کد خبر: ۵۳۵۱۷۰
زمان انتشار: ۱۶:۴۵     ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
وزیر راه و شهرسازی‌گفت: مجموع واگذاری زمین و عملیات ساخت مسکن از عدد ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار عبور کرده است.

به گزارش پایگاه خبری 598، مهرداد بذر پاش روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح بیش از پنج هزار واحد مسکن مهر پردیس به خبرنگاران گفت:یکی از سیاست های ما تعهداتی بوده که در گذشته دولتهای قبل نسبت به مردم داشتند که یکی از این تعهدات مسکن های مهراست که از گذشته باقی مانده است.

وزیر راه وشهر سازی افزود : با افتتاح امروز مسکن مهر پردیس ۱۲۴ هزار واحد مسکن مهر در کشور به اتمام رسید.

بذرپاش ادامه داد: به لحاظ رشد تولید مسکن در سال ۱۴۰۲ سال خوبی را پشت سر گذاشتیم.
رشد در بخش مسکن

وزیر راه و شهرسازی افزود : در سال ۱۴۰۲ رشد ۳/۸ درصدی را در بخش مسکن و ساختمان شاهد بودیم.

بذرپاش گفت : در کل کشور تعهد ساخت ۲۴۰ هزار واحد مسکن مهر را داریم و با افتتاح حدود ۵ هزار واحد مسکن مهر در پردیس، تاکنون ۱۲۴ هزار واحد مسکن مهر در کشور ساخته و به متقاضیان تحویل داده شده است.
وارث تعهدات دولت های قبلی

وی ادامه داد:حدود ۲۴۰ هزار از مسکن های مهر از دولت گذشته به این دولت به ارث رسید در حالی که آورده متقاضی و تسهیلات بانکی و منابع بودجه عمومی هم ندارد و منابع بودجه عمومی هم ندارد.

وزیر راه وشهر سازی گفت:با توجه به تاکید رئیس جمهوربر تمام کردن مساکن مهر تعهد دولتهای گذشته را تعهد خود می دانیم و در اولویت کارهای خود قرار دادیم.

بذر پاش تصریح کرد: در شهر جدید پردیس چند ماه گذشته در حدود ۱۰ هزار واحد افتتاح و به بهره برداری رسید که با احتساب افتتاح امروز در حدود ۱۳ هزار واحد دیگر برای تحویل به متقاضیان باقی مانده که در سال آینده نیز تعداد قابل توجهی تحویل خواهد شد.

وی ادامه داد: در افتتاح امروز به دلیل ایراد داشتن محوطه سازی برخی از بلوکها تعداد واحدهای تحویلی کمتر شد که پس از اتمام اوایل سال آینده تقدیم خواهد شد.

وزیر راه و شهر سازی با اشاره به رویه مولد سازی منابع توضیح داد: در سراسر کشور به ویژه شهرهای جدید یکی از کارهای اصلی مولد سازی منابع مالی و تزریق منابع به پروژه ها و پیمانکاران است

۱۹۰۰میلیارد تومان اعتبار پروزه های افتتاحی

بذر پاش گفت: اعتبار پرژه های افتتاحی امروز مسکن مهر پردیس بیش از یک هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان است که از طریق منابع داخلی و مولد سازی تامین شده است.

وی افزود: توسعه خدمات روبنایی مساکن مهر همزمان با ساختمان سازی در دست اقدام و اجرا است وامروز ۱۵ پروژه ز قبیل درمانگاه ، کلانتری ، ورزشی برای ارتقای سرانه های فرهنگی، آموزشی، انتظامی و ورزشی انجام شده است و هفته گذشته نیز در شهر جدید ایوانکی مجموعه نیروی انتظامی و درمانگاه چند روز گذشته افتتاح شد و در تجهیز خدمات روبنایی حداکثر کمک انجام می شود تا بتوانیم در پایان دولت سرانه های استاندارد شهرهای جدید را ارتقا بدهیم.

رشد منفی ساختمان سازی به رشد مثبت رسیده است

وزیر راه وشهر سازی با اشاره به رشد مثبت ساختمان سازی گفت: از عدد منفی ۱۳ ومنفی ۱۵ در سالهای ۹۸ و ۹۹ در بخش تولید مسکن و ساختمان رشدهای مثبت را شاهد هستیم درطی ۶ ماهه مثبت اعداد ۳ و ۸ را شاهد بودیم و چرخ ساخت مسکن به راه افتاده است.

بذرپاش افزود: در حوزه نهضت ملی از عدد ۲ میلیون و۴۰۰ هزار را عبور کردیم و واحدهای نهضت ملی وارد مدار ساخت شدند و بخش زیادی از کاهش نرخ بیکاری در کشورناشی از فعال شدن صنعت ساختمان سازی است.

وی گفت: با برنامه ریزی انجام شده برای سال آینده تحویل زمین و مساکن ساخته شده را سرعت بیشتری می بخشیم تا موضوع مسکن مهر تا پایان دولت سرانجام بگیرد.

شهرستان پردیس با جمعیتی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها