کد خبر: ۵۳۵۰۲۲
زمان انتشار: ۱۴:۵۲     ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
یادداشت|
علی حجازیان

پایگاه خبری 598: دشمنان حدود یکسال با تبلیغات خود تلاش کردند تا مردم را از حضور در انتخابات منصرف کنند و انتخابات از رونق بیفتد، اما مردم با حرکت بزرگ و حماسه‌آمیز خود در ۱۱ اسفند، به مواجهه با تلاش دشمنان رفتند، بنابراین این حرکت یک جهاد بود. حضور ملت ایران در انتخابات انجام وظیفه اجتماعی، تمدنی و یک جهاد بود. بهارستان در ماه‌های آینده میزبان نمایندگان جدیدی است که با رای مستقیم مردم راهی مجلس دوازدهم شدند. نتایج انتخابات حاکی ازاین است که مردم به دنبال تغییر سیاست‌ها وخط مشی‌ها هستند. درچهار دهه اخیر علی رغم تلاش‌های صورت گرفته در ادوارمختلف مجلس، نگاه تمدنی و کلان به موضوعات وجود نداشته ودرکنارتصمیمات مثبت، اقدامات صرفا سیاسی و حزبی مانع از تحقق خواسته‌های مردم از مجلس بود. ازاین رو در سال‌های اخیر به نحوی مجلس از ریل اثرگذاری صحیح خارج شد. مجلس دوازدهم درحالی کارخود را آغازخواهد کرد که علاوه بر مسائل داخلی، جهان در یک پیچ تاریخی قرار دارد قطعا اتفاقات بین المللی در کار مجلس تاثیرخواهد گذاشت منتهی نوع نگاه مجلس به رخداد‌های بین المللی اگربرخواسته از نگاه تمدنی باشد میتواند برای کشور فرصت‌های بی نظیری ایجاد کند، اما اگر مرعوب دشمن درصحنه بین المللی شوند خسارات آن برای کشور وجامعه بی سابقه خواهد بود؛ بنابراین اتخاذ رویکرد انقلابی و براساس منافع عموم جامعه، خواست مردم از مجلس جدید خواهد بود.

باتوجه به شعار استقلال وحفظ هویت کشور و تأکید رهبر انقلاب اسلامی بر ممانعت از ورود سند ۲۰۳۰ به کشور و برخورد قاطع با اجرای آن در هر سطح، نمایندگان مجلس با شناخت درست از شرایط و اولویّتهای کشور و مواجه صحیح وبه موقع با اسناد بین المللی از جمله سند توسعه پایدار ۲۰۳۰ میتوانند تجلی از این جمله امام خمینی (ره) باشند که مجلس در راس امور است. مجلس باید به چرایی وچگونگی پیاده سازی سند توسعه پایدار ۲۰۳۰ دربرخی بخش‌های حاکمیتی ورود کند.

از اولویت‌های مجلس دوازدهم در سیاست گذاری و ریل گذاری باید اقدامات اساسی که رهبرانقلاب در تبیین گام دوم به آن تاکید داشتند ازجمله:

۱- مبارزه با استکبار ۲- بهره گیری ازجوانان دانشمند انقلابی به عنوان مهم-ترین ثروت معنوی کشور ۳- استفاده از ثروت‌های مادی فراوان کشور در جهت رونق تولید و ارتقاء اقتصاد ملی ۴- مقوله فرهنگ وسبک زندگی باشد.

مجلس دوازدهم علاوه بر ویژگی‌های مثبت مجلس قبل، باید مجلس تمدن ساز باشد. درحوزه عمران، سیاست‌های کلی نظام درحوزه شهرسازی ومسکن باید مبنای ریل گذاری مجلس در بخش مسکن باشد. عرضه زمین، آزادسازی اراضی وخروج بانک‌ها ازبنگاه داری باید دراولویت مجلس دوازدهم باشد. مجلس تمدن ساز باید در حوزه‌های اشتغال، تولید، ارزش پول ملی، تورم، ریل گذاری صحیح وجدیدی داشته باشد. اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های کلی نظام درحوزه اقتصاد می‌تواند راهنمای مجلس باشد. باتوجه به شکاف طبقاتی درحوزه اقتصادی و ایجاد مشکلات عمده برای مستضعفین به دلیل اجرای سیاست‌های اقتصادی کینزی و نئولیبرال، مجلس آینده باید طرح‌هایی که مربوط به عمران و رفاه حال ملت ومستضعفین است با سرعت تصویب کند تا جامعه به آینده این مجلس امیدوار باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها