کد خبر: ۵۳۴۸۶۷
زمان انتشار: ۲۰:۰۷     ۱۱ اسفند ۱۴۰۲
یک کارشناس سیاست خارجی گفت: حمایت هوشمندانه مردم از نظام به رغم همه مشکلات و مشارکت بالای ایشان، موفقیت‌های زیادی را در سطح بین‌المللی از آن جمهوری اسلامی ایران کرده است.

به گزارش پایگاه خبری 598، جعفر قنادباشی، کارشناس مسائل سیاست خارجه، در گفت‌وگو با سراج24 درباره اهمیت مشارکت بالای مردم در انتخابات گفت: رای دادن در نظام جمهوری اسلامی ایران که متکی به هیچ کشور و قدرت خارجی نیست، با رای دادن در کشورهایی که متکی به قدرت‌های خارجی هستند و انتخابات فرمایشی دارند، بسیار متفاوت است.

وی در ادامه توضیح داد: رای دادن ما در مجلس تنها به معنای انتخاب نماینده یا نمایندگانی در این نهاد و همچنین تنها به معنای تاثیرگذاری بر روند قانون‌گذاری کشور نیست. رای دادن ما در کنار انتخابات نمایندگان و تاثیر بر امور قانون‌گذاری کشور، به معنای حمایت از نظامی است که در صحنه‌ی بین‌المللی پرچم مقابله با استعمار را به طور جدی در دست گرفته است.

این کارشناس تصریح کرد: ملت فهیم ایران زمانی که پای صندوق‌های رای حاضر می‌شوند تنها به انتخاب نمایندگان خود نمی‌اندیشند؛ بلکه ایشان دلایلی فراتر برای حضور در انتخابات دارند که یکی از آن‌ها حمایت از تداوم مقابله با استکبار در منطقه است.

قنادباشی به تشریح وضعیت کنونی جهان پس از جنگ حماس و رژیم صهیونیستی پرداخت و اظهار داشت: دنیای امروز پس از جنگ میان حماس و رژیم صهیونیستی دو دسته شده است. دسته اول طرفدار و حامی جنایتکاران در غزه هستند. این‌ها شال افرادی سلطه‌گر و پلیدند که از جنایات صهیونیست‌ها حمایت می‌کنند. طرف دیگر دسته دوم است که شامل آزادی‌خواهان و نخبگانی هستند که با حمایت از غزه، از انسانیت در جهان نیز حمایت می‌کنند. این صحنه، صحنه‌ی حق و باطل است.

وی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران و ملت ما به واسطه انقلاب اسلامی و خصوصیت هوشمندانه و عقلانی که دارند، در راس این جریان حق‌طلبانه قرار گرفته‌اند.

این کارشناس امور سیاست خارجه تاکید داشت: اقتدار و دیپلماسی ما زمانی می‌تواند در سطح بین‌الملل به شکلی موفق ادامه پیدا کند که پشتوانه‌ای مردمی داشته باشد. دیپلماسی‌های متکی به حکومت‌های دیگر یا فاقد حمایت از سوی مردم، قدرت به هم زدن معادلات سیاسی را ندارند. ما اگر تاکنون توانسته‌ایم که مقابل دشمنان ایستادگی کنیم و معادلات سیاسی آن‌ها را به هم بزنیم به دلیل اتکا به آرای قوی مردم بوده است.

وی همچنین ابراز کرد: حمایت هوشمندانه مردم از نظام به رغم همه مشکلات و مشارکت بالای ایشان، موفقیت‌های زیادی را در سطح بین‌المللی از آن جمهوری اسلامی ایران کرده است. حکومت ما امروز با دست پیدا کردن به صنعت هوایی و هسته‌ای توانسته در کنار ابرقدرت‌های جهانی و کشورهای پیشرفته بایستد.

این کارشناس مطرح کرد: کشور ما برای ورود به سطحی فراتر از سطح کنونی، نیاز به حمایت و همکاری گسترده مردم دارد. رهبر معظم انقلاب بارها از جهات تبیین سخن گفته‌اند و در این خصوص نیز تاکید کرده‌اند که اگر مردم واقعیت‌ها و جایگاه حقیقی جمهوری اسلامی ایران در سطح بین‌الملل را بدانند و از دشمنی دشمنان و تلاش آنان برای زمین زدن ملت و کشور آگاه شوند، حتما در عرصه‌های سیاسی حاضر خواهند شد.

قنادباشی به شرح اقدامات دشمن در تشویق مردم ایران به عدم حضور پای صندوق‌های رای پرداخت و گفت: دشمنان ما درتلاش هستند تا با تحریف واقعیت‌ها و وارونه‌نمایی، مردم را از شرکت در انتخابات منصرف کنند و کشور را از روند پیشرفت بازدارند. ما و همه‌ی کسانی که علاقه‌مند به انقلاب و رهبرمان هستند نیز باید بکوشیم تا روشنگری کنیم و حقایق را برای مردم بیان کنیم تا در مقابل اقدامات دشمن بایستیم.

وی در پایان ضمن دعوت مردم به حضور در انتخابات با هدف ایجاد مشارکت بالا در این صحنه سیاسی، توصیه کرد: این مسئله باید به گوش همگان برسد که اگر طرفدار حق و حقیقت در دوستگی دنیا هستید و می‌خواهید مقابل زورگویی و ظلم دشمنانمان بایستید، باید پای صندوق‌های رای حاضر شوید. حضور مردم پای صندوق‌های رای و مشارکت ایشان در انتخابات، اعلام حمایت از حق‌طلبی در جهان و مخالفت با کودک‌کشی در غزه و اعلام دشمنی با امثال نتانیاهو و سایر جنایتکاران جهانی است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها