کد خبر: ۵۳۴۸۶۵
زمان انتشار: ۲۰:۰۶     ۱۱ اسفند ۱۴۰۲
فؤاد ایزدی در گفتگو با سراج۲۴؛
عضو هیأت علمی دانشگاه گفت: میزان رای مردم در روز یازدهم اسفند ماه ارتباط مستقیمی با وجهه و جایگاه کشور در سطح بین‌الملل خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری 598، فواد ایزدی، عضو هیأت علمی دانشگاه و کارشناس امور ارتباطات، در گفت‌وگو با سراج24 در روزهای منتهی به انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، به اهمیت حضور مردم در این رویداد اشاره کرد و گفت: جوامع و انسان‌ها وجه مشترک زیادی در بسیاری از امور با یکدیگر دارند. یکی از این وجوه اشتراک، داشتن دوست و دشمن است؛ یعنی هم انسان‌ها دوست و دشمن دارند و هم جوامع.

عضو هیأت علمی دانشگاه تصریح کرد: هرچه یک انسان دوستان بیشتری داشته باشد، دامنه‌ی روابط و شبکه‌ی ارتباطات او نیز گسترده‌تر خواهد شد و همراهان نزدیک‌تری خواهد داشت. به همین جهت در امور مالی و روابط اجتماعی خود پیشرفت بیشتری نیز خواهد داشت. در طرف مقابل اگر یک فرد دشمنان زیادی داشته باشد، با موانع زیادی که از سوی دشمنان او ایجاد شده، مواجه خواهد شد که در حوزه‌های مختلف اجازه رشد و پیشرفت به فرد را نخواهد داد.

وی افزود: کشورها نیز از این حیث با انسان‌ها وجه اشتراک دارند. هرچه یک کشور دوستان بیشتری داشته باشد، در امور خود پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای خواهد داشت و جایگاه سیاسی و اقتصادی خود را ارتقا خواهد داد.

این کارشناس امور ارتباطات بیان کرد: جمهوری اسلامی به‌خاطر دارابودن یک انقلاب مردمی و حمایت و پشتوانه‌ای که از سوی ملت داشته، دوستان زیادی در دنیا دارد. امروز بسیاری از دولت‌ها و حکومت‌هایی که در سطح بین‌الملل از فلسطین و مردم آن حمایت می‌کنند، به ایران در جایگاهی قابل احترام و بااهمیت نگاه می‌کنند. در همین حین ایران دشمنانی نیز دارد که در نقطه مقابل دوستانش قرار گرفته‌اند.

ایزدی ضمن تاکید بر جایگاه مهم انتخابات ایران هم در داخل کشور و هم در سطح بین‌المللی، تشریح کرد: انتخابات ایران یک نقطه عطفی است که حضور پرشور ملت در آن و افزایش مشارکت مردمی، منجر به خوشحالی دوستان ایران و در طرف مقابل باعث ناراحتی دشمنان کشورمان خواهد شد.

وی ادامه داد: دوستان حقیقی همیشه از ارتقا و پیشرفت فرد یا کشور خوشحال می‌شوند در حالی که دشمنان همواره به دنبال نقطه ضعف هستند تا بر همان فرد یا کشور ضربه وارد کنند.

این کارشناس درباره‌ی ارتباط افزایش مشارکت در انتخابات با افزایش قدرت ملی در سطح بین‌المللی تاکید کرد: میزان رای مردم در روز یازدهم اسفند ماه ارتباط مستقیمی با وجهه و جایگاه کشور در سطح بین‌الملل خواهد داشت. هرچه حضور مردم بیشتر باشد، وجهه ایران نیز در سطح بین‌الملل بهتر خواهد بود و در نتیجه از جایگاه بالاتری در میان سایر دولت‌ها برخورد خواهیم شد.

عضو هیأت علمی دانشگاه دو شاخصه‌ی حضور و انتخاب اصلح از سوی مردم را جزو مهم‌ترین رویکردهای انتخاباتی دانست و اشاره داشت: در نگاه بین‌الملل هم حضور مردم در انتخابات اهمیت دارد و هم انتخاب افراد اصلح از سوی ایشان. مجلس در کشور ما جایگاه ویژه‌ای دارد و حضور افراد شایسته‌تر و بهتر در این ساختار، منجر به وضع بهتر قوانین و همچنین نظارت درست‌تر بر قوه مجریه خواهد شد.

ایزدی در پایان یادآور شد: در طرف مقابل حضور افراد ضعیف به کشور ضربه خواهد زد. بنابراین توصیه می‌شود مردم علاوه‌بر حضور پررنگ در انتخابات نسبت به انتخاب افراد اصلح نیز دقت زیادی به خرج دهند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها