کد خبر: ۵۳۵۴۴۹
زمان انتشار: ۱۷:۰۴     ۱۲ فروردين ۱۴۰۳
سازمان هواشناسی کشور نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی در برخی نقاط کشور هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری ۵۹۸: سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار نارنجی رنگ از بارندگی شدید، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در نقاط مستعد از تگرگ خبر داد.

بارندگی شدید، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در نقاط مستعد تگرگ طی روز دوشنبه (۱۳ فروردین) در شمال استان‌های فارس و خراسان رضوی، مناطق مرکزی ارتفاعات و غرب کرمان پیش‌بینی می‌شود.

بر اثر این مخاطرات، خطر لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید، اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، طغیان رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، صاعقه، ریزش سنگ در نواحی کوهستانی، خسارت به سازه‌های موقت بویژه چادرهای مسافرتی و خسارت به صنعت کشاورزی وجود دارد.

سازمان هواشناسی به منظور جلوگیری از کاهش آسیب‌های احتمالی و با توجه به با توجه به روز طبیعت فاصله گرفتن از رودخانه‌ها و مسیل‌ها و عدم استقرار در مناطق مرتفع، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی، همراه داشتن تجهیزات لازم و سوخت کافی هنگام سفر با خودرو، خودداری از چرای دام و عدم تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت بویژه چادرهای مسافرتی، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، انتقال نهاده‌های کشاورزی به مکان‌های مسقف را توصیه می‌کند.

به گزارش مهر، سازمان هواشناسی بامداد امروز در پیش بینی وضعیت هوای کشور در روزهای آینده اعلام کرده است: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری هواشناسی، امروز یکشنبه و فردا دوشنبه (۱۲ و ۱۳ فروردین) در استان‌های چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، جنوب اصفهان، شرق خوزستان، شمال و شرق فارس، برخی نقاط استان کرمان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات استان‌های البرز مرکزی و شرقی، رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک، در ارتفاعات بارش برف و در نقاط مستعد تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

همچنین روز سه‌شنبه (۱۴ فروردین) در شمال استان‌های هرمزگان، فارس و خراسان رضوی، ارتفاعات کرمان، جنوب اصفهان، برخی نقاط چهار محال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

روز چهارشنبه (۱۴ فروردین) در نیمه غربی استان‌های اصفهان و کرمان، شرق لرستان، همدان، مرکزی، چهار محال و بختیاری، شمال استان‌های فارس، هرمزگان و کهگیلویه و بویر احمد، ارتفاعات مازندران و پنج‌شنبه (۱۶ فروردین) در نیمه شمالی کرمان، جنوب یزد، گلستان، خراسان شمالی و جنوب سیستان و بلوچستان بارش پیش‌بینی می‌شود.

روزهای یکشنبه و دوشنبه (۱۲ و ۱۳ فروردین) در استان‌های قزوین، البرز، تهران، سمنان، همدان، مرکزی، قم و برخی نقاط شمال شرق و شرق کشور در ساعت‌هایی از روز وزش باد شدید و در برخی نقاط گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها