کد خبر: ۵۳۵۰۹۳
زمان انتشار: ۱۵:۳۶     ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
با اشاره به تصویب کلیات لایحه تعطیلی دو روز در هفته
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: بحثی بر روی کاهش ساعت کار ادارات به میزان ۴۰ ساعت در هفته وجود ندارد و عمده بحث بر سر تعیین روز تعطیلی بین پنج‌شنبه و شنبه است که نظر ما بر روی تعطیلی پنج‌شنبه است.

به گزارش پایگاه خبری 598، عباس گودرزی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تصویب کلیات لایحه کاهش ساعت کاری ادارات و تعطیلی دو روز در هفته اظهار کرد: کلیات لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری در مجلس شورای اسلامی تصویب شد منتها با نظر رئیس مجلس این لایحه دو شوری شد بدان معنا که مجددا کمیسیون اجتماعی جزییات لایحه را مورد بررسی قرار دهد.

وی توضیح داد: این لایحه مربوط به افزایش تعطیلات هفته از یک روز به دو روز و همچنین کاهش ساعت کاری از ۴۴ ساعت به ۴۰ ساعت در هفته است؛ نکته محل بحث مربوط به دو روز تعطیلی یعنی پنج‌شنبه و جمعه یا جمعه و شنبه است.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی بیان کرد: نظر ما تعطیلی پنج شنبه و جمعه است چون معتقد هستیم مناسک دینی، سبک زندگی و فرهنگ اسلامی ایران اقتضاء می‌کند با درک درستی از ارزش زمانی و نگاه فرهنگی و اصالت دادن به بحث فرهنگ شاهد تعطیلی پنج‌شنبه و جمعه باشیم همانطور که در حال حاضر هم این دو روز در تهران تعطیل است منتها ناهماهنگی بین شهرستان‌ها و تهران وجود دارد.

گودرزی توضیح داد: تعطیلی پنج‌شنبه از این حیث باید باشد که ما نمی‌توانیم در طول هفته به برخی از وظایف‌مان همچون صله‌رحم بپردازیم با این تعطیلی می‌توان گامی در راستای تحکیم بنیاد خانواده و انجام بهتر مناسک دینی و مناسبات از بعد آداب و رسوم فرهنگ‌مان برداشت. پنج‌شنبه فرصتی برای پرداختن به اینگونه وظایف است که در افزایش بهره‌وری کارکنان هم تاثیر می‌گذارد.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی اظهار کرد: این کمیسیون در اسرع وقت مجددا جزییات این لایحه را بررسی می‌کند و حتما تا پایان عمر مجلس یازدهم تعیین تکلیف می‌شود و بحثی روی کاهش ساعت کار اداری نیست.

وی در پایان گفت: در لایحه دولت تنها به موضوع دو روز تعطیلی در هفته اشاره شده بود که ما احتمالا در کمیسیون مشخصا روزهای تعطیلی هفته را تعیین و به صحن ارسال می‌کنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها