیرنظامیان فلسطینی در غزه و ترور رهبران شهید حماس و برادرانشان در ضاحیه جنوبی لبنان بود.

طی هفته های اخیر عملیات گردان های قسام علیه صهیونیست ها بیشتر در مرزهای نوار غزه متمرکز بوده و انجام عملیات از جبهه شمالی علیه اشغالگران کم سابقه بوده است.

جان باختن دو نوزاد شیرخواره در شمال نوار غزه بر اثر سوء تغذیه

منابع فلسطینی از شهادت دو نوزاد شیرخواره در شمال نوار غزه در اثر سوء تغذیه شدید خبر می دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه‌های فلسطینی، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد دو نوزاد شیرخواره دیگر در بیمارستان کمال عدوان در شمال نوار غزه بر اثر سوء تغذیه به شهادت رسیدند.

این در حالی است که هلال احمر فلسطین امروز با صدور بیانیه ای اعلام کرد بیش از ۱۰ هزار کودک در نوار غزه از آثار و پیامدهای گرسنگی رنج می‌برند.

هلال احمر فلسطین همچنین درباره تداوم شرایط جنگی علیه غزه و محاصره همه جانبه این باریکه هشدار داده و تاکید کرده است که این رخدادها به بدتر شدن وضعیت بحرانی کودکان غزه منجر می‌شود.

این در حالی است که آژانس کودکان سازمان ملل متحد روز گذشته با صدور بیانیه‌ای درباره وضعیت فوق بحرانی غزه به ویژه در موضوع فقدان شدید مواد غذایی برای کودکان فلسطینی، هشدار داد.

یونیسف در بیانیه‌ای تاکید کرد که بعد از گذشت بیش از ۴ ماه از جنگ در غزه، یک میلیون کودک فلسطینی در غزه فاقد امنیت غذایی هستند و با بحران بهداشتی مواجه هستند.

این سازمان تاکید کرد که بیش از ۹۵ درصد خانواده‌های فلسطینی در غزه وعده‌های غذایی بزرگسالان را کاهش دادند تا کودکان بتوانند به مقدار غذای بیشتری دست پیدا کنند.

یونیسف تصریح کرد که لازم است کمک‌های بشردوستانه به شیوه‌ای امن و بدون قید و شرط به دست فلسطینیان خسارت دیده در هر نقطه از نوار غزه برسد.

هنیه: واشنگتن و تل آویو با مکر سیاسی نیز به جایی نمی‌رسند

رئیس دفتر سیاسی حماس اعلام کرد: خطاب به صهیونیست‌ها و آمریکا می‌گوییم که آنچه در میدان جنگ از تحقق آن عاجز شدید از  طریق مکر سیاسی هم به دست نخواهید آورد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد که دشمن صهیونیستی در نوار غزه مرتکب وحشیانه‌ترین جنایات، نسل‌کشی و کوچاندن فلسطینی ها در طول تاریخ بشریت شده است.

وی افزود: خطاب به صهیونیستها و آمریکا می گوییم که آنچه در میدان جنگ از تحقق آن عاجز شدید از طریق مکر سیاسی هم به دست نخواهید آورد.

هنیه تاکید کرد: ارتش دشمن پوشالی ترین ارتش در طول تاریخ بشریت است.

رئیس دفتر سیاسی حماس از کشورهای عربی خواست که مانع از افسارگسیختگی دشمن صهیونیست شوند و اجازه حمله به رفح را به آن ندهند.

وی افزود: همه باید توطئه گرسنه نگه داشتن غزه را درهم بشکنند. ما بر ضرورت برقراری پل کمک های پایدار به غزه به منظور مقابله با توطئه گرسنه نگه داشتن مردم غزه تاکید کرد.

هنیه اظهار داشت: هر انعطاف و نرمشی در مذاکرات از خود نشان داده‌ایم به دلیل نگرانی بابت ریخته شدن خون فلسطینی ها بوده و همزمان با آن برای دفاع از آن‌ها آماده بوده‌ایم.

وی گفت: ارتش اسراییل در طی چند ماه در برابر مردان ما در میدان جنگ درغزه ناکام ماند و فقط به کشتن زنان و کودکان روی آورد.

هنیه بیان کرد: مقاومت در شرایطی وارد عملیات طوفان الاقصی شد که دشمن مهیای نابودی مساله فلسطین می شد.

وی تاکید کرد: حداقل آنچه ما در مسجدالاقصی و دیگر مراکز مقدس به آن راضی می شویم، حفظ وضع کنونی مطابق با قانون بین المللی است. مردم ما از مساجد و مقدسات خود حمایت خواهند کرد.

هنیه گفت: آنچه در کرانه باختری رخ می دهد، زمینه ساز کوچاندن گسترده است. ما از ساکنان کرانه باختری، اراضی ۴۸ و قدس اشغالی می خواهیم که از روز نخست ماه رمضان در مسجدالاقصی حاضر شوند.

عملیات های جدید قسام علیه صهیونیست ها در خان یونس

گردان‌های عزالدین قسام در چند عملیات جدید تجمع نظامیان صهیونیست در خان یونس را هدف قرار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه های فلسطینی، گردان های عزالدین قسام با صدور بیانیه ای اعلام کرد که گروهی از نظامیان اشغالگر را در خان یونس از پا درآورده است.

گردان‌های قسام اعلام کرد گروهی از نیروهای پیاده ارتش رژیم صهیونیستی را در داخل ساختمانی در منطقه عبسان بزرگ در شرق خان یونس در جنوب نوار غزه با راکت ضدنفر هدف قرار داده و آن‌ها را از پا درآورده است.

قسام همچنین از هدف قرار دادن یک یک نفربر اسرائیلی در خان یونس خبر داد.

مجاهدان گردان‌های قسام یک نفربر اسرائیلی را در منطقه عبسان بزرگ در شرق خان یونس با دو بمب شواظ و جانبیه هدف قرار دادند.

حزب الله از آغاز جنگ ۱۰۰۰ موشک ضدزره به سمت اسراییل شلیک کرده است

 رسانه‌های عبری زبان اذعان کردند که از ابتدای تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون حزب الله لبنان نزدیک به هزار فروند موشک ضد زره به سمت اراضی اشغالی شلیک کرده است.

در این گزارش آمده است: ارتش اسراییل راه حلی برای معضل حمله‌های ضد زره ندارد.

رسانه‌های عبری زبان اضافه کردند: ۵۸۲ نظامی اسراییلی از آغاز جنگ تاکنون کشته شده اند.

در این گزارش تصریح شده است: در هر جنگ آتی با حزب الله لبنان شاهد شلیک هزاران موشک ضد زره و ده‌ها هزار خمپاره به سمت بخش‌های شمالی و مرکزی اسراییل خواهیم بود.

رسانه‌های عبری زبان روز گذشته نیز با انتشار گزارش‌هایی حیرت و شگفتی خود را از شدت گرفتن عملیات موشکی حزب الله لبنان علیه اراضی اشغالی نشان دادند.

این رسانه‌ها اذعان کردند که حمله‌های موشکی حزب الله لبنان علیه اراضی اشغالی طی ۲۴ ساعت بسیار شدید بوده است.

در این گزارش‌ها آمده است که نیروهای مقامت اسلامی لبنان طی ۲۴ ساعت بیش از ۱۰۰ موشک به سمت اراضی اشغالی شلیک کرده‌اند.

حزب الله از آغاز جنگ ۱۰۰۰ موشک ضدزره به سمت اسراییل شلیک کرده است

نماینده روسیه در سازمان ملل: پیش‌نویس قطعنامه جدید آمریکا مجوز دیگری برای کشتار فلسطینی‌هاست

واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اعلام کرد روسیه از شورای امنیت سازمان ملل متحد می خواهد از پیش نویس قطعنامه جدید آمریکا در مورد خاورمیانه حمایت نکند زیرا این سند، چیزی جز مجوزی برای کشتار غیرنظامیان فلسطینی نیست.

وی گفت: «پیش نویس جدید قطعنامه شورای امنیت درباره غزه که توسط آمریکا پیشنهاد شده است، حاوی درخواستی برای آتش بس نیست و هدف آن گسترش چتر حمایتی سازمان ملل بر عملیات اسراییل در این منطقه است. این به هیچ وجه یک پیش نویس جایگزین نیست، بلکه مجوز دیگری برای کشتار غیرنظامیان فلسطینی است و آمریکا مصمم است تا این مجوز را از طریق شورای امنیت به اسراییل بدهد. ما از اعضای شورا می خواهیم از این تلاش مخرب حمایت نکنند»

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت:« واشنگتن با ممانعت از تلاش‌های بین‌المللی برای توقف خشونت در غزه، مسئولیت کامل تعداد بی‌سابقه قربانیان غیرنظامی این تشدید تنش را که تعداد آن‌ها تاکنون به ۳۰۰۰۰ نفر رسیده است، بر عهده دارد. این بهای وتوی آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل است.»

نبنزیا گفت: آتش بس فوری و تبعیت اسرائیل از قوانین بین المللی بشردوستانه، تنها و حیاتی ترین راه برای جلوگیری از قحطی گسترده در غزه است اما آمریکا با چهار بار استفاده از وتو از همه این تلاش های شورا برای اتخاذ چنین تصمیمی جلوگیری کرده است. با وجود ده‌ها هزار کشته و گرسنه در غزه، هیئت آمریکایی همچنان می گوید آتش‌بس خطرناک است زیرا دیپلماسی شکننده آمریکا را در میدان تضعیف می‌کند.

در ۲۰ فوریه آمریکا بار دیگر از تصویب پیش نویس قطعنامه شورای امنیت که خواستار آتش بس فوری در غزه بود، جلوگیری کرد. ۱۳ عضو از ۱۵ عضو شورای امنیت از جمله روسیه و چین به سند ارائه شده توسط الجزایر رای مثبت دادند. انگلیس رای ممتنع داد و ایالات متحده این قطعنامه را وتو کرد. نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت که شورای امنیت سازمان ملل باید تحریم‌هایی را علیه کشورهایی که مانع دسترسی بشردوستانه به نوار غزه می‌شوند، بررسی کند.

نبنزیا گفت: «یادداشت دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد بر اساس قطعنامه ۲۴۱۷ شورای امنیت (مصوب در سال ۲۰۱۸ در محکومیت استفاده از گرسنگی علیه غیرنظامیان به عنوان یک روش جنگی )، برای شورای امنیت سازمان ملل راهی جز دنبال کردن برقراری آتش بس برای ایجاد شرایط لازم برای کار پرسنل بشردوستانه و پزشکی باقی نمی گذارد. همچنین نباید فراموش کرد که بر اساس مفاد قطعنامه فوق، شورای امنیت این حق را دارد که تحریم هایی را علیه کسانی که مانع دسترسی نیازمندان به کمک های انسان دوستانه می شوند، بررسی کند. ما معتقدیم که اکنون زمان فعال سازی این ماده است.»

پیش‌نویس قطعنامه جدید آمریکا مجوز دیگری برای کشتار فلسطینی‌هاست

شهادت بیش از ۵ هزار دانش‌آموز فلسطینی در جنگ غزه

وزارت تعلیم و تربیت فلسطین اعلام کرد که در نتیجه حمله رژیم صهیونیستی به غزه از ۷ اکتبر تاکنون ۵۴۲۴ دانش آموز فلسطینی به شهادت رسیده و۹۱۹۳ دانش آموز دیگر نیز زخمی شده‌اند.

این وزارتخانه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که تعداد شهدای دانش آموز در غزه در این مدت به عد ۵۳۷۹ نفر رسیده و ۴۸ دانش آموز نیز در کرانه باختری به شهادت رسیده اند. تعداد دانش آموزان زخمی‌ نیز در غزه به عددد ۸۸۸۸ نفر رسیده و این عدد در کرانه باختری بالغ بر ۳۰۵ نفر است. ۹۷ دانش آموز فلسطینی کرانه باختری نیز توسط رژیم صهیونستی به اسارت گرفته شده اند.

بر اساس این بیانیه ۲۵۵ نفر از معلمان و کادر اداری مدارس نیز به شهادت رسیده و ۸۹۱ تن دیگر زخمی شده‌اند. این عدد در کرانه باختری به ۶ شهید و۷۳ بازداشتی می‌رسد.

این وزارتخانه فلسطینی می‌افزاید که ۲۸۶ مدرسه دولتی و ۶۵ مدرسه وابسته به آژانس امداد و اشتغال آوارگان فلسطینی (آنروا) در معرض موشک باران و تخریب قرار گرفته‌اند که ۱۱۱ مدرسه به شدت آسیب دیده و ۴۰ مدرسه به صورت کامل تخریب شده‌اند. در کرانه باختری نیز ۵۷ مدرسه در معرض حمله و تخریب قرار گرفته اند. در غزه ۱۳۳ مدرسه دولتی به پناهگاه آوارگان تبدیل شده است.

این بیانیه تاکید می‌کند که ۶۲۰ هزار دانش آموز غزه همچنان از تحصیل محروم هستند و بیشتر دانش‌آموزان با شوک‌های گسترده روانی مواجه بوده و شرایط بهداشتی سختی را سپری می‌کنند.

شهادت بیش از ۵ هزار دانش‌آموز فلسطینی در جنگ غزه

بمباران شدید بخش‌های مسکونی نوار غزه

خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که طی ساعت‌های گذشته جنگنده‌های رژیم صهیونیستی خانه‌های مسکونی در غرب شهر خان یونس را واقع در جنوب نوار غزه بمباران و با خاک یکسان کردند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی منطقه تل السطان را واقع در غرب رفح در جنوب نوار غزه نیز بمباران کردند.

تعدادی از شهروندان فلسطینی در جنوب دیرالبلح واقع در مرکز نوار غزه نیز از سوی عناصر صهیونیست هدف قرار گرفتند.

بمباران شدید بخش‌های مسکونی در نوار غزه

علاوه بر حمله‌های هوایی ارتش رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه توپخانه این رژیم نیز بخش‌های مختلف شهر خان یونس را به ویژه منطقه شرقی این شهر هدف قرار داد.

منطقه‌های غربی و مرکزی شهر خان یونس نیز بامداد امروز هدف حمله‌های توپخانه ای رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.

شهادت نوزادان فلسطینی به دلیل قحطی و سو تغذیه

همزمان با تشدید حمله‌های رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه اوضاع انسانی و بهداشتی این باریکه بیش از گذشته رو به وخامت رفته است.

وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد که ۲ نوزاد فلسطینی به دلیل قحطی، سو تغذیه و عدم دریافت مواد غذایی در بیمارستان کمال عدوان واقع در شمال این باریکه به شهادت رسیدند.

«رامش راجاسینگهام»، مدیر هماهنگی دفتر سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه روز سه‌شنبه در نشست شورای امنیت اعلام کرد که حداقل ۵۷۶ هزار نفر در نوار غزه در یک قدمی قحطی قطعی قرار دارند.

به گفته این مقام سازمان ملل، این تعداد افراد برابر یک چهارم جمعیت غزه است و در صورت عدم انجام اقداماتی برای حل این بحران انسانی، قحطی در غزه قطعی خواهد بود.

تجاوز رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان

ارتش رژیم صهیونیستی علاوه بر تشدید حمله‌های هوایی و زمینی خود علیه نوار غزه، بار دیگر بخش‌هایی از جنوب لبنان را بمباران کرد.

خبرنگار شبکه المیادین در جنوب لبنان نیز اعلام کرد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی منطقه خربه سلم را واقع در جنوب این کشور بمباران کردند.

این حمله‌های هوایی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی اطراف منطقه الطیبه را واقع در جنوب لبنان نیز هدف قرار داد.

بر اساس این گزارش، ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه تجاوز خود به جنوب لبنان حد فاصل میان ۲ منطقه صدیقین و قانا را هدف قرار داد.

حمله اشغالگران به کرانه باختری

از سوی دیگر اشغالگران صهیونیست مانند روزهای گذشته علاوه بر بمباران بخش‌های مختلف نوار غزه، به شهرهای کرانه باختری نیز حمله کردند.

شبکه المیادین گزارش داد که نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی طی بامداد امروز به منطقه عربونه واقع در جنین در کرانه باختری یورش بردند.

بر اساس این گزارش، صدای آژیر خطر در اردوگاه جنین همزمان با حمله نظامیان صهیونیست به این منطقه به صدا درآمد.

پهپادهای عناصر اشغالگر نیز به صورت گسترده در آسمان شهر و اردوگاه جنین به پرواز درآمدند. ارتش رژیم صهیونیستی در این حمله به شهر جنین با تجهیزات خود اقدام به تخریب راه‌ها و مسیرهای این شهر کرد.

پهپادهای اسرائیلی یک منطقه در محله شرقی شهر جنین را هدف قرار دادند که در جریان این حمله یک جوان فلسطینی زخمی شد.

علاوه بر جنین، بخش شرقی شهر نابلس نیز شاهد حمله نظامیان صهیونیست به همراه تجهیزات جنگی آن‌ها بوده است.

عناصر متجاوز به شمال رام الله، منطقه السموع در جنوب الخلیل، شهر نابلس و اردوگاه بلاطه نیز یورش بردند.

درگیری رزمندگان فلسطینی با صهیونیست‌ها در غزه و کرانه باختری

این در حالی است که نیروهای مقاومت مستقر در کرانه باختری برای مقابله با عناصر صهیونیست و حمله آن‌ها به این منطقه وارد عمل شدند.

منابع آگاه در گفتگو با شبکه المیادین گزارش دادند که نیروهای مقاومت فلسطین به شدت با عناصر متجاوز در اطراف اردوگاه جنین درگیر شدند.

بمباران شدید بخش‌های مسکونی در نوار غزه

نیروهای مقاومت فلسطین عناصر متجاوز را در جریان یورش به شهر و اردوگاه جنین با بمب‌های دستی هدف قرار دادند.

رزمندگان فلسطینی همچنین عناصر صهیونیست را در جریان یورش آن‌ها به اردوگاه بلاطه در شرق نابلس گلوله باران کردند.

همچنین گزارش شده است که درگیری‌های سنگین میان رزمندگان فلسطینی و عناصر صهیونیست در محله الزیتون در شرق شهر غزه ادامه دارد.

اذعان ارتش اشغالگر به افزایش تلفات در غزه

از سوی دیگر ارتش رژیم صهیونیستی بار دیگر از افزایش تعداد تلفات و زخمی‌های خود در جریان تجاوز به نوار غزه و درگیری با نیروهای مقاومت در این باریکه خبر داد.

بر اساس اعلام ارتش رژیم صهیونیستی دست کم ۲ افسر صهیونیست در این درگیرها در نوار غزه به هلاکت رسیده اند.

ارتش این رژیم همچنین مجبور شد اعتراف کند که دست کم هفت نظامی صهیونیست دیگر از تیپ «گفعاتی» در جریان درگیری‌های شمال نوار غزه به شدت زخمی شده اند.

حال این عناصر صهیونیست زخمی شده در غزه وخیم اعلام شده است.

این در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی آمار تلفات و زخمی‌ها را در نوار غزه با سانسور شدید اعلام می‌کند.

بر اساس آن چه که اعلام شده این عناصر صهیونیست در درگیری با نیروهای مقاومت در محله الزیتون و شهر خان یونس به هلاکت رسیده و یا زخمی شده اند.

ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که ۲ افسر به هلاکت رسیده از فرماندهان گردان وابسته به تیپ گفعاتی بوده اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها