کد خبر: ۵۳۴۹۹۱
زمان انتشار: ۱۵:۱۶     ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
قیمت خودرو امروز، شنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ فعلا تغییری نسبت به روز گذشته ندارد. از آغاز امروز گویی تمامی محصولات داخلی، مونتاژی و وارداتی چشم به راه نوسان دوباره نرخ ارز هستند.

به گزارش پایگاه خبری 598، قیمت خودرو امروز شنبه، ۱۹ اسفند ۱۴۰۲، وضعیت آرامی را تجربه می‌کند و تمامی خودروهای داخلی، مونتاژی و وارداتی بازار نسبت به روز گذشته تغییری ندارند. البته چنین ثبات قیمتی زیر سایه ثبات نرخ ارز بوده و در صورتی که دلار از ساعات آینده با نوساناتی همراه باشد، آرامش در بازار خودرو اندکی دور از انتظار خواهد بود.

در آخرین روز کاری هفته گذشته، نرخ دلار در بازار آزاد با رشد عجیبی به کانال ۶۱ هزار تومان دست یافت که همین امر در کنار عواملی همچون کاهش روند تولید خودرو و بازار شب عید، قیمت‌ها را افزایشی کرد. همین موضوع باعث شد طی هفته گذشته خودرویی همچون تارا دنده اتوماتیک V۴ به رقم عجیب یک میلیارد و ۲۰۵ میلیون تومان برسد!

با توجه به قیمت‌های اعلامی وب‌سایت کارنامه، قیمت خودرو امروز وضعیت آرامی را تجربه می‌کند.

قیمت خودروهای داخلی

قیمت خودروهای داخلی بازار تغییر چندانی ندارد.

ساینا دنده‌ای S از سدان‌های اقتصادی شرکت سایپا محسوب می‌شود که طی هفته‌های گذشته نوسانات جزئی داشت، اما امروز بدون تغییر روی نرخ ۴۲۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

شاهین G سدان لوکس و رده بالای سایپا به شمار می‌رود که از هفته گذشته تغییر چندانی ندارد و امروز نیز با همان قیمت ۷۳۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

پژوپارس LX TU۵ از هم‌رده‌های سمند سورن بوده اما به دلیل محبوبیت بیشتر در بازار، از قیمت بالاتری نیز برخوردار است. این خودرو همانند روز گذشته با نرخ ۸۲۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد که به این ترتیب پارس LX TU۵ در کمتر از یک ماه توانست نزدیک به ۱۰۰ میلیون تومان گران‌تر شود.

تارا اتوماتیک V۴ که گران‌ترین خودروی حال حاضر داخلی به شمار می‌رود با افزایش قیمت‌هایی که طی هفته گذشته تجربه کرد، سرانجام به یک میلیارد و ۲۰۵ میلیون تومان رسید که از ابتدای امروز هم با همان قیمت خرید و فروش می‌شود.

قیمت خودرو امروز ۱۹ اسفند +جدول

قیمت خودروهای مونتاژی

قیمت خودروهای مونتاژی بازار نیز بدون تغییر نسبت به روز گذشته به فروش می‌رسد.

ام‌وی‌ام X۵۵ Pro IE یکی از کراس‌اوورهای نسبتاً جدید مونتاژی در بازار محسوب می‌شود که با نرخ یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومانی روز گذشته درحال معامله است.

جک J۴ آپشنال یکی دیگر از خودروهای اقتصادی و مونتاژی بوده که توسط کرمان موتور تولید می‌شود. این خودرو نیز با قیمت ۸۵۰ میلیون تومانی هفته گذشته خرید و فروش می‌شود.

کی‌ام‌سی T۸ پیکاپ مونتاژی کرمان موتور نیز بدون تغییر نسبت به روز گذشته با همان نرخ یک میلیارد و ۵۷۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

فیدلیتی پرایم پنج نفره از کراس‌اوورهای مونتاژی بهمن موتور بوده که همانند دیگر خودروهای بازار، با نرخ یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان روز گذشته خرید و فروش می‌شود.

قیمت خودرو امروز ۱۹ اسفند +جدول

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

عمادالدین جعفری، کارشناس بازار خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز اظهار کرد: قیمت خودرو از هفته‌های گذشته تحت تأثیر نرخ ارز بالا رفته، اما نکته قابل توجه این است که رشد قیمت‌های فوق نتوانسته بازار خودروی شب عید امسال را همانند سال‌های گذشته ملتهب کند. ریزش قیمتی که خودروها از ابتدای سال جاری داشتند باعث شد که مردم همانند بورس از ورود دوباره به بازار خودرو ترس داشته باشند.

جعفری ادامه داد: برخی از خودروهای ایرانی به قیمت‌های بالای یک میلیارد تومان رسیده که از حباب بسیار بالای این خودروها خبر می‌دهد، چرا که قیمت آن‌ها نسبت به قیمت کارخانه فاصله بسیاری گرفته است. طی هفته آینده نیز در صورتی که نرخ دلار باز هم افزایشی باشد احتمالاً قیمت خودرو تحت تأثیر آن بالا خواهد رفت؛ اما با توجه به اینکه فاصله زیادی نسبت به عید باقی نمانده است، بسیاری از فعالان بازار منتظر مشخص شدن روند سال آینده هستند که این موضوع نیز باعث رکود بیشتر بازار می‌شود.

منبع:تجارت‌نیوز

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها