کد خبر: ۵۳۵۴۶۴
زمان انتشار: ۱۱:۲۶     ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
از فرماندهی لشکر ۱۴ امام حسین(ع) اصفهان تا فرمانده ارشد قدس در سوریه؛
شهید سردار محمدرضا زاهدی متولد ۱۱ آبان ۱۳۳۹ در اصفهان، در سال ۱۳۵۹ به سپاه پاسداران پیوست و در طول جنگ تحمیلی از فرماندهان میانی سپاه بود،سردار زاهدی از سال ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۵ در نیروی قدس فعالیت می‌کرد و فرمانده سپاه سوریه و لبنان بود.

به گزارش پایگاه خبری 598، عصر دیروز ساختمان کنسولگری ایران در دمشق (مجاور سفارتخانه) هدف حملات موشکی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی قرار گرفت که در پی آن سردار مدافع حرم محمدرضا زاهدی، مستشار ارشد نیروی قدس سپاه پاسداران در سوریه و سردار محمد هادی حاج رحیمی به شهادت رسیدند. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شب گذشته در اطلاعیه‌ای با اعلام اسامی این ۲ فرمانده شهید، از شهادت ۵ مستشار دیگر از همراهان ایشان بدین شرح خبر داد: شهید حسین امان‌اللهی، شهید سید مهدی جلادتی، شهید محسن صداقت، شهید علی آقابابایی و شهید سیدعلی صالحی روزبهانی. طبق این اطلاعیه، برنامه‌های انتقال‌، تشییع و خاک‌سپاری پیکر مطهر این ۷ شهید متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.

سردار محمدرضا زاهدی متولد ۱۱ آبان ۱۳۳۹ در اصفهان، در سال ۱۳۵۹ به سپاه پاسداران پیوست و در طول جنگ تحمیلی از فرماندهان میانی سپاه بود و فرماندهی تیپ ۴۴ قمر بنی‌هاشم را از ۱۳۶۲ تا ۱۳۶۵ برعهده داشت.

وی در فاصله سالهای ۱۳۶۵ تا ۱۳۷۰ فرمانده لشکر ۱۴ امام حسین(ع) بود، زاهدی در فاصله سالهای ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۷ فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران بود.

این شهید والا مقام، از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۵ با حفظ سمت فرمانده قرارگاه ثارالله نیز شد و از سال ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۸ معاونت عملیات سپاه پاسداران را هم برعهده داشت.

سردار زاهدی از سال ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۵ در نیروی قدس فعالیت می‌کرد و فرمانده سپاه سوریه و لبنان بود.

این سردار والامقام در جنایت حمله هوایی امروز صهیونیستها به دمشق به شهادت رسید.

شهید سردار زاهدی که بود؟ +تصاویر خاص از شهید

شهید سردار زاهدی که بود؟ +تصاویر خاص از شهید

شهید سردار زاهدی که بود؟ +تصاویر خاص از شهید

شهید سردار زاهدی که بود؟ +تصاویر خاص از شهید

شهید سردار زاهدی که بود؟ +تصاویر خاص از شهید

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها