کد خبر: ۵۳۵۱۱۰
زمان انتشار: ۱۱:۲۰     ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
با کسب آرای لازم درون‌حزبی؛
«جو بایدن» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق این کشور رسما به عنوان نامزدهای حزب خودشان برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده انتخاب شدند.

به گزارش پایگاه خبری 598، انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا قرار است در تاریخ ۵ نوامبر (۱۵ آبان) برگزار شود و امسال هم همانند سال ۲۰۲۰ بایدن و ترامپ وارد رقابت‌های اصلی انتخابات خواهند شد.

طبق گزارش خبرگزاری رویترز، بایدن برای پیروزی نامزدی حزب دموکرات به رای ۱۹۶۸ هیات نمایندگی نیاز داشت و او روز سه‌شنبه پس از پیروزی در انتخابات مقدماتی در ایالت جورجیا از این تعداد عبور کرد.

هم‌چنین «دونالد ترامپ» که توانست رقیب خود «نیکی هیلی» سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل را در رقابت‌های انتخابات مقدماتی شکست دهد، رای ۱۲۱۵ هیات نمایندگی لازم را برای نامزدی حزب جمهوری‌خواهان کسب کرد و این اتفاق پس از پیروزی در ایالت‌ جورجیا رخ داد.

جو بایدن ۸۱ ساله ضمن تایید نامزدی خود در حزب دموکرات، کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ را هدف قرار داد و آن را «کارزار خشم، انتقام و مجازاتی که آمریکا را تهدید می‌کند»، خواند.

وی افزود: «رای‌دهندگان اکنون حق انتخاب در مورد آینده این کشور را دارند. آیا ما قرار است بایستیم و از دموکراسی خود دفاع کنیم یا اجازه دهیم دیگران آن را از بین ببرند؟ آیا حق انتخاب و حفاظت از آزادی‌های خود را نگه خواهیم داشت یا اجازه می‌دهیم افراط گرایان آنها را از بین ببرند؟»

دونالد ترامپ هم با انتشار ویدویی در شبکه اجتماعی‌اش گفت: «اکنون زمان جشن گرفتن نیست بلکه باید تمرکز را بر روی شکست بایدن، بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا قرار داد. ما مرزهای خود را خواهیم بست. ما اقداماتی را انجام خواهیم داد که هیچکس مشابه آن را تا به حال ندیده است و هم‌چنین اقتصاد کشور را بهترین در جهان خواهیم کرد.»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۷ - ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
۰
۰
جفتشو یکی هستند
پاسخ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۷ - ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
۰
۰
مرگ بر آمریکا
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها