کد خبر: ۵۳۵۴۹۷
زمان انتشار: ۱۴:۴۱     ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
عطوان:
یک تحلیلگر ارشد عربی با اشاره به اتمام صبر استراتژیک ایران در مورد تجاوز صهیونیست‌ها اعلام کرد که واکنش به این ترور توسط ایران و کشورهای منطقه‌ای، برای اسراییل ویرانگر خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری 598، عبدالباری عطوان تحلیلگر مسائل راهبردی منطقه در مقاله جدید خود به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق پرداخته و نوشت که این حمله به شهادت چند نفر از جمله سردار محمدرضا زاهدی از فرماندهان بزرگ سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران منجر شد که به معنای خروج از تمامی قواعد درگیری‌ها به شمار می‌رود.

این تحلیلگر ارشد عربی تاکید کرد که حمله مذکور علاوه بر سوریه تجاوزی ضد ایران به شمار می‌رود که با هدف ایجاد جنگ منطقه‌ای و کشاندن آمریکا به این جنگ صورت گرفته است.

به نوشته عطوان، اسراییل در حال حاضر با بحران‌های روزافزون متعددی دست و پنجه نرم می‌کند و تمامی قدرت بازدارندگی و حمایتی خود از شهرک نشینان را در مناطق شمالی یا در غلاف غزه از دست داده است. به همین علت است که بیش از ۲۵۰ هزار نفر از ساکنان این شهرک‌ها خانه و کاشانه خود را رها کرده‌اند و آمار مهاجرت معکوس به روسیه و آمریکا و اروپا برای یافتن مناطق امن خارج از سرزمین‌های اشغالی در میان صهیونیست‌ها به شدت افزایش پیدا کرده است.

این تحلیلگر ارشد عرب زبان با اشاره به اینکه واکنش ایرانی‌ها به تحریک‌های اسراییل هنوز مشخص نیست، تاکید کرد که نظر می‌رسد کارد به استخوان رسیده است و صبر استراتژیک ایرانی‌ها در حال پایان یافتن است.

عطوان در پایان تصریح کرده که سوال مهم‌تر این است که ایران در صورت تصمیم به انتقام، عملیات خود را چگونه انجام می‌دهد؟ آیا از موشک‌های خود استفاده می‌کند یا اینکه یا اینکه زیرساخت‌های صهیونیست‌ها در حیفا و تل‌آویو و عکا و صفد و حتی دیمونا و ایلات را تخریب می کند؟

عطوان بروز جنگ منطقه‌ای را قریب الوقوع دانست و تاکید کرد که اگر اسراییل آتش این جنگ را روشن کند، واکنش ایرانی‌ها و سوری‌ها و عراقی‌ها و بازوان قدرتمند مقاومت در لبنان و یمن برای اسراییل ویرانگر خواهد بود و موجودیت این رژیم را به پایان خواهد برد.

منبع: مهر
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها